K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2009, 09:49   #1
sydfyn5700
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
sydfyn5700 er ny på vejen
Vildrede efter psykolog undersøgelse

Hej

Hvor langt er det lige at kommunens job coach kan tillade sig at gå, nu har jeg stort set været sygemeldt og på kontanthjælp i 14 år, kun afbrudt af ca. 1 års arbejde som turist-chauffør, hvor jeg fik kørekort til Bus, på en revalidering efter at have været igennem næsten halvanden års arbejdsprøvning, da jeg på daværende tidspunkt var kommet til skade med mit knæ, og fik konstateret efter flere undersøgelser på sygehus og special læger at jeg havde en skade i brusken i mit knæ, hvilket der med tiden vil føre til at jeg skal have et kunstigt knæ.

Men efterfølgende er der kommet mere til, jeg har problemer med mit blodtryk, hvilket jeg er i medicinsk behandling for, samt jeg lider af urinsyre gigt og har hyppigt anfald af dette. Hertil kommer at jeg i December måned sidste år 2008 fik konstateret KOL "Rygerlunger" og er meget hæmmet af dette, og får 2 forskellige slags inhalator medicin for blot at kunne trække vejret nogenlunde.
Nu flyttede jeg så sammen med min kæreste i Svendborg for 8 mdr siden, og min sag overgik så til Svendborg Jobcenter, hvilket ikke ligefrem har fremmet sagen, da den virkelig er blevet ret tung at danse med, da jeg dengang jeg kørte bus, måtte holde på grund af stress.

Jobcenter Svendborg sendte mig så på et afklæringsforløb, på Byhavegård i Svendborg, for at få en afklaring på hvad der skulle ske, da jeg jo har gået langtidssygemeldt så længe, og forlangte at jeg skulle igennem en Psykolog test, hvilket jeg også selv var meget indforstået med, da jeg for 17 år siden var ude for en ret alvorlig trafik ulykke, hvor der var en passagerer som mistede livet, og som der aldrig blev taget hånd om med psykolog hjælp eller noget, da jeg på daværende tidspunkt var på kontant hjælp, under de 25 og et rådihedsbeløb der hed 1000 kr om måneden, og fik dengang den konklussion fra kommunen, at ulykken ikke var alvorlig nok til at du kunne yde nogen hjælp, så jeg havde jo også selv råd til det, når jeg havde de 1000 kr til rådighed, ellers kunne jeg jo bare spare op.
Men der blev så foretaget en psykolog test her i Svendborg, hvor der blev konkluderet at jeg har en fobisk angst, agrofobi samt socialfobi. hvilket også giver sig meget til udtryk i min hverdag, og skønnes af psykolog at det ikke vil gavne min erhvervsevne i fremtiden til noget positivt. Denne undersøgelse blev foretaget af Damb&Hahn i Svendborg, men den kunne Job-coach ikke rigtig forholde sig til da der var ting han mente var modsigende i rapporten, så de ville have en psykolog udtalese mere, og endda fra en psykolog af deres egne som også bliver brugt i visse sager som lægekonsulent i Svendborg Kommune, en Pia Recke inde i Odense. Efter denne samtale kommer hun frem til samme konklussion som Psykologen, her fra Svendborg, dog at hun også vil pointere at jeg under ingen omstændigheder må presses ud i nogen form for behandling, da sagen er så gammel, og vil give mig enormt mange negative afbræk i min tilværelse, jeg skal selv være 100 % indstillet på det, og det pointerer hun også i raporten til Job-Center Svendborg.

Jeg bliver efterfølgende kaldt til en samtale med Job-Coach om hvad der videre skal ske, og jeg bliver spurgt ind til, hvad jeg selv mener og syntes om rapporten, og jeg forklarer mine synspunkter, hvilke vi til dels kan blive enige i, og han tager så psykolog rapport og ligger den væk, og siger nu glemmer vi den, og skal se hvad du så skal igang med, for der må da være en mulighed for at få mig i noget arbejde, eller om jeg da bare vil gå hjemme resten af mit liv på kontanthjælp.

Jeg vil så sige at jeg arbejder selv fremad rettet mod en Pension, da jeg ikke mindst min Kol og Psykiske tilstand ikke kan se andre muligheder, da min Kol præger min hverdag utrolig meget, skal jeg blot gå over at handle i Fakta, som ligger 100 meter fra hvor vi bor, skal jeg holde pause, da jeg ikke har luft til det.

Så er det jeg kommer til at tænke over, hvad skal man gøre overfor sådan en Job-coach som åbentbart sætter sig som læge, og tolker ud fra ens diagnoser hvad man fejler, og ikke lytter til special-læge erklæringer, og som blot skal sidde og få så mange ud i arbejde som muligt, så det kan præsenteres nogle flotte tal for arbejdsløshed i kommunen?

Mvh
Lars
sydfyn5700 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 11:29   #2
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Jeg synes, du skal sende et brev til ham, hvor du forklarer, at du ikke finder det i orden, at han vil tilsidesætte de rapporter fra fagfolk, kommunen i øvrigt selv har bestilt. At hvis det skal fortsætte på den måde, vil du gerne have dokumentation for hans læge- og psykologfaglige kunnen. Og sidst men ikke mindst, at det ikke handler om en udpræget lyst hos dig til at sløve den hjemme, men at du har helt konkrete, dokumenterede medicinske og psykiske problemstillinger, der hindrer dig.

Nok formuleret lidt mere høfligt for ikke at smide for meget grus i maskineriet i forhold til fremtidigt samarbejde.

Jeg har selv haft en sagsbehandler, der udtalte sig om min medicin, og ham endte jeg med at klage over, og fik medhold i, at han ikke måtte udtale sig eller tage stilling til den slags.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 12:15   #3
sydfyn5700
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
sydfyn5700 er ny på vejen
Det kunne godt være man skulle prøve at gøre det, for er godt nok i vildrede, og ikke mindst til sidste møde, da jeg fortalte at min læge syntes det var underligt at kommunen ikke havde bedt om en generel helbredsattest, da de blot forholder sig til en fra 2005, som slet ikke omhandler noget omkring det psykiske eller min KOL. Til dette fik jeg blot en besked om at det kunne han ikke tillade sig at sige eller udtale sig om, så hvor er man lige henne i Svendborg Kommune.
sydfyn5700 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 22:32   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske det var en ide at spørge ind til hvilken uddannelse den job konsulent har...siden han kan tillade sig at gøre som han gør...

Jeg ville klart også skrive til vedkommen og fortælle at jeg synes at det ikke er acceptabelt...at han leger læge og tilsidesætter ting...

Jeg ville gøre ham opmærksom på at hvis han forsætter denne færd...ja så kommer der klager over ham længere oppe i systemet...

Sørg for hele tiden at have din læge med dig...

Virker dette ikke...ja så gå til hans overordnet....og virker dette ikke...ja så gå til borgmester og hele kommunalbestyrelsen og her ville jeg samtidig skrive til samtlige politikere i kommunen...så alle ved hvad der forgår...

Det handler om at få noget lys på at de gør som de gør...før man kan få det stoppet..

Som regel holder de op når de finder ud af at man ikke bare sidder stille og finder sig i deres gestapo metoder...og kassetænkning...

Nu er Svendborg kommune jo ikke kendt for den bedste behandling af deres borgere...det kan man jo se af diverse avis artikler...

Håber på det bedste for dig...

EDIT senere

Husk at få aktindsigt så du kan se hvad de har liggende på dig...og bed evt om at få den løbende...så du hele tiden er klar over hvad der ligger...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
i vildrede glaesnerhansen Politik og Samfund 6 03-07-2012 14:19
I vildrede... Goldie87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 29-07-2011 02:38
Helt i vildrede !!! alarm Alt det andet 3 18-11-2010 22:00
Helt i vildrede.... Babyrex Spørgsmål ang fleksjob 3 27-10-2010 09:17
Vildrede Ragnar Din historie 28 12-04-2010 11:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension