K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2008, 18:02   #11
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Ikke for at tage modet fra dig - MEN, jeg sendte min ressourceprofil i starten af oktober 2007 - sagsbehanleren læste den først i april - hvor hun tilføjede nogle kommentarer fra et møde i januar - siden er der ikke revideret noget - jeg har siden været i en arbejdsprøvning, som jeg ikke kunne holde til og er nu i en anden arbejdsprøvning.

Held og lykke - håber, at det går rigtigt hurtigt for dig!


Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 19:58   #12
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Lægekonsulent er for langt ude

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hansen Se meddelelser
Jeg mødte op på jobcenter med 2 speciallægeerklæringer og en professerudtalelse og der blev lavet en recurseprofil hvorpå der blev skrevet at jeg ikke fejlede noget, for lige netop den dag var lægekonsulenten der og det tog hende 7 min at se at jeg ikke fejlede noget (7 min er en smøgs tid) trods de tre andres anbefalinger om fp
Så vidt jeg ved, så skal ressourceprofilen indeholder retvisende uddrag af speciallægeerklæringer og udtalelse. Det skete i mit tilfælde med udformning af min ressourceprofil.

Lægekonsulenten må ikke tilsidesætte speciallægeerklæringer, men skal alene hjælpe sagsbehandleren med at "oversætte" medicinske udtryk. Beslutninger skal træffes af sagsbehandleren og ikke lægekonsulenten.

Hvor lang tid er det siden, at den ressourceprofil blev lavet ?
Fik du den til gennemsyn bagefter?
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 20:07   #13
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tak for råd igen.

Jeg ringede til min sagsbehandler i dag, og spurgte om vi ikke kunne få sat gang i ressourceprofilen, men det ville hun ikke begynde på før end speciallægeerklæringen kommer tilbage (nogen bud på, hvorfor)?...

Og nej, jeg har ikke nogen dataliste, men jeg kan måske selv sidde og skrive de mange steder op, hvor jeg har forsøgt mig med aktivering, projekter, kurser mm. Jeg kan ikke længere huske den kronologiske rækkefølge eller de nøjagtige årstal mere, men jeg kan måske skrive det som jeg nogenlunde husker det?
Jeg blev jo også tilkendt revalidering i 90'erne og gik i gang med en uddannelse, men jeg var kun på stedet i højest en time da jeg indså at jeg slet ikke kunne klare det, og nåede heller aldrig at få udbetalt en revalideringsydelse. I starten af 2000 tilbød de mig flexjob på mine egne præmisser, da de godt kunne se at jeg nok aldrig kunne komme ind på arbejdsmarked. Men de kan kalde det kursus, flex, reelt job eller tur på dyrehavs bakken - JEG KAN IKKE noget af det, desværre.

Og nej, jeg har aldrig haft fornøjelsen af at stå med en løncheck i hånden, for jeg har aldrig haft et job trods i hærdige forsøg..... og tvivlsomme eksperimenter.
Årsagen til at hun ikke vil lave ressourceprofilen nu er måske, at speciallægeerklæringen alligevel også skal med. Det er måske for at spare en arbejdsgang for sagsbehandleren, at vedkommende ikke vil lave ressourceprofilen nu.

Jeg havde på fornemmelsen, at du ikke har haft arbejde. Det er fint nok.

Men bare skriv ned som du husker det. Det er fint nok, hvis det ikke er i kronologisk rækkefølge. Det vil også være en hjælp for din sagsbehandler, da hun måske kan overse noget. Det er jo menneskeligt at fejle :/
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 20:47   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, det er menneskeligt at fejle, bare surt når kompentente mennesker begår fejl så andre menneskers liv bliver endnu mere uoverskueligt. Specielt set i lyset af, at de sjældent undskylder, hvilket nok er det mest forfærdelige ved disse fejl....

Jeg sad lige i går aftens og læste mine sagsakter igennem igen, og kunne via datoer og erindringer, spore mig ind på de ca tidspunkter for forskellig aktivering.

Kopien af speciallægeerklæringen ankom også i dag, sørgelig læsning, jeg græd som pisket, men som psykiateren understregede, så skal det hele på bordet hvis pensionen skal have en jordisk chance for at gå igennem. Så vi krydser fingre for at nok er nok, og at lægekonsulenten er i godt lune og sagsbehandleren er mindre hidsig end sidst
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan "tog i det" da i fik speciallægeerklæringen i hånden? (psykiatri) hboegelund Alt det andet 5 01-02-2012 17:26
speciallægeerklæringen er den guld værd??? anas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 05-12-2009 14:53
Kan speciallægeerklæringen blive for gammel? Ninja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 09-04-2009 11:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension