K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2009, 16:36   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu ved jeg fra beredskabet at jeg sagtens kan tage 8 timer (hvor der er flydende pause, jeg holder som regel max 30 min + 5-10 min rygepause a 2-5 gange alt efter hvad vi laver og hvor mange folk vi er) hvis så bare jeg får lov at holde pause 1-2 dage før jeg så tager en tørn mere. Og det er jo som sagt uden skånehensyn, jeg er en af dem der tager slæbet, for vi har ældre mennesker som ikke kan holde til at løfte termospande, sjoske i kælderen og slæbe ting op osv osv. Nu er det jo ikke holdbart men 1 dags arbejde og 2 dages pause *ss* jeg skal jo helst af sted hver dag, så det skal fordeles, hvilket naturligvis vil gøre det noget helt andet.

Mht at løse op, jeg kan altså ikke gøre for at jeg får angstanfald, nu har jeg (og forskellige psykker uafhængigt af hinanden, samt en hjemmevejleder, nu en psyk mere til samlingen) i årevis forsøgt at forklare dem at de er nød til at tage den med ro, overholde loven og lade være at presse mig, og lade mig få lov til at nærme mig dem (fysisk) på min måde, hvis de vil have held af personligt møde en gang ude i fremtiden, de har som sagt gjort det stik modsatte, og været ekstra strenge netop oven i de har fået af vide at hvis de vil have kontakt til mig bliver de nød til at bla bla. Den adfærd gør mig kun dårligere den skubber mig kun længere væk, og gør det kun svære for mig at komme ud over angsten igen. Jeg har mange gange følt at: NU! er jeg der henne hvor jeg kan kæmpe imod, og har så... skal vi ikke se om... NEJ!!! vi skal ej du har bare af at ellers så! færdig Når man har ramlet ind i den mange gange nok så gider man slet ikke mere, det svarer til at jeg gennemtæsker dig hvergang du foreslår at vi går en tur, og hvergang vi har gået en tur, samtidig forlanger jeg at du SKAL gå en tur med mig, til sidst holder du altså op med at spørge ikke? Og du holder meget hurtigt op med at have lyst til at gå en tur når jeg forlanger at du skal ik? før eller siden står din hjerne altså af og siger NU! er det nok, jeg kan ikke mere og jeg vil ikke mere, og jeg gider ikke forsøge mere, jeg får jo tæsk hvergang jeg bare tænker på at forsøge.... det er så der jeg er nået til.

For os at se, er det SÅ tydeligt at de netop oven på de har fået besked på at lade mig liiige, er blevet ekstra strenge, at det har været for netop at skubbe mig endnu længere ud, problemet for dem er bare at de ikke skubber mig på andre fronter end lige nøjagtigt på deres, ikke længere... endnu et problem er at de på andre fronter faktisk har gjort mig stærkere og de hader det, det er SÅ tydeligt, det kan ikke passe syntes de, men på andre fronter har jeg fået lov til at kæmpe på min måde, fx har jeg det nu klart bedre blandt mange mennesker end jeg nogen sinde har haft før, en kamp jeg har fået lov at tage i mit tempo på min måde via beredskabet, men en kamp jeg først har kæmpet efter det blev helt slet, hvilket det gjorde fordi kommunen skubbede.

Jeg har været i systemet i 9 år, og allerede efter få måneder begyndte deres lort, med ikke at overholde lovgen, på samme konto skylder de mig faktisk stadig 1400 kr (langt mere med renter) der har jeg så valgt at skrive dem ind under tab, jeg har ikke gidet slås om den sidste sjat, af den kamp. Og sådan har det faktisk været siden at jeg kæmper for så i sidste ende... jammen for pokker det kan ikke betale sig at være uvenner med dem over så lidt... fx burde jeg lige nu sparke dem godt og grundigt i kuglerne for at få resterne af min aktindsigt, men jeg orker simpelthen ikke, det kan ikke betale sig, dumt for der ligger mindst et papir som for mig kan gå hen og blive MEGET vigtig... men gør det må jeg jo bare tage kampen til den tid, de ved det er der og jeg ved det er der, så må vi se om de er dumme nok til at forsøge selv om at der allerede ligger en afgørelse der siger at de ikke mås.

Hvis jeg ind til nu havde været løsere overfor dem end jeg er, så var jeg havnet (ulovligt) på kontanthjælp for flere år siden, jeg kan ikke anbefale nogen overhovedet at sige: "Nå jammen giver jeg mig lidt her så giver de sig nok der" Sådan fungere det IKKE! (ikke her i kommunen)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2009, 18:37   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ok, men hvad var meningen med din special læge erklæring er det mhb. på ansøgning om fleksjob eller førtidspension ?. Jeg kan sagtens forstå at du ikke vil have det sidste, men kunne du så ikke få en bissidder med til møderne for at få din kommune til at forstå dig ?. Evt. din mand som du også havde med til psykiateren ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2009, 20:47   #13
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg har partsrepensentant, de får ligesom intet ud af at glo på mig med angstanfald, jeg kan nikke og ryste på hovedet wee hii, hvilket kommunen IKKE vil godkende (forvaltningsloven gælder ikke, er der blevet sagt ordret.. godt så)

Det er kommunen der har bestilt erklæringen, og det er med henblik på FP uden om arbejdsprøvning... godt nok må de ikke, de SKAL undersøge muligheden for fleks først (reva er afprøvet) men det er de altså lidt ligeglade med... jeg har en båndet samtale med sagsbehandler liggende hvor hun gentagende gange siger: FP, *.. dette stykke er ordret citeret* Louise skal bare lige gøre sig så dårlig som mulig ved den generelle helbredsundersøgelse, så kan jeg få en FP i hus uden problemer. Sagsbehandler vil naturligvis ikke være ved at hun har sagt sådan, klart det er ikke lovligt.

De bestilte den fordi de ikke var tilfreds med den generelle helbreds hos egen læge, hvilket de ikke var/er fordi jeg NÆGTER at gøre mig dårligere end jeg er, ikke at jeg forsøger at gøre mig bedre (det vil bare give ris til egen rumpette *ss*) men jeg vil dælme heller ikke gøre mig mere syg end jeg er, for også det kan ende med ris til egen rumpette.

Hvis jeg ikke gætter helt forkert ender det med at kommunen hen over hovedet på mig søger FP (jo det kan de godt, hvis de VIL) den vil så sikkert ende med at være tidsbegrænset, det er den eneste måde hvor de kan undgå at jeg er helt strid og får talt mine timer med beredskabet sammen for sidste år, for kommer de på tvivler jeg stærkt på at nogen ved sin fulde 5 ville tildele FP.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2009, 00:09   #14
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg kom lige til at tænke (ja jeg kan godt) den læge, sagde at han ville tilråde (mere/bedre) behandling end det jeg hid til har fået.

Nu er det jo sådan at kommunen gerne vil smide en FP i nakken af mig, men øhe er der ikke noget med at hvis alle behandlingsmulighedder ikke er udtømte, så er FP udelukket (til de er udtømte) ??

Nu ved jeg ikke endnu hvad lægen skriver, men han sagde at han ville anbefale behandlingen, fordi han mener det i høj grad ville kunne højne min livskvalitet, og ikke så meget med henblik på jobsituationen, han mente kun det ville give meget lidt der.... Men i og for sig med at han anbefaler mere/ordentlig behandling, er det ikke det samme som at sige at alle behandlingsmulighedder ikke er afprøvet/udtømte?? (ved godt det også afhænger meget af formuleringen fra lægens side)

Hvilket de altså meget langt fra er, det skriver jeg gerne under på, kommunen har bare meget bevist valgt at "overse" den side af min sag, og jeg har hidtil ikke kunne få nogen til at skrive at jeg langt fra har fået den behandling jeg burde have ret til, fordi der ikke findes et (ordentligt offentligt) tilbud til mig her i regionen fordi jeg er over 25, og ikke behøver bo på et hjem for at fungere. Egen læge aner hat om den slags og det lidt behandling jeg har fået, har sjovt nok været fra selv samme offentlige indstans som netop ikke har et tilbud til mig (voksen ADHD) klart de ikke har lyst til at vedkende sig det.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 00:36   #15
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Og det var der så ikke lige nogen der kunne ville skyde på?
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 10:28   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man skal altid kommi i hu, at man IKKE bliver rask af medicin. Man kan højest få en forbedring eller en smule lindring. Diagnosen er fortsat, at tilstanden er varig!!

Derefter er det op til den behandlende læge at finde ud af, om medicinen indvirker på arbejdsevnen, eller udelukkende indvirker på livskvaliteten - eller en kombination af begge.

En sag kan godt trækkes ud, hvis man starter på ny behandlig. Nogle sagsbehandlere vil gerne høre om resultatet efter X antal måneder, med mindre læge eller psykiater skriver, at medicinen er virkningsløs på diagnosen og arbejdsevnen, men at den forøger livskvaliteten og måske holder 'depressioner og værre symptomer i skak'......

Mht arbejdsprøvningen, så er det ikke helt korrekt at de SKAL undersøge REVA/fleks først inden de indstiller til førtidspension. I mit eget tilfælde røg jeg direkte fra alm kontanthjælp TIL tilkendelse af førtidspension, UDEN hverken arbejdsprøvning eller andre revalideringsmæssige tiltag. Min sag var åbenbart meget selvforklarende.

Tror bestemt IKKE du skal være bange for at kommunen bare smider en førtidspension i nakken på dig. ALT skal stemme nøjagtigt sammen og alle papirer SKAL entydigt pege mod en førtidspension. Og selvom en sagsbehandler ytre sig og siger førtidspension, jamen så er det ikke sagsbehandleren der egenrådigt bestemmer. Pensionsteamet består af FLERE personer, der skal være HELT enige.
Dog er der få der alligevel får tilkendt en førtidspension (uden deres gode vilje) men det handler om mennesker der er retarderede, multihandicappet og som bor på institutioner og som har en værge. Raske mennesker kan aldrig få smidt en førtidspension i nakken. Så det skal du ikke være bange for!!!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 12:40   #17
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Okay, lidt svar fik jeg da *ss*

Nu er det sådan at jeg ikke er i behandling, og det er det speciallægen vil anbefale.

Som jeg skrev kender jeg ikke den endelige formulering fra lægen af, jeg ved kun at han sagde at han mente, at det vil give lidt på arbejdsevnen med den rette behandling, om han så vil skrive det, og hvordan han vil skrive det, ved jeg ikke, jeg ved kun at han vil ligge en del vægt på behandling.

Spørgsmålet er vel bare formuleringen... og hvor meget vægt kommunen ligger på den er det ikke? Og den kan ingen spå om, det er jeg klar over (ellers kan jeg bare selv henvisetil det stykke i RP´en, hvis jeg føler behov for det *s*)

Altså FP kan vel ikke gives (som jeg mener der står i §§) med mindre alle behandlings mulighedder er udtømte? Og der hører dette vel ind under, gør det ikke? altså om så der står at der kun er en lille chance for arbejds forbedring, så skal kommunen vel følge op på det, specielt når alle kloge er meget i tvivl om, om jeg hører til på en FP som mine ting er lige nu, eller dvs har været i en del år efterhånden, alle år uden det jeg har brug for, en anden fælles ting er netop at alle anbefaler behandling før der træffes en beslutning.
Altså som udgangspunkt, §-messigt skal de så ikke stræbe efter først alm job så reva så fleks og til sidst FP? Og det vil så sige sig her at i VKO´s perfekte verden så SKAL de stræbe efter fleks? eller har jeg misforstået? (du behøver ikke finde §§ til mig, står ikke og skal bruge det, det er mere spekulationer)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mere og mere korruption og kriminalitet i Danmark. Indiansummer Politik og Samfund 15 06-04-2012 19:15
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Det bliver mere og mere komisk, Maj-Britt Dit og Dat 3 01-07-2009 21:12
Bliver mere og mere svært at klare den MrBurns Politik og Samfund 25 06-07-2008 15:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension