K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2011, 21:43   #1
MissChar
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
MissChar er ny på vejen
klage over sagsbehandler

Kan man godt klage over sin sagdbehandler og til hvem?

Jeg har en sagsbehandler som ikke har informeret om gængse ting, det hedder sig at til første møde med hende skal jeg have at vide hvilke macth jeg er, dette har jeg ikke fået at vide.
Hun bliver ved med at køre på min alder at jeg er ung( ligesom om at når man er ung, så kan man ikke være syg) , når jeg sender en mail med en spørgsmål så er hun altid over 1 uge om at svare. og hver gang jeg spørg om hun overhovedet har læst min sag igennem, svare hun jamen den er jo lang. Ligesom om hun ikke har sat sig ind i hvad jeg fejler og hvad det drejer sig om..

Dette synes jeg ikke er iorden..
MissChar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 21:47   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har aldrig hørt om, at man skal informeres om match, men nu er det også ved at være et stykke tid siden, at jeg har været dér.

Det er ikke sikkert at du får noget ud af, at klage over, at hun er 1 uge om at svare på dine henvendelser, det kommer helt an på kommunens svarfrister.

Jeg fik engang at vide, at de havde en svarfrist på 14 dage i min kommune.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 21:52   #3
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Hun kan se inde i portalen, hvilket match du er sat til og det har du også krav på at få at vide. Selvfølgelig har du krav på at hun sætter sig ind i tingene!

Du kan sende klagen til lederen af jobcenteret, så skal nok komme det rigtige sted hen.
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 22:00   #4
MissChar
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
MissChar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har aldrig hørt om, at man skal informeres om match, men nu er det også ved at være et stykke tid siden, at jeg har været dér.

Det er ikke sikkert at du får noget ud af, at klage over, at hun er 1 uge om at svare på dine henvendelser, det kommer helt an på kommunens svarfrister.

Jeg fik engang at vide, at de havde en svarfrist på 14 dage i min kommune.
Kan man se nogle steder hvordan deres svarfrister er?
MissChar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 22:02   #5
MissChar
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
MissChar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zolskin Se meddelelser
Hun kan se inde i portalen, hvilket match du er sat til og det har du også krav på at få at vide. Selvfølgelig har du krav på at hun sætter sig ind i tingene!

Du kan sende klagen til lederen af jobcenteret, så skal nok komme det rigtige sted hen.
Mener også jeg har krav på hun sætter sig ind i tingene. Men h være hvordan kan jeg være sikker på at hun gør det?

Er det lederen af selve jobcenteret jeg skla klage til ellers hendes chef?
MissChar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 22:06   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissChar Se meddelelser
Er det lederen af selve jobcenteret jeg skla klage til ellers hendes chef?
De gange jeg har klaget over en sagsbehandler(sb) har jeg sendt klagen til jobcenterchefen.
Og husk at skrive tydeligt, at det er en KLAGE, da den ellers lander på sb's skrivebord.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 22:07   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissChar Se meddelelser
Kan man se nogle steder hvordan deres svarfrister er?
Altså det at de skal besvare borgers mail og hvor mange dage, der skal gå, er der ingen lovkrav om, men der er en retssikkerhed, der siger, at når der henvendes om hjælp, skal de se på det hurtigst muligt.

Sørg for ikke at sende din mails direkte til sagsbehandleren. Du kan ikke forvente, at sagsbehandleren er der hver dag. De kan være på kursus eller hun kan være syg eller har sagt jobbet op. Derfor send altid dine forespørgsel til jobcentrets hovedmail.

Sagsbehandlere på jobcentret har mange mange sager. Selv har jeg lige været syg i kun 4 arbejdsdage, og da jeg kom tilbage til jobbet, tror jeg, der var mindst 50 mails til mig ubesvaret.... Og jeg er offentlig ansat.

Du kunne evt. ringe istedet for at skrive mail. Hvis du ringer, får du måske svar med det samme.

Du kunne evt. søge aktindsigt for at se, om der står hvilken match, du er i. Ellers får du nok det at vide, når du kommer til samtale, da det er ofte der, de skal vurdere, hvordan du har det og vurdere og placere dig i hvilken match, de mener, du skal være i. (hvis du er helt ny i deres system og slet ikke har været til samtale endnu).

Jeg ser, du har flere tråde herinde på K10. Mon det ikk ville være godt, hvis du blev i samme tråd, så vi har din historie - Det ville hjælpe os andre meget, så vi bedre kan svare dig.

Sidst redigeret af curls; 31-01-2011 kl. 22:15.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 22:07   #8
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Skriv klagepunkterne ned i rækkefølge og konkrete -
har du datoer, så skriver du dem på

En skriftlig klage bliver desuden synlig - så den når højere op i systemet

Du kan jo også sammen med klagen evt bede om at få en ny rådgiver

Sygedagpengeafdeling, kontanthjælpsafdeling etc. hører ind under jobcenteret - du kan ringe til kommunen og få navnet på afdelingslederen.
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Klage over sagsbehandler Jutta1502 Alt det andet 2 07-02-2013 11:32
Klage over sagsbehandler Teletrold Alt det andet 6 27-10-2011 10:18
Klage til sagsbehandler og ? Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 13-08-2010 10:20
Klage over sagsbehandler. SoLost Alt det andet 10 11-06-2010 22:27
kan man klage over sin sagsbehandler/forløb ? camilla heyn Spørgsmål ang fleksjob 6 12-04-2009 13:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension