K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2010, 21:18   #1
Rosemarianne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 15
Styrke: 15
Rosemarianne er ny på vejen
Førtidspension og revalidering?

Jeg kan simpelthen ikke finde noget som helst omkring hvordan jeg står som førtidspensionist, som gerne vil revalideres? Jeg har af flere årsager fået det bedre, først og fremmest pga medicinering, og vil nu gerne i gang med at læse. Kommunen siger blankt nej.Kan nogen her hjælpe mig med henvisninger eller erfaringer?
Rosemarianne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 22:13   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kan du ikke som førtidspensionist. der er jo en grund til du har fået pension
måske et skånejob. Men at læse på fuld tid betalt af kommunen og være førtidspensionist. Det hænger alså ikke sammen
Men hvis du har fået det langt bedre, kan du vælge og sætte din pension i bero.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 22:49   #3
Rosemarianne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 15
Styrke: 15
Rosemarianne er ny på vejen
Nej, selvfølgelig kan jeg ikke læse på pension, det er jo derfor jeg gerne vil søge revalidering, da jeg godt kan passe et studie, men ikke kan arbejde ved siden af også...jeg synes der er god mening i at støtte mig i 5 år til selvforsørgelse på reva, fremfor at støtte mig i 20 år på passiv pension? OG-jeg har fået det BEDRE, jeg sagde ikke, at jeg er blevet RASK..
Rosemarianne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 23:26   #4
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Jeg er fuldstændig enig med dig ....jeg er lidt selv i samme situation....jeg er på førtidspension men har fået det bedre og vil egentlig gerne revalideres men er lidt nervøs for hvad kommunen vil sige. Min frygt at er de vil sende mig ud i en praktik for og se om jeg kan arbejde og når praktikken så er slut så siger de "fint du kan jo sagtens arbejde(og er ikke længere berettiget til førtidspension) men vi vil ikke spendere en revalidering på dig" .....
Hvorfor siger din kommune nej ?


Citat:
Oprindeligt indsendt af Rosemarianne Se meddelelser
Nej, selvfølgelig kan jeg ikke læse på pension, det er jo derfor jeg gerne vil søge revalidering, da jeg godt kan passe et studie, men ikke kan arbejde ved siden af også...jeg synes der er god mening i at støtte mig i 5 år til selvforsørgelse på reva, fremfor at støtte mig i 20 år på passiv pension? OG-jeg har fået det BEDRE, jeg sagde ikke, at jeg er blevet RASK..
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 23:38   #5
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
ja nu blir jeg nok høvlet ned
men troede ikke man kunne komme på revalidering..når man er på ftp???tænker bare hvis man har overskud til at feks studere hvorfor så være på atp?det er da posetivt man får det bedre
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 23:51   #6
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Leduce,

Det sidste i dit indlæg forstå jeg ikke atp?

Til jer andre, når man er på førtidspension, så har kommunen ikke pligt til at hjælpe ifht revalidering. Dette heller ikke i forhold til arbejdsmarkedet kort virksomhedspraktik eller lign.

Du kan dog givet godt læse på pension. Kommunen har jo netop vurderet at du ikke kan opnå tilknytning til arbejdsmarkedet.

Det er nok særligt et problem, at man (heller) ikke har krav på at blive hjulpet tilbage til arbejdsmarkedet, hvis man mener at det er blevet en realistisk mulighed.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 23:55   #7
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
hehe sorry der skulle stå ftp ok så blev jeg lidt klogere
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 00:08   #8
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Jeg ved ikke af om der findes henvisninger... men logikken siger vel lidt at hvis de har sagt nej til at revalidere dig, at du så bare kan læse og tage en uddannelse på førtidspension som vel egentligt er næsten det samme som du får udbetalt ved revalidering.
Når du så er færdig kan det jo være at kommunen evt vil hjælpe med at få dig i arbejde...eller flexjob som en start...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 06:56   #9
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Leduce Se meddelelser
ja nu blir jeg nok høvlet ned
men troede ikke man kunne komme på revalidering..når man er på ftp???tænker bare hvis man har overskud til at feks studere hvorfor så være på atp?det er da posetivt man får det bedre
Det er heller ikke det Rosemarianne eller jeg mener ! .....det der menes er at man skifter førtidspensionen ud men en revalidering !! utroligt at kommunen siger blankt nej ....det er da en 100% "win win situation" for kommunen. Kommer man på arbejdsmarkedet igen så skal kommunen ikke betale pension mere og vi har en aktiv skatteborger (er det ikke det regeringen hele tiden hyler op om) ....skulle man mod forventning ikke klare det ja så er revalideringeydelsen og førtidspensions ydelsen stort set ens, så på den konto er der ikke tabt noget.
Men lad os gerne høre hvis der er nogen der kender til regler på området
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 07:12   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nu er det nok ikke det kommunen har sagt nej.
men at Rosemarianne beholder sin pension og så oven i også får revalideringeydelsen
det kan man ikke
forstå dog ikke hvis man har fået et stort overskud, så må man stille sin i pension i bero
pension er til dem helt uden erhvervsevne og den er varrig resten af livet.
en grund til man vil indfører midlertidig pension.

for at modtage revalidering, skal du sikkert også ud i en arbejdsprøvning først.
fordi der skal ske en ny vudere af din arbejdsevne

Sidst redigeret af MTVRV1; 22-04-2010 kl. 09:15.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra revalidering til førtidspension bachs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 11-08-2013 08:05
Førtidspension til Revalidering MARKORSK Alt det andet 1 26-02-2013 20:12
Fra revalidering til førtidspension Alvin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 19-02-2011 14:44
Sygedagpenge-førtidspension-revalidering MineBørnsMor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-07-2009 22:49
Revalidering eller førtidspension CHL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 22-07-2009 21:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension