K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2011, 01:30   #1
fru sis
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
fru sis er ny på vejen
Søger ftp. efter §17 for 3. gang.

Kære alle I seje der dag efter dag tålmodigt svarer på spørgsmål her i dette forum!
Jeg har før skrevet i dette forum, og søger igen om hjælp, da jeg synes jeg er havnet i en noget mærkelig situation.

Lidt forhistorie:
Jeg er piskesmældsramt efter en trafikulykke for ca. 3 år siden, men sidder bl.a. i den ulykkelige situation, at de læger jeg har været konsulteret hos, har været mere optaget af om jeg muligvis var dement eller depressiv pg.a. hukommelses og koncentrationsproblemer, end de har villet anerkende mine smerter og andre gener som følge af piskesmældet.

Jeg vil ikke lægge skjul på at jeg er berørt over min situation, da trafikuheldet faktisk ændrede mit liv totalt.

Ej heller synes jeg har fået den fornødne hjælp, støtte og vejleding på de jobcentre jeg har været tilknyttet i mit sygdomsforløb.

Jeg har været i arbejdsprøvning i foråret 2010, hvor jeg kunne klare max 1,5 time dagligt.

Herefter, orienterer jobcentret mig om at de ikke længere kan gøre noget for mig, da jeg ikke er afklaret, for god til førtidspension og for dårlig til flexjob, og at sygedagpenge stopper.

Her beder jeg om råd på K-10, får bl.a. et råd om at søge ftp, efter § 17.

Efter at have opdateret arbejdsevnevurderingsjournalen søger jeg da ftp efter §17 første gang i juni mdr.2010, og får her hjælp fra min advokat også.

September mdr. 2010, kommer et brev fra jobcentret, om at sygedagpengene ophører. Det kan jeg ikke helt forstå, da jeg jo troede det var svar på min ansøgning om ftp.

Min sagsbehandler forklarer mig, at de da aldrig har modtaget min ansøgning!!?? Ej heller breve fra advokaten kan de finde. (sendt anbefalet) De finder dem dog og beklager fejltagelsen.

Jeg fastholder min ansøgning, og beder min advokat om at sende jobcenteret et par borgerlige ord, hvilket gør at endnu en ansøgning bliver iværksat, dog med henvisning til den 1. ansøgning.

I hele 3 mdr. sker der ingenting, først i december mdr. 2010 ringer min sagsbehandler mig op, og siger at de altid bruger et ansøgningsskema der skal udfyldes, når der søges førtidspension efter §17, skemaet viser sig at være en samtykkeerklæring?

Nu har jeg søgt om fpt. Igen for 3. gang. Og jeg har af sagsbehandleren fået lovning på at hvis jeg får afslag, går de straks i gang med en flexjob ansøgning, mens jeg stadig får mine sygedagpenge.

Jeg kan kun sige, at hvis jeg får afslag, har min advokat og jeg da en masse vi kan anke omkring jobcentrets behandling af sagen.

Men nu tænker jeg, hvad nu hvis, de bare bliver ved, med at ignorere min ansøgning, hvilket jo er kolossal spild af tid, selvom jeg får længere tid på sygedagpenge, finder jeg jo ikke den fred eller den afklaring, jeg har brug for på den her måde.

Mit spørgsmål er nu: Hvad er klogest at gøre i denne sag?
Jeg vil også spørge om andre der læser dette her, har haft lignende oplevelser?
fru sis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 02:23   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære fru sis

Jeg håber at du får pension, da der så skal gives med tilbagevirkende kraft,

altså senest 3 måneder efter den dato, da du søgte.

Det er for dårligt, at kommunen kan forputte din ansøgning.

Hvis du får afslag, skal der selvfølgelig ankes.

Allerede nu, ville jeg skrive et klagebrev til borgmesteren og hele byrådet,

de skal vide at der sjuskes !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 02:31   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Det er da noget værre rod desværre...

Nu ved jeg ikke om det er det du gør... men du skal søge med det der hedder på foreliggende grundlag... så skal kommunen behandle din sag med det samme...
så aflever papirene personligt og få en kvittering... så kan de ikke smøle den...

http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=019df31831

Held og lykke
og der kommer nok også råd fra andre på siden
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 03:56   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal selvfølgelig klage til borgmesteren over sagsbehandlingen...

Du skal samtidig sende din klage til hele kommunalbestyrelsen..

Den skal afleveres imod at du får en kvittering stemplet med dato og underskrift...

Det er simpelthen for sjusket sagsbehandling og det skal du ikke finde dig i...

Ledelsen i kommunen skal vide hvordan det går i forvaltningen...Og det finder de kun ud af ved at nogen klager...

Du skal ikke lade dig overtale til at begynde en ny ansøgning men derimod fastholde den gamle ansøgning...fra den gamle dato.....

Jeg kunne forstille mig at de ville prøve at få dig til at lave en ny og så håbe at du glemmer den gamle....du ved...lad os slå en streg i sandet....men det skal du ikke gå med til....

Det er rigtigt som Hexi skriver at det skal være en paragraf 17 på det foreliggende grundlag.

Hvis ikke det er på foreliggende grundlag så kan kommunen trække sagen i langdrag....

Hvis det er på foreliggende grundlag...ja så har kommunen kun 3 måneder og dette gælder fra lige efter du har afleveret din ansøgning....

De skal nemlig lade en ansøgning om førtidspension på foreliggende grundlag overgå til behandling om førtidspension lige efter de har modtaget ansøgningen....

Dette er der faldet en ankestyrelses afgørelse om....

Dette vil også være grunden til at de vil gøre alt for at overtale dig til at lave en ny ansøgning med en ny dato....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 23:05   #5
fru sis
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
fru sis er ny på vejen
Hej igen tusind tak for svar

Jeg har hele tiden forsøgt at fastholde den første ansøgning, som er søgt efter §17 på foreliggende grundlag.

Med hensyn til at klage over sagsbehandlingen, tænker jeg, om hvad der er bedst, læs gavner sagen: klage nu mens sagen forhåbentlig kører eller når jeg får en afgørelse?
fru sis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 08:03   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fru sis Se meddelelser
Med hensyn til at klage over sagsbehandlingen, tænker jeg, om hvad der er bedst, læs gavner sagen: klage nu mens sagen forhåbentlig kører eller når jeg får en afgørelse?
Jeg synes du skal gøre det nu, hvis sagen bliver afgjort til din fordel er der sikkert ikke nogen der vil gøre så meget ud af klagen.

Og hvis du klager nu kan du jo opnå, at få en bedre sagsbehandling fremadrettet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Journalist søger....17 år efter FlemmingC Politik og Samfund 8 27-01-2012 09:13
Søger førtidspension efter 3 år på kontanthjælp. Cecilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 06-12-2011 13:27
Ansøgt efter §17 – sagsbehandlet efter § 20 - afgørelse efter § 17? Mitochondrie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 12-11-2011 01:10
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension