K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2011, 23:58   #1
jetterk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
jetterk er ny på vejen
Evt. flexjob

Håber nogle kan rådgive mig.
Jeg er 57 år, sygeplejerske og har indtil for 1,5 år siden fungeret som sådan, altid på fuld tid.
Jeg blev sygemeldt, da min mor pludeslig døde og jeg fik en depression. I min sidste stilling havde jeg udelukkende et administrativ job, hvilket var ok da jeg fik et kompliceret håndledsbrud, der på trods af operation ikke blev funktionelt. Derudover har jeg slidgigt i skulder, ryg, knæ og fingre.
Mine forlængede sygedagpenge (39 uger) udløber pr 1.juli.
Jeg har nu været i virksomhedspraktik i 5 uger, på en afdeling som jeg meget glad for at arbejde på. Jeg startede med 21 timer ugentlig og havde en forventning om at jeg hurtigt ville kunne øge dette til 32 ti. Men, men, men, min fysik kan slet ikke klare det. Jeg har været hos min læge der siger at jeg ikke kan klare det fysiske arbejde, p.g.a mine fysiske skavanker. Min depression er velreguleret og jeg har virkelig lyst til at arbejde indenfor mit fag. Min jobkonsulent kommer ud på mit arbejde på tirsdag for at høre hvordan det går. Ingen har talt med mig om flexjob, men kun om at man forventer jeg vender tilbage til ordinært arbejde. Jeg har en fornemmelse af at kommunen vil at jeg skal raskmelde mig og derefter melde mig ledig ved min A kasse. Det kan jeg jo ikke når jeg ikke står til rådighed indenfor alle sygeplejerskejob. Håber nogle har gode råd.
På forhånd tak.
jetterk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 00:30   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hejsa!

Jeg syntes, at du skal tale med jobkonsulenten flexjob. Du er jo yderst motiveret for at arbejde, men du er simpelthen ikke i stand til at varetage et fuldtidsarbejde på ordinære vilkår grundet dine "skavanker".

At forsøge at presse dig ud i det vil formodentlig blot føre til en forværring af dine symptomer.

Du skal nok få svar fra en masse her.

Smut lige ind i dit indlæg via rediger-knappen og lav et par linieskift, så indlægget bliver mere "luftigt".
Det kræver stor koncentration at læse et så tæt indlæg - koncentration som mange herinde ikke er i besiddelse af

Sov godt
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 05:50   #3
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
arbejdsprøvning

Velkommen til K10- det rigtige sted at søge hjælp

Mht. til den arbejdsprøvning du lige har været i, var resultatet så at du kunne klare 21 timer eller hvad var det endelige resultat af de 5 uger?

Og hvordan har de beskrevet dine skånebehov, er der lavet en ressourceprofil?

Jeg er ikke helt inde i reglerne, men som annagw skriver, så snak med jobkonsulenten, eller din socialrådgiver på fagforeningen. Helst så snart som muligt, i forhold til hvis der skal sættes noget iværk inden dine forlængede sygedagpenge udløber.

Næste gang du skal i arbejdsprøvning- for du slipper nok ikke, så prøv evt. at vælge et fag som er noget helt andet end sygeplejefaget, bare for at de kan se at du heller ikke kan klare dette.
Du behøver ikke nødvendigvis at holde ud i 5 uger, men tag én dag ad gangen.

Jeg er selv social og sundhedsassistent og var så heldig at blive visiteret til fleksjob i løbet af kun 1 år.
I det år rendte jeg da også konstant til undersøgelser for at blive udredt. Det var både psykiater, psykolog, psykoterapeut, kiropraktor læge,neurologiske undersøgelser, scanning af hjernen og sågar et kamera i den anden ende :-)

Resultaterne blev for det første at jeg rent faktisk HAR en hjerne:-)
Men ellers så fik jeg hos psykiateren 4 diagnoser på 20 min... angst, depression, personlighedsforstyrrelse- i forhold til noget som skete i barndommen og mani.
Jeg kan ikke selv nikke genkendende til det hele, men både godt og skidt er det, for det hjalp mig jo til at blive godkendt til fleksjob.

Udover det er jeg hypermobil i alle led (beighton score), hælsporer, chrons sygdom og sådan lidt "småting" og fibromyalgi.

Det er ikke for at trætte dig med mine sygdomme, men for at du kan se et eksempel på hvad der feks. skal til for at blive godkendt til fleksjob. For tit er det ikke nok at have en depression og smerter som gigtsmerter og lign.

Jeg håber det bedste for dig.
Held og lykke med det hele.

Sidst redigeret af MissMurphey; 08-05-2011 kl. 06:00.
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 09:46   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville bede fagforeningen i at deltage i mødet Tirsdag!

Herunder at de hurtigst mulig bliver inddraget, da tildeling af fleks, kun vurderet inden for eget fag, nok bliver svært.

Men måske fagforeningen kan hjælpe!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 09:53   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
velkommen til k10

ville absolut gøre som popiea anbefaler: skynd dig at få fagforeningen m på banen, 4 ører hører altid bedre end 2

-og iøvrigt, så er det jo din ret -og din fremtid det handler om ikk´ så klart, det ville være en go idé at få fagforeningen med ind over.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 10:15   #6
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hej og også velkommen hertil fra mig...

Når du er i arbejdsprøvning-virksomhedspraktik, så er det en smadder god ide at skrive dagbog ... og helst en som er hudløs ærlig... lad flinkepigen ligge i skuffen

Beskriv smerter - hvilke skånehensyn - hvordan resten af din dag aften/nat er.. er det kun arbejde.. hjem efter en ny madpakke og så på den igen næste morgen.. eller har du stadig et socialt liv.. osv osv

Jeg kan godt forstå at du gerne vil blive indenfor dit fag.. Jeg er SSA og måtte ikke komme i arbejdsprøvning indenfor mit fag.. og set i bakspejlet, så er det vist også ret så godt..

Husk det der med at komme op i tid... det er dig og din krop du skal lytte til..
Jeg ved at det er svært at skulle erkende at ens kræfter ikke rækker som de gjorde en gang... så husk nu at passe på dig selv ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 16:14   #7
jetterk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
jetterk er ny på vejen
Mange tak for svar allesammen.

Jeg er fortsat i virksomhedspraktik, samme sted.

Min fagforening kan desværre ikke deltage i mødet i morgen, med jobkonsulenten. ( Jeg har været for sent ude)

Jeg arbejder pt. 21 ti. ugentlig, men vil forslå jobkonsulenten at jeg går ned på 18 timer evt. 15. Kan jeg det?

Min praktik løber til foreløbig 30. juni, men da mine sygedagpenge snart ophører, er det vel vigtigt at få afklaret om jeg kan visiteres til flexjob.

Er der helt lukket for dagpenge efter de 39 uger?
jetterk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 23:50   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vil råde dig til at optgage mødet, skjuldt!

Alternativt skriver du mail om ref. fra mødet efterfølgende, og beder job konsulenten at bekræftige indholdet.

vedr. tid: selvsagt du kan gå ned i tid, hvis du ikke kan holde til de satte timer, men det kræver måske en lægeerklæring for bekræftigelse af aktuelle timeantal.
Men prøv at høre om der er villighed!

Du kan evt forlænges yderligere med henblik med afklaring til fleks eller pension: stk.4.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 16:09   #9
jetterk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
jetterk er ny på vejen
Hejsa.

Det var faktisk et rigtig godt møde. Min jobkonsulent, vil virkelig gøre alt for at hjælpe mig.

Hun sagde at jeg kunne blive hvor jeg er, eller hun kunne prøve at finde en anden praktik til mig.

Vi blev enige om at jeg bliver, i min nuværende praktik hvor jeg er glad for at være. Mit ønske om at blive reduceret i tid, bliver også imødekommet. ( Dette måtte jeg kæmpe noget for, da jobkonsulenten i starten ville have mig op i tid ). Desuden bliver min arbejdstid ændret så jeg får færrer "tunge" opgaver.

Jeg spurgte desuden jobkonsulenten om de pluselig kunne finde på at stoppe mine sygedagpenge, hvilket hun benægtede.

Alt i alt virker det som om hele forløbet skal foregå i en tæt dialog med mig. Det lyder jo næsten for godt til at være sandt og især efter de skrækhistorier, flere herinde kan berette om.
jetterk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 01:07   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Men få nu din fagforening på banen, således at du er på forkandt, og ikke skal handle i sidste øjeblik, eller der hvor det kan være for sent.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension