K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2011, 23:58   #1
jetterk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
jetterk er ny på vejen
Evt. flexjob

Håber nogle kan rådgive mig.
Jeg er 57 år, sygeplejerske og har indtil for 1,5 år siden fungeret som sådan, altid på fuld tid.
Jeg blev sygemeldt, da min mor pludeslig døde og jeg fik en depression. I min sidste stilling havde jeg udelukkende et administrativ job, hvilket var ok da jeg fik et kompliceret håndledsbrud, der på trods af operation ikke blev funktionelt. Derudover har jeg slidgigt i skulder, ryg, knæ og fingre.
Mine forlængede sygedagpenge (39 uger) udløber pr 1.juli.
Jeg har nu været i virksomhedspraktik i 5 uger, på en afdeling som jeg meget glad for at arbejde på. Jeg startede med 21 timer ugentlig og havde en forventning om at jeg hurtigt ville kunne øge dette til 32 ti. Men, men, men, min fysik kan slet ikke klare det. Jeg har været hos min læge der siger at jeg ikke kan klare det fysiske arbejde, p.g.a mine fysiske skavanker. Min depression er velreguleret og jeg har virkelig lyst til at arbejde indenfor mit fag. Min jobkonsulent kommer ud på mit arbejde på tirsdag for at høre hvordan det går. Ingen har talt med mig om flexjob, men kun om at man forventer jeg vender tilbage til ordinært arbejde. Jeg har en fornemmelse af at kommunen vil at jeg skal raskmelde mig og derefter melde mig ledig ved min A kasse. Det kan jeg jo ikke når jeg ikke står til rådighed indenfor alle sygeplejerskejob. Håber nogle har gode råd.
På forhånd tak.