K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2014, 11:18   #1
Marlene19
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
Marlene19 er ny på vejen
Arbejdsmarkedsydelse lavere end kontanthjælp ?...

Jeg er dybt forskrækket....økonomisk...jeg er alene mor til to piger (men ca 7/7,,,,får derfor ikke børnepenge af deres far), og det var et slag da jeg den 20.10 sidste år gik fra dagpenge til uddannelsesydelse pga regeringen nedsatte fra 4 til 2 år.

Nu er der så sket det , at jeg lige er gået fra uddannelsesydelse, som blev udbetalt af kommunen , til AMU. Først sker der det , at jeg kun får 6000 kr i stedet for de 10.400, jeg normalt får..det viser sig så , at det skyldes , at kommune og dagpengesystem kører med to forskellige systemer tidsmæssigt. Jeg har fået hjælp af banken, og gået yderligere i gæld.

Nu skulle jeg så se min første regulære udbetaling, som jeg har gået og ventet på pga tidsforskydningen - og så er den 1000 kr mindre udbetalt end på uddannelsesydelse !! Jeg har normalt fået 10.477 udbetalt, hvilket er lidt nok, med udgifter for 13000 mdl, er der ca 2000 kr tilbage at leve for (det er efter at have brugt børnepenge, og boligsikring), men nu fik jeg kun 9556 udbetalt. Jeg har ringet min fagforening, og de siger det er den normale sats...80 % af højeste dp sats...Det er 921 kr mindre...jeg har siddet og tudet for kan snart ikke klare flere økonomiske slag...(

Starter nyttejob sidste uge, og var ellers ved godt mod, selvom det er første gang nogensinde jeg har været så længe jobløs (3 år, det første sygemeldt med angst og depr, grundet fyring og skilsmisse)...

Kan det virkelig være rigtigt man skal have ca 1000 kr mindre udbetalt på AMU end kontant ...jeg er ved at undersøge om jeg kan komme på kontant,,hvad jeg aldrig har været,,,og egentlig ville undgå..

På forhånd tak for respons

klynkeren.....
Marlene19 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 11:32   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du er over 30 år er kontanthjælpssatsen 14.203,- mdr og den midlertidige arbejdsmarkedsydelse på 80 % af dagpengene må svare til 14.126,-

Så hvis du får 1000,- mindre udbetalt er der noget andet der halter..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 11:47   #3
Marlene19
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
Marlene19 er ny på vejen
Mange Tak for svar, Pip.

Den udbetaling jeg har fået, som går ind imorgen, er på brutto 13040. Og har talt med dem, det er sådan den er - 80 procent af højeste dp sats...
Marlene19 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 12:35   #4
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Her kan du se de forskellige satser for 2014:

http://bm.dk/da/Tal+og+tendenser/Satser+for+2014.aspx

Arbejdsmarkeds-ydelsen for forsørgere er kr. 652 pr. dag.

De kr. 13.040 skulle så svare til udbetaling for 20 arbejdsdage.
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"

Sidst redigeret af dudde; 20-05-2014 kl. 12:37. Årsag: Tilføjelse
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 12:46   #5
Marlene19
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
Marlene19 er ny på vejen
Satser

Hej dudde

Ja, tak . Den side med satster man kommer ind i via dit link, er præcis den side jeg gik ind i. Så er det også tydeligt, at arbejdsmarkedsydelsen er mindre end kontanth jælp
Marlene19 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 13:05   #6
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marlene19 Se meddelelser
Hej dudde

Ja, tak . Den side med satster man kommer ind i via dit link, er præcis den side jeg gik ind i. Så er det også tydeligt, at arbejdsmarkedsydelsen er mindre end kontanth jælp
Tja, det er jo lidt svært at gennemskue fordi den månedlige arbejdsmarkedsydelse jo afhænger af antallet af arbejdsdage i den pågældende måned.
Nogle måneder vil du få udbetalt mere end kontanthjælp.....

Hvis der f.eks. er 23 arbejdsdage i en måned, vil du få kr. 14.996. Men det ville jo være bedre med et fast beløb hver måned
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 13:22   #7
Marlene19
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
Marlene19 er ny på vejen
Ja,,,tja..hun sagde også inde på fagforening, at det var noget med nogle mdr var 4 ugers og nogle var 5 ugers....men så har jeg åbenbart været meget uheldig Og ja, ville være lettere at styre,især lige efter man kun har fået 6000 udbetalt i overgang mellem uddydelse og arbmarkedsydelse, fordi det ene administreres af kommunen, og det andet af fagforening.
Men når man ser sats på udd ydelse, er denne også en anelse mindre end kontanthjælp..godt nok utroligt...
Marlene19 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension