K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2014, 00:26   #11
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fightback Se meddelelser
Ja lige præcis, førtidspension er dagpenge sats eller rigtig tæt på.

Man kan sagtens betale for psykolog, fysioterapeut, eller hvad man har brug for på en førtidspension, man skal jo lige igennem lægen først så man bliver er henvist selvfølig.

Så jeg syntes at folk skal stoppe med at klynke over at være på førtidspension, de skal være glade for at de får en sats som at de kan overleve for!
Høj og høj - 10500 før skat. 8000 efter skat, pga min mands indtægter, men hus og andre udgifter er jo ikke blevet mindre og min mands indtægt stiger jo ikke fordi min falder
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2014, 00:28   #12
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Hvilken sats man får - både som kontanthjælpsmodtager og førtidspensionist - afhænger jo af om man er enlig, forsørger eller gift.

Så man kan jo ikke bare sige, at man altid er bedre stillet som førtidspensionist......
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2014, 03:07   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fightback Se meddelelser
NEj nej nej nu klager folk åbenbart over at være på førtidspension, vi andre ville tage en
førtidspension med kyshånd, så man kunne blive fri for det offentlige.

Når du siger: "når man bare er henvist til en plads i skyggen som førtidspensionist"

Ja, du kan jo bare lade være med at være på førtidspension, du kan komme på ressource forløb på en kontanthjælps sats hvis det er noget....

Går ud fra at du har psykiske problemer ud fra det du skriver, med ikke at turde møde op til aktiviteter med mere. Du kan jo eventuelt tage kontakt til en psykolog, det har du råd til på en førtidspension, det har vi andre ikke råd til på kontanthjælp. Du kan også tage kontakt til det psykiatriske system.

Syntes bare at det er langt ude, at du beklager dig over at være på en førtidspension.
Man kan godt høre at du ikke rigtig ved så meget om det at være på førtidspension....

Ellers ville du nemlig ikke kunne sige til folk at de bare vil kunne lade være med at være på førtidspension...

Find en anden tone frem..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2014, 03:36   #14
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Der er forskel på førtidspensioner ..

Det er enlige der får de knap 18.000

Nogle får en del mindre..her er vi 2 voksne og jeg får en del mindre end en på kontanthjælp og jeg har ik penge til en hel masse og det tvivler jeg på ret mange har ..
Vil bar nævne der er meget forskel på hvad folk får på FTP..da det går efter om nan bor med en ven - veninde-kæreste elller ægtefælle...


Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2014, 09:16   #15
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Denne tråd har vist taget en drejning over mod det økonomiske - og det er ikke dét trådstarter spørger om - så vidt jeg kan læse.......
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2014, 09:55   #16
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Thumbs up Stigmatisering??

Hvis man,som førtidspensionist, føler sig stigmatiseret, burde man måske se lidt indad og indse, at denne følelse udspringer, af det syn man selv har, på folk, der uden egen skyld, er dømt ude af arbejdsmarkedet.

En førtidspensionist, der fungerer godt i den øverste etage, har de samme muligheder for at ytre/involvere sig som enhver anden.

Nu har man oven i købet også fået tiden til det.

Hvor var vi henne, hvis ikke der var nogen, som involverede sig her på K10?
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2014, 10:27   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Frivilligt arbejde er et godt sted at søge hen, der kan man yde en indsats efter evne, og sagtens finde noget hvor man yder i gode perioder.

Hobby er en anden måde at møde mennesker på, uden at det første spørgsmål er "nå hvad laver du så.."

Kast dig over en eller anden interesse, meld dig ind i den lokale fotoklub, meld dig på et malekursus.. eller et eller andet du finder interessant, for så er der en fælles interesse som omdrejningspunkt istedet for ens jobsituation.

Langt størsteparten af afdelingsbestyrelser hvis man bor alment, består også af pensionister/førtidspensionister.

Fightback, inden førtidspensionen har vi alle været igennem det offentlige system i årevis, samt på kontanthjælp eller slet ingen forsørgelse.

I den periode er det lige så vigtigt at finde noget der kan bevare ens identitet.

At komme på førtidspension giver en ro i forhold til det offentlige system, men når du kommer så vidt vil du opdage at det ikke betyder at resten af dit liv er reddet.
Det betyder at et nyt liv der er helt anderledes begynder.

Det betyder at der er ro omkring din økonomi og at ingen jagter dig mere, men det er så nu der skal opbygges et nyt indhold i livet.
Før var det arbejde, så var det afklaring, men pludselig er der ingenting, og man skal igennem den proces at man aldrig kommer til at stå med en god indtægt igen. Det er en sorgproces man skal igennem når der kommer ro på, at ens liv slet ikke blev som forventet eller som man gerne ville det.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 16-11-2014 kl. 10:36.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2014, 13:49   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fortvivletpige Se meddelelser
Hejsa

Bare lige et hurtigt men meget svært spørgsmål. Hvordan får man mening med sit liv som førtidspensionist, og hvordan lærer man at acceptere sin skæbne? Jeg synes nemlig det er ret hårdt, at jeg ikke føler at jeg har en plads i verden. Jeg er en meget iderig og på mange måder kreativ person, og er også velsignet med et godt intellekt, men hold fast hvor er det svært at bruge noget af det, når man bare er henvist til en plads i skyggen som førtidspensionist.
Jeg havde skrevet et langt indlæg, men jeg var åbenbart så længe om det, at jeg var blevet smidt af.

Jeg kan kende mig selv i meget af det du skriver.

I starten frygtede jeg spørgsmålet "hvad laver du så?".
Men efterhånden har jeg erfaret, at det er de allerfærreste der interesserer sig for hvad jeg lever af.

I stedet for, at blive hjemme, så tag afsted til det du gerne vil deltage i, i starten kan du jo nøjes med, at stikke en finger i jorden.

Jeg er aktiv i beboerdemokrati, og jeg oplever mere og mere en følelse af, at blive lyttet til.

Du skriver bl.a. at du har et godt intellekt.
Som du nok har erfaret, så er det ikke alle forundt.
Mange mennesker i høje stillinger er ikke specielt intelligente.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Fightback Se meddelelser
Man kan sagtens betale for psykolog, fysioterapeut, eller hvad man har brug for på en førtidspension, man skal jo lige igennem lægen først så man bliver er henvist selvfølig.
Jeg synes ikke det er i orden, at blande sig i andres økonomi.
Der er ingen af os der f.eks. ved, om fortvivletpige har udgifter til medicin eller behandling, som der ikke er tilskud til.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2014, 14:47   #19
martinja41
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2012
Indlæg: 34
Styrke: 13
martinja41 er ny på vejen
vs ftp

jeg vil også lige skive lidt jeg er også fanget i det her system siden 2010 jeg er sygemeldt på grund af 2 uheld og går med 2 dicskopolaps 2 brud.. det er ogsa svært når man er under 25 og speil med førtidspension at det er meget svært og få den når man er under 40, men der er ogsa gode tilbud til folk der har en psykisk lidelese jeg har selv gået på sådan et tilbud kan ikke huske hvad §§ det er men, man kan være scosail sammen man kan lave noget man godt kan lide men flyttet desværre da jeg var nød til det men det var jeg glad for .....
ved selv vor hårdt det er at blive syg ogsa psykisk når ens liv var at arbejde meget men med hensyn vil jeg høre om de har nogle gode tilbud inden for din kommune. der er mange ting som kan være hårdt i nogle peroderier end andre ved selv det at blive trampet på når man ligger ned af samfundet man bliver set som man er doven selvom man ikke er det men man har andre ting at slås med, det er i sær de ekselmper i pressen med doven robert og fattige carina og mange andre da jeg følger med i hvad vores politikere laver og det er ikke altid sjovt når de siger de vil hjælpe de svageste og de udsatte men tonen er en hel anden vil bare ogsa ønske at de ville gøre som de har lovet os i stedfor ald det kasse tækning de refomer er kun for de kan spare end masse penge ikke andet selvom de prøver og få det til og se ud som om de vil os det bedeste det har ikke gjordt noget godt som de beviser med de repoter siger de modsatte af det de ville har ikke har virket det var kun en stor spare øvelse knus til alle os der virkelig er i samme båd martinja41 ps håber i kan forstå mit indlæg er lidt ordblind
martinja41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2014, 16:04   #20
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Arbejde det positive ind i dit liv :) Du er god nok :)

Hej fortvivletpige
Jeg er blevet førtidspensionist i år og har taget et valg

- jeg vil leve livet fremadrettet og ikke bagudrettet
- når smerter og handicaps styrer min hverdag tager jeg det negative væk og tænker på det positive
- jeg vil respekteres som personen jeg er og det er den udstråling og fremtoning jeg viser som førtidspensionist
- jeg har haft et fantastisk arbejdsliv og det har været en del af mit liv bagudrettet.
Det skaber glæde at tænke på fremadrettet i stedet for at fokusere på det jeg har tabt og ikke kan.
- jeg glæder mig over at have tid til som førtidspensionist at have tiden til genoptræning,
bruge en dag/dage på at komme til hægter, hvor overskuddet kun er til at spise, se TV og sove.

Håber du kan bruge lidt af mit positive livssyn og mit råd til dig er:
Tag et skridt af gangen for at forbedre din hverdag.
Når du synes der er mange ting du ikke tør og bør er mit råd - gør det hvis du kan og nyd glæden ved det.
Deltag aktivt i det du kan og nyd det fuldt ud

Vær det kreative, aktive menneske du er og du vil blive respekteret for det -
de som så mener noget andet skal du slet ikke bruge dit krudt på - det er de ikke værd


Din mening er lige så god som andres, som den fantastiske person "førtidspensionist" du er og netop derved berettiget til fuldt ud at deltage i samfundet med dine gode ideer og personlige værdier

Sidst redigeret af lgkh62; 16-11-2014 kl. 16:14.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension