K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2013, 02:02   #171
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Jeg har et spørgsmål til jer.

Jeg har siden KH blev stoppet og startet igen, gået og grublet noget over sagsforløbet. Der er noget der ikke passer sammen, men jeg kan ikke se hvor.

I forløbet sender kommunen mig et brev om, at hvis jeg er for syg til at møde op i jobcentret, så er jeg ikke berettiget til kontanthjælp. Jeg kan ikke fínde ud af, hvorfor de ikke permanent stoppede KH. Med den kynisme de lægger for dagen, ville det være det logiske. De genoptager KH med tilbagevirkende kraft med begrundelse i de lægelige oplysninger, men dem har de jo hele tiden haft. Når de har valget mellem permanent at stoppe KH eller genoptage, så ville det jo ligne kommunen bedste helt at stoppe den, med mindre, at hvis de tager KH fra mig, at så skal de give mig en midlertidig FP, så af to onder vælger de den billige løsning og tager måske røven på mig på den måde.

Mit spørgsmål er, når man er for syg til at stå til rådighed for arbejdsmarkedet, skal man så have en midlertidig FP?
__________________
Lad ikke dine problemer tage livet af dig. Kommunen hjælper dig gerne
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 02:35   #172
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det burde man jo få...men nu er der ikke noget der hedder en midlertidig førtidspension....

Der findes kun en alm førtidspension med alle de krav der stilles....

Man kan så få en førtidspension med kontrol på...og det er nok det folk kalder for en midlertidig førtidspension....men det er det altså ikke...

I dit tilfælde kunne jeg forstille mig at de ikke har ville kunne stoppe din kontanthjælp permanent...ikke fordi du ikke kan møde op pga sygdom....

Så er de simpelthen nødt til at finde på en anden måde at få dig afklaret på...

Der har sikkert siddet en eller anden navlepiller som er blevet sur over at du ikke lige har kunne gøre som der blev sagt...og senere er der andre som har fundet ud af at den ikke var holdbar...evt ved en klage...og derfor har du fået alle dine penge tilbage....

For at få en førtidspension...ja der skal der jo være en masse på plads...gode nok lægepapirer....fuldstændig afklaring af din arbejdsevne...osv osv...

Først når alt dette er på plads...ja så vil de kunne træffe en afgørelse....som i dagens Danmark højest tænkeligt ville være et ressourceforløb...da som bekendt næsten alle skal igennem før de kan få en førtidspension...

Det der sikkert hænger i din sag....og husk lige at jeg ikke kender den så godt....så det er bare et bud på hvad der kan være....det er nok afklaring af din arbejdsevne....

Det er jo skide svært at få afklaret en arbejdsevne hos en person som feks ikke kan gå ud...og hvis endeligt...ja så er der mange hensyn der skal tages...

Jeg kunne forstille mig at det er det som mangler i din sag...

Nu findes muligheden jo at man godt kan få ressourceforløb/førtidspension uden arbejdsprøvning....men der er mange kommuner som ikke vil benytte sig af dette....da de vil have afklaret den arbejdsevne inden der vil overveje at træffe afgørelse om ressourceforløb/førtidspension...

Der burde findes noget hvor de har muligheden for at give en "fredspension" til folk....specielt i de tilfælde hvor folk feks ikke kan komme ud hjemmefra...men den mulighed findes desværre ikke i loven...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 20:57   #173
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Tak for svaret webmaster. Jeg kan så konstatere, at der er meget at gruble over og det vil ikke blive mindre, når kommunernes veje er SÅ uransalige.
__________________
Lad ikke dine problemer tage livet af dig. Kommunen hjælper dig gerne
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 22:25   #174
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Du skal regne med de har kvoter at overholde..

I min kommune sidder der mindst 10 sådanne navle pillere og spekulerer i at snuppe folks penge hvis de blinker forkert fordi at undersøgelser viser at op til 60% ikke klager, dvs de sparer altså de penge..

Også derfor der er ansat endnu flere de seneste år så de er nok over 10 nu i min kommune, de ti var for 4 år siden...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 22:38   #175
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
De tager ikke røven på dig ved at genoptage kontanthjælpen.

Tænker netop at de dermed tager alvorligt at du rent faktisk er så dårlig at du ikke engang kan komme til et møde.

Hvordan du så kommer videre er et godt spørgsmål.

Hvis der ikke sker noget, må du sørge for at have dokumentation på at du ikke kan arbejdsprøves uden forværring af helbreddet.. og så søge en førtidspension på det foreliggende grundlag. Selvom det bliver afslag, skal de komme med et bud på hvad der så skal ske ..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 10:07   #176
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
De tager ikke røven på dig ved at genoptage kontanthjælpen.

Tænker netop at de dermed tager alvorligt at du rent faktisk er så dårlig at du ikke engang kan komme til et møde.

Hvordan du så kommer videre er et godt spørgsmål.

Hvis der ikke sker noget, må du sørge for at have dokumentation på at du ikke kan arbejdsprøves uden forværring af helbreddet.. og så søge en førtidspension på det foreliggende grundlag. Selvom det bliver afslag, skal de komme med et bud på hvad der så skal ske ..
Nej du har ret, det gjorde de ikke og det taler jo til deres fordel.

Ja det er også et spørgsmål jeg har stillet min advokat

Jeg har papirene i orden, har været igennem sagsbehandling til FP 3 gange, men hvad nytter det, når de tager fejl af lovtekster og toiletpapir? Senest sidste år og i år har de skrevet til mig, at de ikke kan tilbyde mig noget og det de kan tilbyde mig, vil de ikke hhmmm....

Der står i mine rapporter, at jeg er truet og retfærdigvis må jeg sige, at kommunen aldrig har forsøgt at gennemtvinge noget, for de er klar over, at det kan jeg ikke tåle, men lige præcis med arbejdsprøvning, smilte de ved sidste møde, med slet skjult skadefro, for det betyder jeg ikke kan få FP.
__________________
Lad ikke dine problemer tage livet af dig. Kommunen hjælper dig gerne
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 10:15   #177
RK50
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2013
Indlæg: 11
Styrke: 11
RK50 er ny på vejen
Jeg er så chokeret at jeg ikke engang ved hvad jeg skal skrive.

Tænk at man som ansat i det offentlige kan bedrage sådan og slippe afsted med det?
Hvor lavt kan man synke hvis man som sagsbehandler udgiver sig for at være psykiater og lyver

Det er ufatteligt!
RK50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 10:57   #178
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af RK50 Se meddelelser
Jeg er så chokeret at jeg ikke engang ved hvad jeg skal skrive.

Tænk at man som ansat i det offentlige kan bedrage sådan og slippe afsted med det?
Hvor lavt kan man synke hvis man som sagsbehandler udgiver sig for at være psykiater og lyver

Det er ufatteligt!
Jeg glippede også med øjnene et par gange da jeg læste det. Jeg fik jobcentret til at indrømme det, men det førte til, at den juridiske konsulent truede med at jeg kunne blive tvangsindlagt.

Det hele drejer sig om magt og afmagt. Sagsbehandlerne bliver presset til at bryde loven og til det bruger de magt. Som lidende af neurotisk angst er man kontrolfreak og vil have magten for, at undgå nye overgreb, så skal det komme til sammenstød. Den lovgivning folketinget har vedtaget og måden det udmøntes i sagsbehandlingen på, er der indbygget konflikter. I krig og kærlighed, gælder alle kneb. Hvis det her er kærlighed, er det verdenshistoriens mest ensidige kærlighedsfortælling.
__________________
Lad ikke dine problemer tage livet af dig. Kommunen hjælper dig gerne
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 11:11   #179
RK50
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2013
Indlæg: 11
Styrke: 11
RK50 er ny på vejen
Hej igen Klanst.

Jeg er stadig ved at læse din tråd, da den jo efter hånden er ret lang hehe.

Jeg kan se at du har lidt samme problem som min mor....
Nemlig at du ikke har kunnet møde op personligt til samtaler hos jobcenteret.

Så jeg ville høre om du evt havde nogle gode råd til hvad vi kan gøre?

Min mor har hidtil mødt personligt op til samtaler men har desværre ikke mulighed for det lige nu pga sygdom... Jeg har sygemeldt hende 3-4 gange nu på en måned, senest idag og der er sikkert en ny tid på vej til næste uge.

Har du nogen råd til hvad man kan gøre ved dette? Føler mig ikke tryg ved at sygemelde hende gang på gang.

Har tilbudt møde med patsrepræsentant eller evt et tlf interview. Det kunne ifølge jobcenteret ikke lade sig gøre.

På forhånd tak
RK50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 12:04   #180
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af RK50 Se meddelelser
Hej igen Klanst.

Jeg er stadig ved at læse din tråd, da den jo efter hånden er ret lang hehe.

Jeg kan se at du har lidt samme problem som min mor....
Nemlig at du ikke har kunnet møde op personligt til samtaler hos jobcenteret.

Så jeg ville høre om du evt havde nogle gode råd til hvad vi kan gøre?

Min mor har hidtil mødt personligt op til samtaler men har desværre ikke mulighed for det lige nu pga sygdom... Jeg har sygemeldt hende 3-4 gange nu på en måned, senest idag og der er sikkert en ny tid på vej til næste uge.

Har du nogen råd til hvad man kan gøre ved dette? Føler mig ikke tryg ved at sygemelde hende gang på gang.

Har tilbudt møde med patsrepræsentant eller evt et tlf interview. Det kunne ifølge jobcenteret ikke lade sig gøre.

På forhånd tak
Hej RK50

Jeg er blevet overordentlig overrasket over, at tråden er blevet besøgt mere end 13.000 gange på blot 5 måneder. det næste jeg vil sige er, at jeg er imponeret over, at nogen læser det ha ha.... Begrænsnings kunst er ikke min stærkeste side.

Nu ved jeg ikke hvor i din mors sygdom består, men kommunen skal lave en individuel sagsbehandling og kontakten kan foregå på forskellig måde.

Min sygdom giver lidt sig selv, når det er bl.a. svær angst. Det jeg har gjort er, at klage til Borgerrådgiveren over sagsbehandlingen og det har fået aktiveret jobcentret hver gang, så har der været et hjemmemøde og der er indhentet udtalelser og rapporter, derefter har jobcentret udarbejdet en sygeopfølgningsplan og så stopper sagsbehandlingen igen, så en ny klage osv..... Hvis du har en mulighed for det, så klag over sagsbehandlingen for overtrædelse af lov om aktiv beskæftigelsesindsats, den manglende individuelle sagsbehandling, kontakt formen. Der er måske også mulighed for at klage over, at din mors sygdom ikke er beskrevet godt nok. Jo mere du og din mor har, der taler til hendes fordel, desto bedre står I naturligvis.

Men træerne vokser ikke ind i himmelen, som det også fremgår af tråden her. Sygdom er noget folketinget har vedtaget ikke eksistere længere, men det er en anden diskusion. Kommunerne har dog ikke været sene til at tage den op og det kan føre til konflikt.

Det kan være ubehageligt for den enkelte at sige fra, for man bliver udsat for et umennekseligt pres. Meget af det sker udelukkende for jobcentrenes magelighed med begrundelsen manglende ressourcer, men derfor skal de alligevel overholde loven. Stå fast på at beskytte Jer selv og sige fra, den rettighed har vi stadig. De vil ikke kunne lide det og øger presset og true sig til noget andet, men stå fast, beskyt Jer selv. Uanset hvad, så bliver man udsat for en voldsom, i hvert fald i mit tilfælde, psykisk pres og mange gange også overlast.

Hvis kommunen beder din mor om at gå til den eller den, så tjek lige her, om der er udtalelser om vedkommende. I har selv retten til at vælge læge, speciallæge, psykiater osv. Tommefingerregelen er, at når kommunen skriver, "vi plejer at bruge", så vælg en anden, næsten uanset hvad.

Hvis kommunen ikke vil acceptere din mors sygdom, så pres dem til at indhente oplysninger. Gør fx opmærksom i klage til Borgerrådgiveren på, at du har gjort kommunen opmærksom på hendes sygdom, men at de har undladt at indhente oplysniger om det. Tanken er, at de ikke er istand til at foretage en individuel sagsbehandling og samlet vurdering uden at have de relevante oplysninger i sagen, et argument kommunen ikke kan komme uden om.

Dette er det bedste jeg kan komme med på nuværende tidspunkt og håber det kan være en lille hjælp.

Med venlig hilsen

Ole
__________________
Lad ikke dine problemer tage livet af dig. Kommunen hjælper dig gerne
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
det sorte register jobmasta Politik og Samfund 9 16-11-2012 21:19
De(t) sorte får Andepigen Politik og Samfund 3 29-04-2012 07:46
De svage er de nye sorte. Gerbilwoman Politik og Samfund 4 30-01-2012 18:03
det sorte hul Zara Alt det andet 20 22-09-2011 16:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension