K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2009, 10:59   #1
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
sevicekort

hej, jeg får alm. forhøjet førtidspension og har sidste år arbejdet som vikar og havde så ikke noget servicekort. Jeg har ikke arbejdet i år, igår var jeg så til tandlæge og betalte som om jeg havde mit servicekort igen, med personlig tillægsprocent på 100. Nu ringer tandlægen og siger at jeg ikke har servicekort og kommunen siger at hun skal sende hele regningen til mig.
Den kære kommune siger at jeg ikke har meddelt at jeg ikke har arbejdet i år så servicekortet gælder først fra idag, ergo hænger jeg på regningen,
jeg må sige at jeg skal jo næsten være uddannet socialrådgiver for at finde ud af alle de meddelser, så nu er jeg stoppet som vikar, jeg vil ikke arbejde når stort set hele lønnen bliver modregnet, så sjovt er det heller ikke, og heller ikke helbredsmæssigt.
men kommunen er vel i deres ret til at gøre som de gør?
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 14:51   #2
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Hvad er et servicekort?
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 18:42   #3
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
det er et kort som bruges til f.eks tandlægen, din personlige tillægsprocent kan være 100 og så modregnes regningen efter det. Jeg skal f.eks betale kr.490 til tandlægen ekstra fordi jeg ikke havde fået mit service kort som forøvrigt gælder for hele 2009, altså skulle jeg have meddelt kommunen at jeg ingen indtægt har udover min førtidspension i år, jeg har jo ikke tjent noget men kortet gælder fra idag ? og det burde jeg vide efter deres mening?
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 02:34   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
bo m et servicekort har jeg ikke hørt om før, er det for gamle førtidspensionister (altså dem fra før 2003 ) for dem i dag kan ikke få hjælp til noget som helst ..

Og kan godt forstå at du ikke vil jobbe ved siden af hvis det tære på helbreddet og alle pengene ryger lige ned i huller du plejer at få dækket af kommunen
  Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 02:36   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hovedreglen er, at man ikke skal eks. gå til tandlæge, FØR man har søgt hos kommunen.

Og hovedreglen er, at kommunen IKKE kan betale en udgift, man allerede har afholdt, men det er altså kun en hovedregel.

Jeg synes, du skal klage over deres afgørelse... at dette må gå ind under undtagelsen for at betale.

Du får bliver jo fattig, hvis du selv skal betale.

Ellers SKAL kommunen finde en anden måde at hjælpe dig på... en anden lov og evt. med en beregning af dit rådighedsbeløb.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 18:41   #6
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
hej igen
problemet er at de siger at jeg skulle meddele dem allerede i Januar at jeg ikke arbejder som vikar mere. Som det så ud havde jeg meddelt dem at jeg ville tjene 6oookr i Januar som så bliver modregnet i min pension og samtidig betyder det at service kortet, som alle på den gamle pension har, bliver inddraget, så bl.a tandlægehjælp bliver givet via servicekortet. Så jeg bliver faktisk betragtet som arbejdende i Januar selv om jeg ikke har tjent noget og kommunen sparer så de 374kr. som jeg ville have fået i tilskud hvis jeg havde haft det. Jeg synes det er en underlig og smålig politik, nu må vi så se om jeg får det jeg ikke har fået i pension fordi de troede jeg arbejdede.
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension