K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2012, 22:51   #1
2012
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
2012 er ny på vejen
Hvor længe skal jeg vente?

1. har arbejde, er deltidssygemeldt. Arbejdet vil gerne beholde mig. Jeg har arbejdet under to chefer, og HR siger, at det kan betragtes som to arbejdsprøvninger, og at jeg derfor ikke behøver arbejdsprøvning via kommunen. Kan jeg være sikker på, at kommunen er enig? Har jeg nogen mulighed for at presse det igennem?

2. Jeg sendte min ansøgning for minimum 6 mdr. siden og har endnu ikke fået noget skriftligt fra kommunen. Jeg har ringet flere gange for at spørge til min sag, og har fået indtrykket af, at den ikke har bevæget sig siden jeg spurgte sidst. Har spurgt om en tidsfrist, men fik at vide, at den kunne de jo ikke overholde. Jeg søgte om aktindsigt ca 14 dage før jul, og fik to dage senere en bekræftelse på, at jeg får aktindsigt samt en indkaldelse til møde i jobcentret. Jeg har dog endnu ikke modtaget sagsakterne. Hvad skal jeg gøre for at få sagen til at køre? Kan jeg risikere afslag hvis jeg presser for meget?

3. Hvor meget skal jeg lægge vægt på personlige barrierer for arbejdsevnen (eksempelvis manglende socialt netværk, problemer med børnenes far, bopæl) i forhold til direkte arbejdsrelaterede problemstillinger (dårlig hukommelse, overblik, træthed mv. - diagnose: kronisk depression)

4. Jeg har i øjeblikket en arbejdstid på 22 timer om ugen i snit. Jeg arbejder ikke aktivt alle disse timer. Jeg ved, at grænsen for fleksjob er 20 aktive timer, men har læst her på siden, at man sjældent får fleksjob, hvis man kan arbejde 20 timer aktivt. Men hvad skal man så ned på?

Mvh 2012
2012 er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor længe skal jeg vente på svar? Bertha65 Alt det andet 13 17-05-2011 17:30
Hvor længe skal jeg vente på svar fra lægekonsulent? Sivtop Lægekonsulenternes Rolle 8 20-09-2010 19:01
Hvor længe skal man vente . . . L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 12-11-2009 11:36
RP ! hvor længe skal man vente ?! WilloW At søge førtidspension 3 02-04-2009 12:10
Hvor længe skal man vente på lægekonsulenten?? Ninja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 07-10-2008 21:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension