K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2012, 19:20   #31
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stefansson Se meddelelser
Jeg har snakket med lægen om min situation, og han foreslår en rundbordssamtale med kommunen. Så jeg vil kontakte kommunen og høre om det ik kan lade sig gøre at komme dialog med hinanden på trods af at sagen ligger hos beskæftigelsesankenævn, krydser fingre. vi må sætte alle midler i brug og spare så meget som muligt de kommende måneder, bare hårdt at sidde så tungt i det samtidig som man er syg. jeg kan ik engang holde børnene hjemme (spare på institution) da jeg ikke har det godt nok til det.
Ja det er frygteligt når instanserne lukker ned for hjælp i alle former. Din læge er nok lidt sent ude med en rundbordssamtale med sygedagpenge afsnittet, men i din afklaring videre frem vil det måske være en god idé.

Desværre er fagforeningerne ikke til den store hjælp når vi "pludselig" mister erhversvevnen, men du må hellere blive hængende der hvis du er for i sidste ende kommer du måske i fleksjob over tid!?

Hvad er det med dit forsikringsselskab? Som jeg læser det vil de ikke yde TAE (tab af erhvervsevne) ydelse? Hvad lavede du før/under dine sygedagpenge? Fik din evt. arbejdsgiver ikke din TAE udbetaling i refusion fra forsikringsselskabet. Sidstnævnte er især værd at kæmpe for det kan være en livslang ydelse du går glip af privat og dette som supplerende til en offentligt forsørgelsesgrundlag. Check status for dine pensionsforsikringer under www.pensionsinfo.dk

På den offentlige del ville jeg hvis jeg var dig enten afvente BAN og/eller gå i afklaring ved kommunen. Ved sidstnævnte mener jeg at du med eller uden offentlig forsørgelse skal hitte frem til hvilken hylde du skal placeres på. Dette vil ske ved hjælp af afklaring af dig såvel som helbredsmæssigt som arbejdsmæssigt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 09:48   #32
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De fleste pensionskasser følger kommunernes tilkendelser. Dog kan du måske få kompentation for sygemeldning, derfra?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 12:30   #33
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
OPDATERING

Jeg er stadig sygemeldt på fuldtid, selv om kommunen har stoppet mine sygedagpenge. Min læge har kontaktet kommunen og ønsker en rundbordssamtale med dem, og forhåbentlig hører jeg fra dem i næste uge. Jeg har det lige så dårligt som før, hvis ikke værre. Min læge har vurderet at jeg skal søge førtidspension, da han mener ikke at jeg skal ud på arbejdsmarkedet igen, sådan som jeg har det. Jeg er så glad for en læge der støtter mig 100%, selv om min diagnose er meget ukendt og sjælden. Der er flere læger der ikke rigtig har taget mig seriøst, så det er en kæmpe lettelse endelig at møde en læge der tror på mig. Kryds fingre for at der kommer gang i sagen igen, selv om min sag ligger hos beskæftigelsesankenævnet. Jeg kommer med en opdatering igen når jeg ved mere. Er der nogen herinde der har oplevet at starte sagen op igen, mens den har ligget hos beskæftigelsesankenævnet? Jeg håber virkelig at der kommer gang i sagen igen. Når jeg læser den arbejdsevne vurdering kommunen har lavet til mig, så undrer det mig hvordan de har tilladt sig at lave en så overfladisk og intet sigende vurdering, uden at inddrage mig overhovedet! Jeg har nu selv lavet en vurdering af de ting jeg kan og de ting jeg ikke kan, og hvordan påvirker min sygdom mig psykisk, fysisk, økonomisk, socialt og i forhold til min familie. Jeg skrev 8 sider op og ned og er så glad for at jeg gjorde det, da det fik mig til at indse hvor dårligt jeg egentlig har det. Den ene dag tager den anden, og det kan være svært at overskue hvor hårdt det egenlig er at have så mange smerter hele tiden! :-) Men smil herfra indtil videre, jeg er så lettet.
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan kan syge raskmeldes uden videre ?? Enteneller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 33 05-08-2011 22:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension