K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2008, 16:42   #31
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Hej Helenekr.
Jeg er ret overbevist om at det er en radiolog der har beskevet skanningen. Måske har neurologen fået billederne/skanningen til gennemsyn, men sammen med radiologens beskrivelse.

Hvorfor er jeg nu så sikker, måske fordi jeg selv arbejder på en røntgenafdeling. Her slipper ingen billeder uden om radiologen og slet ikke skanninger. Henvender man sig på skadestuen med et brækket ben, kan det godt være at det er en skadestuelæge som først ser på billedet. Men tro mig, de bliver altid senere beskrevet af en radiolog. Og billederne gennemgåes med skadestuelægerne senere. Er der uoverensstemmelser som har betydning for patienten, få de det at vide. Fordi radiologen netop er uddannet til at se på billederne, opdager de nogengange noget som en anden speciallæge eller reservelæge har overset.

Som jeg også skrev, er det ikke radiologen som konkludere samlet. Det er neurologen. Da billederne skal ses sammen med symptomerne og eventuelt andre undersøgelser.

Velcro
Jamen det er også præcis det samme som jeg mener med fire øjne. Radiolog og neurolog SAMMEN.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2008, 00:14   #32
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Dengang jeg blev MR-scannet, var det en radiolog der beskrev billederne. Senere kiggede en neurolog på billederne og var helt enig i radiologens beskrivelse. Det giver en vis tryghed, at lægerne er enige.

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2008, 01:38   #33
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hej kersti

Nu skal jeg ikke gøre mig klog udi kunsten at forstå diverse lægelige udtalelser men det bedste råd jeg kan give dig er:
løb din egen læge på dørene

Det er muligt han eller hende synes du er en pestilens men hold ud og bliv ved.

Det er din egen læge der fortsat kan henvise dig hvis du ikke er tilfreds med de foreløbige undersøgelser - så bliv ved så længe du orker.

Kan fortælle at for min mands vedkommende varede det fx 4 år før man fandt hans massive diskosprolaps i ryggen.

Indrømmet, hans læge var lige ved at give op på ham men som min mand sagde: det første jeg bliver mødt med er, vi ved ikke hvad det er og vi kan heller ikke lave det

Godt så, det blev han ikke ligefrem mere rask af. Så dragen(det er mig ) og
ham selv blev ved med at klage sin nød, indtil han fik sin vilje

En enkelt neurolog i Roskilde gav dog en rimelig forklaring på hvorfor man ikke altid kunne se en prolaps, fair nok.

Nå, det blev et lille sidespring, men hold fast i din egen læge og kræv en ny undersøgelse, hvis du forklarer at du ikke er tilfreds.

Det er det bedste råd jeg kan give dig.

PS: er du så tilfældigvis heller ikke tilfreds med din egen læge - så skift ham eller hende ud
Det har vi også haft gjort, med succes

buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvem må stille diagnoser MTVRV1 Politik og Samfund 19 19-05-2014 03:55
Flere/mange diagnoser? Suzy Jensen Alt det andet 22 05-04-2011 18:18
Oversættelse af diagnoser... Susanne2412 Alt det andet 8 28-01-2011 14:23
Sjældne diagnoser og sagsbehandleren zuza Et godt link! 2 08-12-2009 18:18
Om diagnosticering med psykiske diagnoser - USA og DK zuza Politik og Samfund 2 07-10-2008 23:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension