K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2010, 01:15   #1
vips
Gæst
 
Indlæg: n/a
Førtidspension og revudering??

Hejsa jeg har lige et spørgsmål ang. førtidspension, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med at svare på
Jeg ved at hvis man er under 40 og får førtidpension, så skal sagen revuders hver 3 år..

Feks. Jeg har søgt førtidspension, og fylder 37 år i juli.. Jeg får så tilkendt førtidspension i august, altså en måned efter jeg er fyldt 37.. Så går der 3 år før de skal revudere sagen igen..
Men nu kommer mit spørgsmål.. Når sagen skal revuders, ja så er jeg jo blevet 40, det er godt nok kun en måned før, men 40 er jeg blevet.. Skal sagen så revuders, da jeg er blevet 40??
Jeg var jo 37 da jeg fik førtidspension, men er nået at blive 40 inden sagen skal revuderes.. Skal jeg så revuderes?? Eller kan jeg slippe, da jeg jo ikke længere er under 40?? Er der nogen der ved det??
  Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 03:01   #2
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Tror da ikke så vidt man kan se herinde at det reglen med revurdering 3 år..

Ved desværre ikke mht. dit spørgsmål, men tvivler jeg sku på de gør, og mht den 40 års regel så den jo end ikke trådt i kraft, kun på tegnebordet ???
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 07:52   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vips det du tænker på mht revurdering er noget der endnu er på tegnebrættet og som først skal igennem forhandlinger og vedtages osv så reglen og loven er der ikke endnu (hvis der da skabes flertal for den og den kommer )

Nogen får en revurdering på alligevel for det er der mulighed for allerede nu , men så har det ikke noget med alder at gøre ....
  Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 07:58   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvad der iøvrigt også er på tegnebrædtet er tesen, at reformen skal være fremadrettet dvs, at en evt ny reform IKKE kommer til at gælde for dem der allerede ér indenfor døren, men kun de nye i fremtiden der står og banker på.

Det er rigtigt hvad de andre skriver, en revurdering har ikke noget med alder at gøre. Der er også mange 40-50 årige der skal til revurdering efter X antal år.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 14:10   #5
vips
Gæst
 
Indlæg: n/a
OKay,Har nemlig en veninde, som står i sådan en situation..
Ved ikke om hun har misforstået det, da hun sagde at hun skulle revuderes fordi hun er under 40, men det kan jeg forstå, at det ikke er vedtaget endnu
Tunsind tak for svar
  Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 15:56   #6
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Jeg er 29, og har lige fået FP uden revurdering.. Tror det afhænger af situationen.-
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 16:25   #7
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Når hun har fået førtidspension. Bliver den ikke tager op med mindre at hun selv beder om det. Har ikke hørt om det før nu. Når nu de går igang med at lave den "Nye" Bliver det vel sommen med den før 2003. SÅ bliver der hele 3 at holde styr på. altså den før 2003 og den før ??? Altså den vi kører på nu. SÅ der bliver så mange regler at holde styr på. Når der er 3. ikke for at lyde ondt. Bliver den fra 2003 jeg kommer til at gå op i.
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 17:15   #8
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Det er ikke vedtaget endnu! Men kommunen kan beslutte at ens FP skal genoptages efter x-antal år.

Citat:
§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om afslag på førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ved konkret angivne arbejdsfunktioner enten umiddelbart eller ved en nærmere angivet indsats, jf. § 16, kan blive selvforsørgende.

Stk. 3. Inden der træffes afgørelse om førtidspension, skal den person, som afgørelsen vedrører, have tilbud om i et møde at udtale sig over for den eller de personer, der skal træffe afgørelsen.
Det skal fremgå af din pensionsbevilling hvis kommunen senere vil revurdere din sag!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der nye regler ved revudering-recurseprofil? c.l.e.o. Alt det andet 21 10-07-2011 10:28
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
? om revudering og førtids pension. Dakota Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-11-2009 15:35
Vedr. revudering af sag. cape Dit og Dat 12 07-10-2008 23:43
Spørgsmål omkring revudering af fleksjob ladyhawk Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 2 26-03-2008 14:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension