K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2008, 19:28   #1
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Flytning og førtidspension....

Jeg skal have solgt hus i det nye år og flytte til anden kommune, så er det lige det.. jeg er skrevet op til lejlighed.. men har fået og vide der kan gå op til et år eller mere.. inden jeg kan få en af de billige.. Min brors kammerat har sagt til mig.. at jeg bare kan bruge hans første sal, indtil jeg finder noget.. hvilket er ret betryggende og vide..
Men hvis jeg siger ja til det, hvordan står jeg så hvis jeg er blevet tilkendt førtidspension.. jeg skal jo ikke leve sammen med manden.. ????

Hvis der er nogen der kan svare på dette blir jeg bare glad.. da der er så meget og tænke på i øjeblikket..

Tanker og fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2008, 20:03   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Kjersti
Lej værelset for det mindste beløb han kan tage uden at blive skattepligtig af det ( se evt :Lempeligere beskatning af værelsesudlejning
Der er indført et minimumsfradrag på 24.000 kr. for boligejere, der udlejer værelser, således at færre belastes af beskatningsreglerne for udlejning. Det er således gjort mere attraktivt både økonomisk og administrativt for boligejere at udleje værelser til fx studerende. se mere her :http://www.fm.dk/Publikationer/2004/...esultater.aspx ) , så kan Du måske arbejde huslejen af ved at holde gulvtæppet støvfri ovenpå ?
Jeg tror så ikke Du skal regne med boligsikring, men det er jo også en kort tid formoder jeg.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2008, 23:21   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Det har kun en betydning hvis du lever sammen med en anden, ægtefælle/samlever.

Ellers skal du stadig behandles som enlig.

Ha' en god dag,

Hrefna
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2008, 21:50   #4
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Tak for jeres svar..

Pas godt på jer selv derude....

Tanker fra mig
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 00:24   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du kan altid bare sige, at du er logerende, så ved de der ikke er tale om samlivsforhold. Samtidig kan du jo fortælle hvorfor....

Jeg har selv været logerende en stor del af mit liv på konatanthjælp, og det har der aldrig været problemer med.....udover at jeg savnede mit eget selvfølgelig, men det har jeg så nu.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 12:32   #6
aqua11
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2008
Indlæg: 5
Styrke: 0
aqua11 er ny på vejen
Hvornår er man samlevende ??

Er det når man har kendt hinanden 1 md. og så vil prøve om det kan fungere ??

For jeg syntes ikke det er særlig rart at skulle "forsørges" af en man lige har mødt, Det er da heller ikke sikker at den person man møder syntes det er rart at skulle "forsørge" en kæreste.

Hvorlænge kan kan evt. bo til leje hos en anden og hvad hvis det er en af det modsatte køn, vil kommunen så sige at man er samlevende eller hvad ??
aqua11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension tildelt - og frataget igen efter flytning til Thailand Holbæk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 01-08-2011 09:05
Fra førtidspension/skånejob til fleksjob pga. flytning? mhaa Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-03-2011 21:50
flytning til anden kommune på førtidspension hinkesten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-08-2010 13:02
Kan flytning give førtidspension? Astrid S Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 29-07-2009 10:55
førtidspension/flytning kuman Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-08-2006 23:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension