K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2016, 16:31   #51
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Åh hvor hårdt
Godt I har advokat med. Han hjælper med anken.
Stor respekt til dem, der orker at blive en mediesag!
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2016, 19:32   #52
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Helt grotesk ! Hvis det ikke er fordi der selvfølgelig er etiske overvejelser, forbundet hermed ( Ifht. din nevøs manglende evne til samtykke mv. )burde I køre en mediesag ved siden af. Håber inderligt at der kommer noget ud af at anke.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2016, 19:58   #53
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jette2 Se meddelelser
Er der nogen der har en slags skabelon til en anke??

Øv, tænk at kommuners medarbejder kan være så umenneskelig at de synes at det er i orden at en person med hjerne som en 6-8 årig skal være selvforsørgende, det viser noget om det samfund vi i dag har, alle beslutninger bliver taget ud fra kommunens økonomi og ikke ud fra borgernes rettigheder.

Har I ikke en økonomisk mulighed for at lade Elmer og partner skrive anken for jer ?

Jeg må indrømme at hvis det var mig der stod i den situation ville jeg tælle knapper for at få råd til at lade advokaten lave anken.

For det første vil I være mere sikre på at der står rigtige de ting i anken, for det andet, så giver det måske et kraftigere modspil til kommunen hvis de pludseligt ser at der er en advokat ind over sagen, måske de vil tage jer mere alvorligt.

Hvis jeg skal være ærligt tror jeg kommunen er en af dem der skal mærke kniven for struben før den giver sig og der er svært for almindelige mennesker uden professionel hjælp.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2016, 21:31   #54
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
min nevø er mentalt retarderet

ærlig talt, så er jeg sjældent blevet så vred og målløs, som i denne sag.
Ikke, at der ikke er nok af sager bl.a her på k10 som får mit blodtryk til at stige, men at sige at et barn på 6-8 kan blive selvforsørgende er jo sådan noget vi normalt tænker, når vi ser børn i tredje verdens lande går på gaden og tigger, bliver barnebrude eller sågar tvinges ud i prostitution.

Det er en mediesag.
skriver videre om lidt. har glemt at trykke, husk mig og så ved jeg af erfaring det går galt. Hvorfor forstår jeg ikke!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2016, 21:35   #55
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jette2 Se meddelelser
Er der nogen der har en slags skabelon til en anke??
Jeg tror ikke der findes en skabelon til en anke, der er jo ikke to sager/afslag der er helt ens.

Hvis du ender med at skrive den selv, så hold alle følelser og "søforklaringer" ude af den, hold den i en nærmest forretningsmæssig tone.
Og så handler det ellers om, at pille deres afslag fra hinanden, stykke for stykke.

Når de skriver:
"Odense kommunes bevillingsforum finder det ikke dokumenteret, at din arbejdsevne på foreliggende grundlag kan anses for varig nedsat... "

Så finder du alt hvad i har om din nevø, som siger noget andet, henviser til det relevante dokument og citerer fra det, og vedlægger det som bilag.

Så hvis i ikke allerede har det, er det nok en god idé med aktindsigt i alt lægeligt o.l.

Når/hvis du har skrevet den, så læg den evt. ind her, så vi kan komme med input og rettelser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2016, 21:54   #56
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Jeg har nogle spørgsmål til Dig Jette 2.
Har kommunen kun skrevet afslag uden at dokumente hvorfor han kan blive selvforsørgende?
Har i aftalt at Elmer og Partner skal køre sagen fra nu af?
Har i fået en pris på hvad det ca. vil koste Jer?
Som jeg kan regne ud har din nevø ikke en indboforsikring eller andet der kan betale?

Jeg ved af erfaring at det kan løbe op i mange tusind kr, men på den lange bane mener jeg det kan betale sig.
Mange tusind kr. er et sted ml. 10.000 og 20, hvis jeg ikke tager meget fejl, men det skal i spørge advokatfirmaet om.

Jeg mener ikke der findes et ankeskema, men jeg ved det yderst vigtig, at I samler alt hvad I har af dokumentation om din nevøs " sygdom" fra de læger og pædagoger m.v der har været i din nevøs liv. Skriv også gerne jeres egne observationer. eller bed ham om at gøre det. Det sidste er en joke,men flove sig ,det må den rådne kommune gerne.
Det er så grotesk, at det er til en cirkus revy eller lign.
Jeg kan ikke tro andet, at i vinder sagen i sidste ende og jeg er meget enig med nørd i, at det kun kan være en fordel, at lade en advokat køre sagen. elmer og Partner har vundet mange sager, så hold fast i dem.
Pøj, pøj

Sidst redigeret af vasen; 27-06-2016 kl. 22:00. Årsag: sjuskefejl
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2016, 21:57   #57
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hvordan har hans skolegang været, alm. skole eller specialskole, eller? tænker at I kan bruge den dokumentation for hans skolegang, eller manglende skolegang i anken.

hvis han hele sit liv har modtaget specialundervisning, og ikke gennemført en alm. skoleeksamen, og det er dokumenteret at han aldrig vil kunne gennemfører en uddannelse,som kan fører til at han kan blive selvforsørgende, så er det i hvertfald dokumentation I kan bruge i anken.

vh og held og lykke, godt at din nevø har dig/jer til at hjælpe, kommunen er helt forrykt her.
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2016, 22:17   #58
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
Godaften Jette og familie

I kunne i morgen aflevere en skrivelse til Odense Kommune, hvori I anker afslaget, fordi I har svært ved at forstå, hvordan et mentalt retarderet familiemedlem kan blive selvforsørgende.

Så vurderer kommunen sagen igen.

Kommunen giver igen afslag, og sender anken videre til Ankestyrelsen.

Der kommer ikke svar fra Styrelsen før om ca 4-5 måneder. Forvent også herfra afslag.

Dvs at familien har 4-6 måneder til at spare penge sammen til Elmer Advokaters honorar.

Og advokaten har tid til at undersøge sagsbehandlingen og lægepapirerne mm.

Kniber det for familien kan jeg finde 300 kr til honoraret.

Indboforsikringens retshjælpsforsikring kan først anvendes, når advokaten stævner Ankestyrelsen.

Har jeres nevø en indboforsikring?
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2016, 22:26   #59
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
min nevø er mentalt retarderet

Jeg har arbejdet i den gamle Åndsvageforsorg og dengang blev en IQ på 46 regnet for nærmest idiot.
Ml. 80 og 70 var man sinke og under det uden for rækkevidde.
alle med en IQ på under 7o blev anbragt på døgninstitutioner. Ikke at det var godt, tværtimod og der kom også reformer.
Husker ikke mere hvad han hed,men han ændrede fuldstændigt synet på det at være åndsvag. Der kom en vældig røre om emnet, da den tids opbevaring ofte var ren tortur.
Det eneste man dog ikke ændrede på,men tværtimod gjorde bedre var de medborgeres retstilling.
Med det mener jeg, de blev hørt, de blev behandlet som mennesker og ikke som skrald.
De fik pension og de blev kørt til beskyttede værksteder, hvor de kunne lave lidt og drikke kaffe. Det handlede ikke om at blive selvforsørgende, men om at der skete lidt i deres hverdag. Der var ingen krav.
Det var sådan i 70 erne og videre frem indtil politikerne blev ondskabsfulde.
Jeg har set og oplevet meget på det gamle Lillemosegård og vangede børnehospital og tro mig, det er ikke for sarte sjæle. Det var såkaldte overlæger og modbydelige sygeplejersker der styrede.
Så heldigvis kom der en reform og dengang en reform der gjorde det bedre for den gruppe af medborgere.
Nu er vi tilbage i noget der faktisk er værre, nemlig at underkende, at der er mennesker, som ikke magter, men hvor samfundet i stedet for at hente skat fra svindlerne henter dem hos de dårligst stillede.
Jeg er flov og ked af, at det Danmark som var foregangsland for humanismen nu er blevet et facade Rumænien.
Fy Danmark

ørt

Sidst redigeret af vasen; 27-06-2016 kl. 22:31. Årsag: slåfejl
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2016, 09:25   #60
Sienna
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2016
Indlæg: 21
Styrke: 8
Sienna er ny på vejen
Mht. indboforsikring og retshjælp....

Jeg er ikke sikker, men unge udeboende kan være dækket af forældres forsikring nogle år fra de fylder 18 - værd at undersøge om det også gælder retshjælp.
Sienna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension