K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2013, 20:48   #151
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
nej jeg er på kontanthjælp

glemte også lige at fortælle at sb intet kender til de nye regler om at hvis vi bliver tilkendt flex og kommer på flexydelse så mister § 34 boligtillægget og mente at der så måtte komme noget andet istedet ellers havde vi jo ingen muligheder for bolig så jeg venter nu han vender tilbage med dette når det er undersøgt nærmere. og som han sagde ingen kan jo passe en arbjedprøvning eller stå til rådighed eller andet uden bolig

og ressourceforløb det ville blive næsten umuligt at komme på her i kommunen da det var alt for dyrt og omfattende


er det ikke utroligt at de ikke ved det ??????? han sagde det var 2 forskellige afd og det fik de ikke info omkring og han troede ikke det var rigtig men jeg har jo allerede forhørt mig og ved det er korrekt.
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 22:10   #152
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
som jeg skrev igår var jeg jo ved 3 mdr samtale igår med sb og jeg tog bussen derned og måtte gå den sidste 1 km hvilket jo er meget hårdt for mig og jeg var også dårlig da jeg kom frem for ilt % var jo dykket jeg blev så hentet igen da jeg var færdig af et af mine børn så jeg ikke skulle gå tilbage til bussen igen


og så kommer balladen idag højre ben/knæ gør bare ondt og er vildt hævet en tur til lægevagten , bliver bundet ind og sendt hjem igen med besked på benet op i 4 dage det er fyldt med væske og vildt overbelastet og er det ikke væk først i ugen til egen læge igen

så nu er de næste dage bare helt ødelagte og pokkers til trapper op til toilet og sovevære på 1 sal uf hvor irriterende
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 16:35   #153
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
3 mdr fristen er udløbet igår og jeg har IKKE modtaget noget skriftlig omkring forlængelse eller andet ??????????
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 17:31   #154
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Hmm... Trælst . Det er jo dog en mulighed, at det er sendt med b-post, og at du derfor får det en af de nærmeste dage. Det håber jeg!
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 16:07   #155
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Fået papirerne idag sagen er udsat 9 uger yderligere

dernæst så har jeg også modtaget lægekonsulents redegørelse til partshørring idag og den er mildest talt mangelfuld - der er udeladt en masse af de forringelser som er tilkommet jævnfør speciallæge så han peger fortsat på jobmuligheder dog ikke job på normale vilkår så det er helt hen i vejret
dernæst skriver han at kræftudredning ikke påviste kræft og der ikke er mistanke om dette det er jo lodret løgn for de mener jo fortsat det sandsynligvis er kræft og at de skal operer pletten ud når den er over 1 cm og det vil nedsætte lungefunktionen fra 36 % til 24 % men det skriver han intet om så med den udmelding nægter de mig pension igen det er der ingen tvivl om

og det får jo så den betydning at de vil have mig i arbejdsprøvning og så derfra på flexjob hvor jeg så skal have flexydelse hvor det så vil være jeg mister min § 34 på 2100 kr så jeg fremover kun får 7900 kr udbetalt til alt og mister dermed altså mit hjem så mine fremtidsudsigter ser mere end dystre ud lige nu

men jeg må jo vente og se om det virkelig går så galt men idag er jeg i det dybeste sorte hul og har mest lyst til bare at sige bolig og alt op da der ingen fremtid ses at være for mig
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 16:20   #156
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
Fået papirerne idag sagen er udsat 9 uger yderligere

dernæst så har jeg også modtaget lægekonsulents redegørelse til partshørring idag og den er mildest talt mangelfuld - der er udeladt en masse af de forringelser som er tilkommet jævnfør speciallæge så han peger fortsat på jobmuligheder dog ikke job på normale vilkår så det er helt hen i vejret
dernæst skriver han at kræftudredning ikke påviste kræft og der ikke er mistanke om dette det er jo lodret løgn for de mener jo fortsat det sandsynligvis er kræft og at de skal operer pletten ud når den er over 1 cm og det vil nedsætte lungefunktionen fra 36 % til 24 % men det skriver han intet om så med den udmelding nægter de mig pension igen det er der ingen tvivl om

og det får jo så den betydning at de vil have mig i arbejdsprøvning og så derfra på flexjob hvor jeg så skal have flexydelse hvor det så vil være jeg mister min § 34 på 2100 kr så jeg fremover kun får 7900 kr udbetalt til alt og mister dermed altså mit hjem så mine fremtidsudsigter ser mere end dystre ud lige nu

men jeg må jo vente og se om det virkelig går så galt men idag er jeg i det dybeste sorte hul og har mest lyst til bare at sige bolig og alt op da der ingen fremtid ses at være for mig
Øv, føler med dig Søsser98 .

Først og fremmest skal du skrive til dem, at du ikke er enig i lægekonsulents redegørelse, og at denne dels har udeladt nogle ting og dels fejlciterer nogle lægepapirer. Du skal naturligvis i den forbindelse henvise og vedlægge de korrekte papirer.
Og som altid skal du sørge for en kvittering, når du afleverer.

Jeg var i min sag også udsat for, at lægekonsulent lavede en noget mangelfuld vurdering, da denne ikke medtog alle mine lægepapirer. Det klagede jeg over med henvisning til retssikkerhedslovens pg 10, der siger at kommunen skal sørge for, at sagen belyses korrekt, hvilket medførte en ny vurdering, hvor alle papirer var med.

Forstår godt din opgivenhed, men mon ikke dette er kommunens sidste krampetrækninger inden de bliver nødt til at give dig det, du retteligt bør have?
Så selvom alt ser håbløst ud nu, håber jeg for dig, at du får mobiliseret kræfter til at tage kampen op igen, igen
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 10:00   #157
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal SKRIFTLIG be om at der skrives i lægekonsulentens udtagelse, hvilke lægedokumenter, denne udtagelse er baseret på.

Vedlæg gerne alle lægedokumenter.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 23:08   #158
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
er der nogle regler om hvor lang tid altså dage i forvejen man får brev med indkaldelse til foretræde for pensionsudvalget
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 00:05   #159
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, der er ingen regler på området, man skal bare varsles ''i god tid''..............
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 00:08   #160
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej, der er ingen regler på området, man skal bare varsles ''i god tid''..............
ok tak så må brevet snart komme SB skrev han forventede sagen kom for d 16 april og det er jo meget snart
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indstillet til FP ! Endeligt !! SolenOgMånen Alt det andet 20 09-01-2012 18:33
Indstillet hobby4me At søge førtidspension 4 01-12-2011 12:52
Indstillet til pension L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-10-2009 11:10
Indstillet til ftp. Risa Midlertidig Førtidspension 14 28-03-2008 10:16
Så er jeg indstillet til FP bumblebee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 14-03-2008 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension