K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2011, 17:13   #1
Cirkel
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2010
Alder: 49
Indlæg: 52
Styrke: 15
Cirkel er ny på vejen
Mistet retten til kontanthjælp

d. 1.9 meldte jeg mig ledig. Jeg fik en tid i kontanthjælps afd. og fik at vide at jeg også ville få et brev.
Da brevet kom stod min navn og adr på side 1. men på side 2 stod navn, adresse og cpr på en anden person.
Tiden var heller ikke den samme som den tid jeg havde fået på ydelseskontoret og der stod et brugernavn og adgangskode som jeg kunne se hørte til det andet navn, og ikke til mit.

Da jeg var til møde på ydelseskontoret gjorde jeg opmærksom på fejlen og jeg fik at vide at det var da bestemt ikke et brev til mig, men jeg ville få et nyt brev.

I dag ligger der så i min postkasse et brev om at jeg er udeblevet fra en samtale, og min ret til kontanthjælp er bortfaldet indtil jeg tager kontakt.

Nu er jeg helt ude af den. Jeg tog med det samme på kommunen, men for sent, de havde lukket i jobcenteret og kunne ikke hjælpe mig i borgerservice.

Jeg har jo brevet og kan dokumentere at de har begået en fejl, men tror I det er nok, til at jeg ikke har mistet retten til kontanthjælp, og hvis de fastholder det, er det så fra d. 1.9 frem til i morgen jeg ikke får kontanthjælp, eller er det fra mødet skulle have været der (D. 13.) til i morgen hvor jeg tager kontakt?

Hold k... jeg tuder. Jeg synes der er så meget der er svært i forvejen og nu også dette. Jeg kan slet ikke overskue det
Cirkel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 17:18   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Bare rolig.

Der er INTET problem her.

Det er et standardbrev.
Der er en endog MEGET god grund til, at du ikke er kommet til det møde, og som du selv siger, så har du jo bevis på det.

Igen: BARE ROLIG.
Du bliver ikke trukket i kontanthjælp.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 17:54   #3
Cirkel
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2010
Alder: 49
Indlæg: 52
Styrke: 15
Cirkel er ny på vejen
Pyyyyyha, nu vil jeg så prøve at trække vejret lidt roligt.
TAK for dit svar.

Jeg kommer lige med en opfølgning i morgen
Cirkel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 18:02   #4
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Nej, bare rolig, det gør du ikke, det er jo klart ikke din fejl!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 21:40   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cirkel Se meddelelser

Jeg har jo brevet og kan dokumentere at de har begået en fejl,
Og det brev skal du sørge for at gemme, i tilfælde af at der bliver problemer senere.
Tag en kopi af brevet, som du så kan vise til kommunen.

Sådan ville jeg gøre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2011, 17:19   #6
Cirkel
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2010
Alder: 49
Indlæg: 52
Styrke: 15
Cirkel er ny på vejen
Jeg troppede op i jobcenteret 10 min. før de åbnede, og allerde da jeg gik ind ad døren begyndte jeg at tude igen.
Det er et kæmpe problem for mig (Som tidligere har været ret hårdkogt i min argumentation).
Jeg bryder simpelthen sammen allerede inden møderne begynder, og jeg evner ofte ikke at sige andet end halve snøftende sætninger der knapt er forståelige.

Men den pågældende sagsbehandler hentede mig lidt efter og jeg lagde tudende de forskellige papirer frem, incl en mail jeg kom i tanke om jeg også havde skrevet, fordi jeg ikke kunne forstå at jeg ikke vidste noget om hvem der fremover skulle være min sagsbehandler osv, og jeg stillede derfor 4-5 spørgsmål som jeg aldrig har fået svar på.

Til at starte med ville hun ikke se bort fra min udeblivelse, for side 1 af brevet VAR jo til mig, og det burde jeg havde vidst!
Men jeg troede jo vitterlig det var HELE brevet der var sendt forkert og det eneste der handlede om mig var mit navn der ved en fejl var sat ind i en andens brev. Jeg havde ikke regnet ud at side 1 var til mig og side 2 var til en anden, så der faktisk var tale om 2 forskellige breve.

Efter at have læst og kigget og kigget og læst og sukket, endte hun med at beslutte at jeg ikke bliver trukket i kontanthjælpen, og mødet jeg skulle have deltaget i blev derefter afholdt. Det gik ok, selvom jeg stadig græd, og sagde undskyld for at jeg græd det meste af tiden.

Jeg blev omvisiteret til team 2 og hun ville afmelde mig som stående til rådighed for arbejdsmarkedet. Hun kunne desuden oplyse at min kontanthjælp er blevet godkendt. (Jeg har ikke modtaget brev om det endnu)

Da jeg kom hjem lå der et nyt brev i postkassen fra jobcenteret, med indkaldelse til job og uddannelsesmesse. Igen med påbud om at udeblivelse betyder at jeg mister retten til kontanthjælp.
Så nu har jeg igen skrevet til jobcenteret for at være SIKKER på hvad det betyder nu hvor jeg ikke skal stå til rådighed. Skal jeg så stadig til den messe, eller er det ikke længere relevant?
Suk...

Jeg er ikke typen der NOGENSINDE udebliver fra noget, men det her er altså rigtig svært at navigere i synes jeg
Cirkel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2011, 23:17   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det kan jeg godt forstå.

Godt du allerede har skrevet igen, og spurgt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Konen har mistet retten til noget som helst :( Slips Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 11-11-2012 18:20
Mistet sygedagpenge og tilbagebetalt kontanthjælp? nysger Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 09-09-2012 19:57
mistet sygepenge jolle Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 17-04-2012 07:52
råd.. har mistet en del af synet maja-bell Alt det andet 40 20-06-2011 21:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension