K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2010, 19:54   #1
Michael6400
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2010
Indlæg: 49
Styrke: 15
Michael6400 er ny på vejen
Reva afhandling - hvad tænker I

Kære alle sammen,

Jeg blev færdig med min arbejdsprøvning for godt en måneds tid siden og har nu fået en kopi af deres rapport til kommunen.

Jeg nævner nogle uddrag fra rapporten og kunne godt tænke mig at høre, hvad I mener. Nederst har jeg tilføjet nogle links til mine andre indlæg her på forummet.

"Der vurderes ikke at være arbejdsmæssige ressourcer, der kan udnyttes på arbejdsmarkedet" og "Der vurderes ikke at være udviklingsmuligheder, der vil kunne øge MP's arbejdsevne."

Omkring mit arbejdstempo, gik jeg først fra 3 timer dagligt til 2 timer dagligt, da jeg ikke kunne overskue dagen. I de to timer, mener de jeg arbejder med 50% af normal tempo.

Revas psykolog tilføj også noget til rapporten. At det tydeligt fremgik at min opvækst havde været præget af omsorgssvigt og sociale problemer + det havde medført betydelige psykiske vanskeligheder. Han skriver at jeg gennem mange år havde forsøgt at få mig en uddannelse med blandet success. De sidste 3 mislykkedes. Skriver jeg har modtaget behandling som følge af dårlig psyke uden afgørende effekt. Han skriver til sidst:

"Således kan det konkluderes, at MNP har betydelige psykiske vanskeligheder i et omfang som udgør en uoverstigelig barriere i forhold til arbejdsmarkedet". Han slutter med at der ikke kan peges på yderligere behandlingsmuliheder, osv, osv.

Min praktiserende læge siger tilsvarende. Han mener førtidspension vil være en passende foranstaltning. Samme gør min psykiater overlæge Helge Hansen på Augustenborg Sygehus som kender mig. Psykiater Nean Rothe Hansen siger at jeg blev afsluttet ved konference hos DPC og henvisning returneret til opfølgning hos praktiserende læge. De finder mig uegnet til gruppeterapi. Nean nævner nuværende og tidligere behandling. Han mener at Reva heller ingen arbejdsevne ville finde.

Sidst i rapporten i afsnittet "Vurdering" skriver min sagsbehandler på Reva "Således kan det konkluderes, at MNP har betydelige psykiske vanskeligheder i et omfang som udgør en uoverstigelig barriere i forhold til arbejdsmarkdet. Der kan ikke peges på yderligere behandlingsmuligheder eller andre former for udviklingsaktiviteter, som ville kunne føre til øgning af arbejdsevnen"

På forhånd tak for evt. indlæg
Michael

Links:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=12075
http://www.k10.dk/showthread.php?t=12147
http://www.k10.dk/showthread.php?t=14993
Michael6400 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 20:01   #2
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Jeg tænker, at det ligner en indstilling til pension - men der kan være en masse andre forhold. Jeg er ikke så erfaren i det og håber at andre herinde vil give dig mere kompetente svar.
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 23:09   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det burde ende i en førtidspension.

men du kan risikere, at der går kassetænkning i den, så kommunen tilkender dig fleks for at holde dig på kontanthjælp et par år mere.

Men hvis du får afslag på pension, så skriv lige herinde, så vi kan vejlede dig i at anke afslaget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 23:29   #4
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hej M6400.

jeg kan sige dig at det med omsorgssvigt, stod også en del steder i min journal....

jeg troede først det var til "gene" for min sag ...

men det viste sig faktisk at det var det der trak det mod pensionen....

altså det samlede billede med børnehjem, for mange tæsk , samt udstødelse fra alle de skoler jeg var på .....ja jeg kunne blive ved og ved .... jeg tror HELT sikkert det taler til "pensionsside".... hvilket alene dit timetal også indikerer

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 13:26   #5
Michael6400
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2010
Indlæg: 49
Styrke: 15
Michael6400 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
men du kan risikere, at der går kassetænkning i den, så kommunen tilkender dig fleks for at holde dig på kontanthjælp et par år mere.
Er der ikke en lov som forhindrer dette?

Jeg har hørt at man skal kunne arbejde mindst 12 timer pr. uge for at man kan tilkendes fleks? Jeg arbejdede 50% i de to timer jeg var der dagligt og havde typisk en sygedag om ugen for at kunne få sovet igennem og lade op. Min sagsbehandler hos Reva fortalte mig noget at der var visse love der skulle følges og den kunne kommunen ikke omgå.

Jeg frygter bare at jeg skal igennem en indlæggelse mere før de tar' mig alvorligt.

Der er stadig sagen omkring hvordan jeg tolker det folk siger til mig og tolker hele deres kropssprog og ansigtsudtryk.
Michael6400 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 13:53   #6
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Der står noget lignende i mine papirer, og min ftp er lige blevet godkendt pr. 1/12.
Så jeg vil helt klart tro, at det peger i den retning.

Men som min SB har sagt til mig, så kunne han ikke garantere noget som helst, selv ikke med mine papirer, som var de mest og bedst belyste af de sager, han har haft til ftp.

Men jeg krydser fingre for dig.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 15:56   #7
Michael6400
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2010
Indlæg: 49
Styrke: 15
Michael6400 er ny på vejen
Tja vi må se.

Jeg har som sagt ingen tiltro til systemet. Systemet fik mig til at forsøge selvmord, så jeg stoler ikke på de mennesker.

Men til lykke med din FTP Gizmo. Det går dog godt for nogle, selvom jeg ikke hører blandt de heldige.
Michael6400 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 16:33   #8
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Det lyder at der er en sag om førtidspension på vej. Den skulle være lige til. Håber det bedste for dig. At kunne arbejde 2 timer om dagen er ikke særlig
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 20:09   #9
Michael6400
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2010
Indlæg: 49
Styrke: 15
Michael6400 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
Det lyder at der er en sag om førtidspension på vej. Den skulle være lige til. Håber det bedste for dig. At kunne arbejde 2 timer om dagen er ikke særlig
Tak for det.
Michael6400 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er hvad jeg tænker Bia Accept fra vores omgivelser 7 22-09-2013 18:55
Hvad koster arbejdsprøvning + reva ekseleven Politik og Samfund 23 09-12-2011 12:16
Tilkendt førtidspension - se hvad mine læger/sagsbehandler/REVA skrev! Ninja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 05-08-2010 22:24
Hvad tænker de på? Lizzy Det er da strengt ! 4 09-04-2010 15:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension