K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2008, 03:01   #11
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
sådan som jeg kan forstå loven så kan de maks forlænge mine sygdagpenge i 26 uger... Men der står intet om at de kan tage dem hvis jeg er fraværendei et forløb jeg har indvilliget i?

Men alt i alt så hvis praktikken ikke går så skal jeg hurtigst muligt kunne starte sag om førtidpension da det jo tager 3 mdr at afgøre... kan man evt få kontanthjælp man skal tilbage betale så fremt min mand tjener for meget men at vi alligevel har brug for pengene
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 08:58   #12
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Mumlemund, jeg er ret sikker på, at hvis der startes en sag om ftp, så fortsætter sygedagpengene, indtil sagen er afgjort.

Jeg tror ikke, du kan få kontanthjælp, hvis din mand tjener for meget
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 09:59   #13
jettelundfrede
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Indlæg: 16
Styrke: 17
jettelundfrede er ny på vejen
Vedr. smerteklinik, så har vi dårlig erfaring med smerteklinikken i Malmøgade i København. Hilsen jette
jettelundfrede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 11:32   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der er muligheder i loven for at få kontanthjælp mod tilbagebetaling.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 11:35   #15
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Jeg har hørt at smerteklinikken på hvidovre hospital er god. Det er noget jeg har hørt, har ikke selv været på smerteklinik.
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 13:51   #16
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Du må godt tale om det du fejler ...sikke da noget løgn sagsbehandler siger ...du skal jo i praktik for at finde ud af hvad dine skånehensyn er og din arbejdsgiver skal også vide hvad du fejler så hun kan tage hensyn til det og skrive en rapport om din praktik hos hende eller ham...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 14:12   #17
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Dvs. at jeg egentlig bare "mangler" den operation af mit underliv før alle behandlings muligheder er udtømt, så jeg vil stå nogenlunde i en evt pensionssag.

Jeg Ved godt jeg ikke kna få KH da min mand tjener for meget, men hvis nu kunne lave en aftale om at betale den tilbage... indtil en evt sag var afgjort...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 19:12   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, men du skal regne det godt ud, for det kan tage adskillige år før end sådan en ansøgning om førtidspension er kommet sikkert i havn...
Når man først har skrevet ansøgningen under på førtidspension, så begynder mareridet da først for alvor! Og selvom man har en sag der bugner af alt det man ikke kan, og alt det man allerede HAR prøvet, jamen så begynder man forfra igen med arbejdsprøvninger, nye statuserklæringer, nye smerte tilbud, ny medicin, nye speciallægeerklæringer. Og har man en diagnose der er over 6 mdr gammel, så kan de sagtens finde på at man skal have diagnosen bekraftet endnu en gang. Jeg har haft min diagnose i 35 år og har været syg siden børnehaven, men det tæller ikke med. Det er NU og HER de skal bruge den nyeste status.......gaab.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 19:20   #19
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Det er sgu da utrolig...

Anyway..
Min diagnose er ny. Jeg har været sygemeldt et år. gik med en depression og angst.
Men mine smerter i led osv har stået på før det. Men da mit hoved gik ned havde jeg ikke overskud til at tage mig at mit fysiske..
Diagnosen fibro, fik jeg i januar i år. allerede i august fik jeg taget blodprøver for at udelukke ALT andet. Og ny igen i januar i år.
Endoemtriosen har jeg haft i 9 år og har har sørget for jeg har måtte droppe dvs uddannelser pga fravær. dog fik jeg først diagnosen i september 2007.

Jeg tager mine 3 mdr praktik så må jeg vise dem hvor uduelig jeg er. haha....
Derefter så må vi jo se hvad de siger. Jeg sørger i hvert falde for at jeg har alle mine lægelige ting på plads. Jeg ved at kampen vil være hård. Men om ikke andet så kan man jo søge hver 3. måned. Det er jo den tid de maks må være om at afgøre en pensionssag... Så hvis jeg skal ansøge hver 3. måned så gør jeg det...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 19:30   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaa, men det bliver nok ikke så nemt. Hvis man får afslag på førtidspension, så giver de hen henvisning til HVAD de mener det er du kan klare. Så skal du så førtst bevise at du alligevel ikk kan klare det. Så det er nok nærmere 1 gang om året man kan reelt søge, men så har man jo lov til at anke lidt i mellemtiden.

Det er et være gedemarked med det pensionssøgning - aldrig har jeg været SÅ forvirret!

Og selvom jeg underskrev ansøgningen i December 2007, så er vi først kun ved begyndelsen af forløbet. Det er slet ikke sikkert jeg får en afklaring her i 2008, det kan meget vel gå hen og blive i 2009. Sagsbehandlings tiden INDEN de overdrager sagen til pensionsafsnittet er edderhakkeme lang og snørklet, man mærker TYDELIGT at de skal spare på pensionerne og at de desperat får sendt borgerne ud på tynd is, så de kan strække den så længe som muligt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor længe skal man blive i praktikken ette74 Alt det andet 28 08-07-2012 08:12
Smerteklinik jjsonn Dit og Dat 17 06-06-2012 23:27
smerteklinik sanne mor Alt det andet 0 23-08-2011 18:57
Når praktikken går galt Mordanmark Jeg er kommet i praktik. 2 24-11-2008 14:24
smerteklinik anja Dit og Dat 5 28-08-2008 07:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension