K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2012, 18:57   #21
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kalevala Se meddelelser
Hej Ninja,

Rigtig mange tak for dit indlæg. Det var rart at vide, at jeg er ikke alene med erfaringen med at ikke får svar på mine spørgsmål til sagsbehandleren, at hun tit ikke svarer på mine mails, og at hun ofte ikke svarer i sin telefontid og heller ikke ringer tilbage, når jeg har lagt hende en besked i omstillingen.

Hidtil har jeg haft en mistanke om, at hun nærer en modvilje mod mig, men det har jeg på den anden side svært ved at få til at passe med, at hun har virket rar og konstruktiv de 2 gange vi har holdt møde på hendes kontor.

På den anden side har jeg været heldig på den måde, at jeg har i hele 10 måneder, som min sygemelding har været, haft den samme sagsbehandler. Dog er jeg visiteteret til et TTA-projektet (hvor min sagsbehandler er TTA-koordinator), som skulle afsluttes midt i september 2012, så jeg får sandsynligvis også en ny sagsbehandler, medmindre jeg er "færdigbehandlet" til det tidspunkt. Kunne jeg eventuelt få lov til at vide, hvor mange timer pr. uge du arbejdede under arbejdsprøvningen?

Mvh. Pia

*Hej Pia

Jeg er med i samme TTA-projekt (Baldersgade) og kan sagtens kende dine udtalelser (og frustrationer). Jeg har også henvendt mig flere gange med spørgsmål, men får desværre aldrig svar. Sb sagde også, at jeg ville få svar efter at min sag havde været drøftet på konference. Jeg hørte ingenting, selvom det er mere end 2 mnd.siden. Jeg vil gerne have hjælp til en revalidering, men er i tvivl om jeg kan klare den (studie og arbejde på fuld tid) Smerter hver dag.
*Du har ret at det kan være en fordel med at være så heldig kun at have en sb, men det skal jo også være en som kan forstå en og hjælpe en på rette vej.*
*Jeg vil personlig meget gerne afklares snart, da tiden går.*
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 19:10   #22
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Hej Ninja,

Tak for din mail. Jeg er helt enig med dig i forhold til de kvaliteter, man helst ser hos sin sagsbehandler, hvor vi begge er blevet skuffet på lignende måder.

Nu bliver jeg næsten nødt til at spørge: Hedder din sagsbehandler xxxx xxxxxx? Det gør min.

Og hvis vi har den samme sagsbehandler, hvilke erfaringer har du gjort med hende i forhold til udarbejdelse af ressourceprofil?

Hilsen, Kalevala (Pia)

Sidst redigeret af Webmaster; 29-04-2012 kl. 04:00. Årsag: navn slettet på brugers opfordring
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 10:30   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kalevala Se meddelelser
Hej Ninja,

Tak for din mail. Jeg er helt enig med dig i forhold til de kvaliteter, man helst ser hos sin sagsbehandler, hvor vi begge er blevet skuffet på lignende måder.

Nu bliver jeg næsten nødt til at spørge: Hedder din sagsbehandler xxxx xxxxxx? Det gør min.

Og hvis vi har den samme sagsbehandler, hvilke erfaringer har du gjort med hende i forhold til udarbejdelse af ressourceprofil?

Hilsen, Kalevala (Pia)
Ups, nu tror jeg du får blandet mig sammen med en anden herinde - det er mig der er førtidspensionist - og dit oprindelige spørgsmål til mig lød, hvor mange timer jeg havde klaret i arbejdsprøvning.

Og dertil må jeg svare 0 timer, for det blev vurderet at en arbejdsprøvning ville være kontraindiceret, hvorfor jeg slet ikke måtte arbejdsprøves. Hvilket passede mig storartet, da jeg ikke kan tåle den slags og får det værre.

Tror du har blandet mig sammen med brugeren ''Hej'' der også skriver om Baldersgade.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 11:30   #24
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Kære Ninja og Hej,
Undskyld at jeg kom til at blande jeres navne sammen. Jeg har et teknisk spørgsmål, en helt ny her på siden. Jeg prøvede at starte endnu et tråd, men kunne ikke. Er det sådan, at man kun har lov til at have et tråd kørende per person her på siden?

Jeg vil spørge om, hvad der er forskellen mellem ARBEJDSEVNE og FUNKTIONSEVNE, og hvordan påvirker denne skelnen fleks- og førtidspensionssager?

Mvh. Kalevala
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 12:29   #25
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Man kan godt åbne flere tråde, men det bedste er at blive i sin første tråd hvis den har relation til denne.

Hvis det er noget helt andet så starter du bare en ny tråd, under det rette forum. Jeg kan ikke lige svare dig på hvorfor du ikke kunne det da du prøvede.

Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 23:55   #26
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Tak! Der var også et navn, jeg prøvede at slette fra en af mine tidligere mails, men det lykkedes ikke. Kan det lade sig gøre?
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 23:59   #27
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kalevala Se meddelelser
Kære Ninja og Hej,
Undskyld at jeg kom til at blande jeres navne sammen. Jeg har et teknisk spørgsmål, en helt ny her på siden. Jeg prøvede at starte endnu et tråd, men kunne ikke. Er det sådan, at man kun har lov til at have et tråd kørende per person her på siden?

Jeg vil spørge om, hvad der er forskellen mellem ARBEJDSEVNE og FUNKTIONSEVNE, og hvordan påvirker denne skelnen fleks- og førtidspensionssager?

Mvh. Kalevala
Det er forskelligt hvem der må udtale sig om hvad..

Læger må kun udtale sig om funktionsevnen.

Arbejdsprøvninger og sagsbehandlere må udtale sig om erhvervsevnen..

Det er erhvervsevnen der påvirker om man kan få fleks eller pension.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 00:57   #28
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kalevala Se meddelelser
Tak! Der var også et navn, jeg prøvede at slette fra en af mine tidligere mails, men det lykkedes ikke. Kan det lade sig gøre?
God idé at fjerne det navn :-)

Det tror jeg godt, Webmaster vil gøre for dig...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 10:00   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
God idé at fjerne det navn :-)

Det tror jeg godt, Webmaster vil gøre for dig...
Nederst i indlægget, helt ude til venstre, under dit navn, er der et par små "symboler", den ene er en rød plet med et udråbstegn i, hvis du holder musen på den kommer der til, at stå "anmeld". Klik på den og skriv til webmaster hvad problemet er.

Så er jeg sikker på, at web klarer problemet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 10:18   #30
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Hej Vovse,
Problemet er løst, tak!

Mvh. Kalevala
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ftp/fleks eller???? Sørensen70 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 12-10-2011 18:38
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Procedure vedr. fleks eller førtidspension Camilla23 Spørgsmål ang fleksjob 3 25-04-2010 08:57
Fleks eller FP. ? Multe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 28-12-2009 11:50
Ftp eller fleks....??? amazing Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 28-10-2007 14:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension