K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2014, 13:14   #1
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
afhænighed af piller

Jeg tager som mange andre smertestillende, jeg tager dolon 100 mg 3 gange daglig og tit 100 om natten.

Nu syntes jeg bare jeg er så skide afhænig af dem, hvis jeg ikke tager dem på klokkeslæt, så kommer jeg til at fryse og svede på skift.

Det er nok abstinenser, er der andre der har sådanne problemer og hvad går i,

lægen siger en højere dosis, men det afvikler jo ikke problemet ret lang tid.

Må være ærlig og sige det skræmmer mig
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2014, 13:22   #2
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Har du og din læge talt om smerteplaster? Der er dosis fordelt jævnt over døgnet, så du ikke for en oplevelse af abstinenser. Undrer mig over han/hun forslår du øger dosis hvis det er abstinenser og ikke smerter der er problemet. Det er i hvert fald en løsning, der virker lidt uholdbar på sigt.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2014, 14:16   #3
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Jeg tager som mange andre smertestillende, jeg tager dolon 100 mg 3 gange daglig og tit 100 om natten.

Nu syntes jeg bare jeg er så skide afhænig af dem, hvis jeg ikke tager dem på klokkeslæt, så kommer jeg til at fryse og svede på skift.

Det er nok abstinenser, er der andre der har sådanne problemer og hvad går i,

lægen siger en højere dosis, men det afvikler jo ikke problemet ret lang tid.

Må være ærlig og sige det skræmmer mig
Det vil jeg også gætte på er tegn på at dit central nerve system er blevet afhængig af stoffet.


"Long-term use of high doses of tramadol may be associated with physical dependence and a withdrawal syndrome.[42][43] These include both withdrawal symptoms typical of opiate withdrawal and those associated with SSRI withdrawal, including numbness, tingling, paresthesia, and tinnitus. [44] Psychiatric symptoms may include hallucinations, paranoia, extreme anxiety, panic attacks, and confusion.[45] In most cases, tramadol withdrawal will set in 12–20 hours after the last dose, but this can vary.[44] Tramadol withdrawal lasts longer than that of other opioids; seven days or more of acute withdrawal symptoms can occur as opposed to typically three or four days for other codeine analogues.[44]"

Jeg kender det for godt, dog med sovemedicin, jeg har noget psykisk, så kan jeg ikke sove så får jeg det meget dårligt. Nu kan jeg ikke sove uden pillerne.

Nu er jeg ikke læge, men man kan afaik få det som dolol "retard", som optages over længere tid, har din læge snakket om det?
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2014, 15:10   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
har prøvet retard men de giver mig ikke nok smerte mæsssig
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2014, 15:38   #5
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
okay, det er samme stof jo, så det kræver du titreres op så det svare til dem du får (det din krop er vant til og kræver, altså er 100 mg =retard ikke det samme som alm). de er også ret lang tid om at begynde at virke, så de virker ikke "her og nu" på smerter.

men du slipper for at køre op og ned i stofindholdet i blodet, og det ubehag der er ved det.

ellers er der den hårde vej ud af afhængigheden, ned nedtrapning.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2014, 16:30   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
må indrømme jeg overvejer aftapning men smerter og bivirkninger skræmmer mig en hel del, så hvis nogen har gode råd til aftapning, vil jeg gerne høre det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2014, 19:35   #7
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
har prøvet retard men de giver mig ikke nok smerte mæsssig
Underligt fordi Retard er depot medicin, hvor du burde være bedre smertedækket ved indtagelse hver 8. til 12. time alt efter anvisning kontra almindelig medicin med det samme grundstof.

Med "Retard" forebygges smertegennembrud kontra alm. medicin.

Med "retard UNO" er det depot medicin til 24 timer " 1 gang i døgnet.

Hvis du har abstinens problemer bør du trappe ud langsom i samråd med din læge da vi jo reagerer forskelligt.

Sidst redigeret af lgkh62; 08-09-2014 kl. 19:56.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2014, 21:00   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
okay, det er samme stof jo, så det kræver du titreres op så det svare til dem du får (det din krop er vant til og kræver, altså er 100 mg =retard ikke det samme som alm). de er også ret lang tid om at begynde at virke, så de virker ikke "her og nu" på smerter.

men du slipper for at køre op og ned i stofindholdet i blodet, og det ubehag der er ved det.

ellers er der den hårde vej ud af afhængigheden, ned nedtrapning.
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Underligt fordi Retard er depot medicin, hvor du burde være bedre smertedækket ved indtagelse hver 8. til 12. time alt efter anvisning kontra almindelig medicin med det samme grundstof.

Med "Retard" forebygges smertegennembrud kontra alm. medicin.

Med "retard UNO" er det depot medicin til 24 timer " 1 gang i døgnet.

Hvis du har abstinens problemer bør du trappe ud langsom i samråd med din læge da vi jo reagerer forskelligt.
Jeg har taget Dolol i mange år, dog "kun" 50 mg x 3 dagligt.

For nogle år siden prøvede jeg depotpillerne og blev meget skuffet. Sådan noget l*rt.

Når jeg tager almindelige Dolol, så oplever jeg en effekt efter ca. 10-15 minutter, effekten holder sig i ca. 8 timer.
Da jeg tog depotpillerne gik der laaaang tid før effekten var 100%, og så gik der ikke ret lang tid før effekten begyndte at dale igen. Så det meste af virkningstiden var effekten ikke optimal, d.v.s. smerterne brød igennem.

Så, nej tak, jeg foretrækker også de almindelige Dolol.

jjsonn, jeg husker ikke hvad det er du slås med, men selvom man har kroniske smerter, så kan der godt være noget i kosten, som gør, at man får flere smerter end højst nødvendigt.
F.eks. er jeg blevet opmærksom på, at jeg får yderligere smerter i nogle led og muskler når jeg spiser hvedebrød og drikker mælk.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2014, 09:14   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har snakket med lægen, hun mener jeg skal op i styrke, det er sikket fint nok, det giver jo nok færre bivirkninger men om et år er den jo gal igen.

jeg har et brud i min ryg 2 dis. og gigt i mange led, jeg kan nok ikke undvære smerte stillende med ville bare så gerne ned i dosis frem for op, fordi jeg syntes det er svært at være så afhænig af det lort
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2014, 09:53   #10
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Jeg har ikke kunnet smertedækkes via Dolol men har i samarbejde med Smertecenter og tilknytning til Kronikerambulatoriet på Sygehuset opnået en smertedækning - via medicinkombination - hvor jeg kan være til.

Dolol Retard er nu kun på 200 mg i døgnet, hvor der ikke kan opnås en bedre virkning ved øgning, men en bedre virkning ved kombination af anden medicin ved siden af.

Er det en mulighed at du evt. skal denne vej ?

og lider du stadigvæk af migræne ?

OBS: vær opmærksom på mængden af smertestillende medicin.
Jeg har været på så høj dosis af Dolol, at der blev udstedt kørselsforbud til trods for jeg havde fået det over et år
- derfor var det ikke et spørgsmål om tilvænning for ophævelse af kørselsforbud. Jeg skulle ned i mængde for at måtte køre igen.
Kørekortet bliver ikke inddraget - men det står i lægejournal, at der er udstedt kørselsforbud.
Skulle man blive fristet af at køre alligevel er der ingen forsikringsdækning - Jeg lod bilen stå!

Sidst redigeret af lgkh62; 09-09-2014 kl. 09:56.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension