K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2014, 09:26   #1
HamDer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
HamDer er ny på vejen
Sprøgsmål vedr. timetal

Hej.

Jeg har lige et spørgsmål jeg gerne vil have afklaret.

Hvis jeg som fleksjobber er ansat på 50% / 18,5 time/ugen må jeg så sammen med min arbejdsgiver tilrettelægge mine timer således, at jeg nogle uger arbejder f.eks 25-30 timer grundet ekstra travlhed i virksomheden, og senere afspadsere de 'overarbejdstimer' når der er knap så travlt??

Altså en intern 'gentlemansagreement' der gør, at jeg f.eks i to uger arbejder et snit på 30 timer/ugen (11,5 timers ekstra arbejde) og de efterfølgende uger arbejder mindre, så timetallet i sidste ende passer?

Er det muligt, eller vil det blive takseret som, at jeg rent faktisk kan arbejde mere end de 50% og dermed blive betragtet som selvforsørgende, da jeg nogle uger arbejder mere end de 18,5 timer??
Vil det være et lovbrud fra virksomhedens side af ift. de regler der gør sig gældende omkring fleksarbejde...eller noget helt tredje?

Spørgsmålet er rent hypotetisk, og ikke noget der forekommer i min nuværende arbejdssituation - det er en diskussion jeg har haft med en anden flekser.

Mvh
HamDer
HamDer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2014, 09:33   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Hej da jeg var i fleksjob aftalte vi de ting indbyrdes ..

Altså en ekstra time i ny og næ og så ind imellem en ekstra fridag..

Er kemien der og i kan blive enige må det være nr 1..

Nu er det 10 år siden..men jobkonsulenten sagde så længe det var inden for rimelighedens grænser og vi kunne blive enige- var det ok for ham..

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2014, 09:47   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hvis du er visiteret til et fleksjob på 18 timer, og du så arbejder i 30 timer (ikke indregnet arbejdseffektivitet), så skal du være opmærksom på, at det også kan have konsekvenser for din fleksjob bevilling.

Det er noget du bør være opmærksom på.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2014, 13:13   #4
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
strengt set hvis du kan holde til at arbejde 30 timer om ugen så risikere du at kommunen opdager du ikke er berettiget til et flexjob og dømmer dig selvforsørgende
så i realiteten skal du meddele jc at du nu har det bedre og kan arbejde mere ellers er det jo svindel og du kan blive dømt til at betale dine uberettiget udbetalinger af Flex løn tilbage.

MEN som flexjobber så skal du jo arbejde det du kan op til 37 timer om ugen bare med skånebehov så hvis man den ene uge er der i 30 timer og næste uge er syg en dag eller to eller har brug for en pause/ gå tidligt for at komme til kræfter så er det jo fuldt lovligt
vi er jo ikke ens og har alle forskellige behov for at leve med vores sygdomme
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2014, 14:04   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej HamDer

Er selv i 2. fleksjob. Hvis du arbejder over, er det meningen du bør afspadsere i den nærmeste fremtid for de timer.

Hvad gør selv dine kollegaer, hvis de arbejder over?
Hvis man arbejder ekstra tid, bør man få den ekstra løn - hvis man altså ikke afspadserer, men det er jo ikke smart, når man er fleksjobber og er ansat til de timer, man kun må udføre jobbet for.

Der findes en vejledning om det. Det har været oppe før herinde på K10, så prøv og brug søgefunktionen, hvis du vil gå mere i dybden i det.

Fandt lige den her, læs om det på side 5.... :
http://www.km.dk/fileadmin/share/pub...ner/216040.pdf



På min arbejdsplads har vi flekstid, så jeg kan også komme til at arbejde lidt længere, men jeg afspadserer så også i den nærmeste fremtid.

Men det er lidt dumt, at de lader dig arbejde længere (med vilje). Det bør være aftalt på forhånd, hvad der skal ske med lønnen eller om det skal være afspadsering, inden man overhovedet begynder på det.... Nogle af mine kollegaer sagde engang ja til at arbejde over, uden der blev aftalt noget om ekstra løn/afspadsering - det gav lidt problemer dengang... Så det er ledelsen der bør have styr sådan noget. Jeg siger aldrig ja tak til at arbejde over/ekstra.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2014, 14:37   #6
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Jeg mener ikke som fleksjobber at man skal arbejde over..................

Har man vært i arbejdsprøvning og er blevet visiteret til X antal timer og det er hvad man magter,

så kan jeg slet ikke se at det skulle komme på tale på nogen måde at skulle arbejde over og så afspadsere timer en anden dag.

Jeg er selv flekser på få timer og har slet ikke overskud til at arbejde mere, havde jeg det overskud nogle dage, ja så skulle jeg nok sættes op i timer.
__________________

Sidst redigeret af mand; 23-09-2014 kl. 14:42.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension