K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2008, 23:06   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Wink Må altså bare lige fortælle

I dag havde vi besøg af 2 damer fra AOF i privaten.

Som de selv fortalte - de var ikke myndigheds personer!

Som sådan kendte de jo så heller ikke noget til os og sagen men de vidste dog at dette cirkus havde stået på i 8 år!
Øhh, sammenlagt 14 år hvis man også includerer min sag

Hm, jeg personligt kunne jo kun beklage hvis jeg lod mine frustrationer gå ud over dem men jeg gjorde tydeligt klart at jeg har fået nok

Nogle rare mennesker - de har jo heller ikke grund til andet - men jeg har stadig ikke tillid til dem, den er gået fløjten for lang tid siden.

Nå men de fik tilladelse til at indhente ALLE relevante papirer i sagen - og det er mange, sådan ca 4 A4 mapper propfyldte, så held og lykke

DE fik selvfølgelig også nogle få kopier med fra os, til brug her og nu, så kan vi kun afvente og se hvad der videre sker.

Jeg tror nok de forstod på mig at uanset hvad de kom frem til, vil jeg stadig holde én bestemt sagsbehandler personlig ansvarlig vha en politianmeldelse og når vi kommer lidt videre frem vil jeg stævne kommunen for et tab på 50.000kr som det har kostet os at den "finke" ikke har udført sit arbejde.
Og det eneste hun kunne finde ud af var at lukke kassen ULOVLIGT!

De skal IKKE tro det er glemt

Kald det hævn, de kan kalde det lige hvad de vil, jeg er fløjtende ligeglad for jeg kræver oprejsning og bare en lille smule form for retfærdighed, basta

Og jeg fortsætter, koste hvad det vil, og evt må jeg gå samme vej som Gerhard. Åh hvor jeg iøvrigt håber og ønsker at det ender godt for ham

Nå ja, glemte jeg også lige at fortælle at de mødte hjemmehjælpen på vej ind ad døren, de var i hvertfald ikke den "sorte" hushjælp

Tak fordi jeg måtte tage jeres tid, jeg havde bare lige brug for at buse ud med dagens oplevelser.

til jer alle
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2008, 23:25   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øh.... AOF???!!!

Hvad er årsagen til, at AOF besøger jer?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2008, 23:59   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Lightbulb

altså zuza hvor du kan spørge

Vil du have den korte eller lange version

buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2008, 00:12   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øh... den lange.

Du har jo startet en ny tråd, så hvis "nye læsere" bedre kan forstå, hvorfor AOF er blandet ind i sagen (og jeg, som ikke kan huske, om du har skrevet om det før), så ville det være dejligt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2008, 00:47   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ok

jeg skal forsøge at give den lange version, suk

Engang for meget lang tid siden ca 4 år siden fik min mand tilkendt flexydelse.

Ok, med det MEN så hørte vi faktisk talt ikke mere til det.

Meget kort fortalt, sagsbehandleren ALENE udfærdigede en resourceprofil men denne kunne min mand selvfølgelig ikke acceptere og alt i alt endte det med at vi måtte engagere en advokat!

Der skete NA DA og man havde endda den frækhed at OVERHØRE advokaten, dvs man gad ikke engang svare ham!

Nå men så kom kommunesammenlægningen og tiden gik - tik tak tik tak - og lige pludselig så tog fanden ved kommunen eller rettere sagsbehandleren på jobcentret.

UPS - man havde jo faktisk en klient her som vist ikke var blevet afklaret, tja jeg vil endda sige - hun havde vist aldrig set ham.

Vupti - så blev han lige pludselig indkaldt til et møde med en eller anden fra et konsulent firma INTEGRO - hold jer langt væk fra dem om muligt.

Nå men denne person lavede også sin egen kreative version af en resourceprofil, som jo i realiteten aldrig havde eksisteret

Hm, vedkommende mente også at han var i stand til at arbejde mindst 20 timer om ugen, flot!

Min mand mødte troligt op til anviste sted, under protest, for den var stadig ikke underskrevet gr store mangler, men blev bortvist(som det hedder i fagsprog) da lederen ikke kunne ansætte ham med de skånehensyn som min mand gjorde opmærksom på(dette jo selvfølgelig også af hensyn til evt kontrakt og ARBEJDSSKADELOVGIVNINGEN, hvis du kan følge mig)

Alle disse anstrengelser skete i løbet af, siger og skriver 4 dage

Alle min mands rettigheder blev tilsidesat og han protesterede selvfølgelig også skriftligt.

Resultat: sagsbehandleren lukkede for kassen - og det mens han var indlagt, med total lammelse af benene.

Dette var ulovligt - han havde jo ikke taget af kassen og ej nægtet at deltage, blot gjort opmærksom på sin ret.

Først 3 måneder senere kunne "finken" nedværdige sig til at modtage audiens da advokaten henvendte sig for et sådan.

På dette møde blev hun godt nok nødt til at give nogle indrømmelser, det huede ikke madammen men på den måde fik man i stand at den eneste måde hun mente man kunne afklare hans situation var at henvise ham til AOF.

Hér har han så indtil videre talt med 3 forskellige personer og ikke kommet en hujende papfis tættere på en afklaring

Så ja, zuza, interessant hvad disse to nye mennesker kan og vil få ud af det.
Meeeen vi fik dog sendt det signal at det er mere end svært for os at komme omkring

Som jeg siger: flinke mennesker men som jeg også lod dem forstå, det er første og sidste gang jeg nu fortæller historien, basta.

Og man kan ikke lukke kæften på mig fordi man vil være så flink og give min mand pension!

En spade er en spade i mit univers, og JEG HADER LØGN

buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2008, 00:58   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sikken gyser.

Gad vide, hvad de har forestillet sig?

Skal han transporteres med Falck/sygetransport hver dag til og fra et evt. arbejde?

Skal han bæres til og fra et arbejdssted?

Jeg troede, AOF var en aftenskole... med musikundervisning osv.

Ps... du mener ledighedsydelse, ikke? Fleksydelse er jo som efterløn.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2008, 01:22   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ihh, du har da den rette forståelse!

DET ER JO PRÆCIS DET DER ER PROBLEMET - bla.

Jeg har på skrift at det skyldes mangel på resourcer at man ikke har mulighed for at besøge klienten i privaten så....

...nu er jeg faktisk ved at skrive et brev til vores borgmester - igen

Jeg vil pænt anmode om at hvis man fremover ønsker at han skal møde op, så må man netop bestille en liggende transport til ham ELLER

engagere hjemmehjælpen.
Mon der er nogen af dem som har sådan noget lignende en falcktransport

Tja, jeg troede også at AOF var noget med aftenskole eller lign. Det er det også men da man fra kommunens side ALDRIG har ønsket at sende ham på fx Reva eller lign var denne løsning hvis kompromisset, hm.

Ja, det bliver rigtig interresant at se hvad der vil ske.

buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2008, 01:39   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
glemte lige at sige en lille sjov detalje.

I dag var der sommerfest på vores torv. Jeg faldt i snak med venner som jeg ikke har set meget længe og de spurgte selvfølgelig ind til hvordan det gik os.

Jeg forsøgte så at fortælle om vores liv og nævnte ved navns nævnelse vedkommende sagsbehandlers navn.

Jeg er IKKE grov men jeg lyver ikke - for jeg har intet at skjule

Tænk, så trækker vennen i mig og siger: hun står lige bag dig.

Det skal lige siges at jeg ALDRIG har set "finken" og hun ligeså aldrig har set mig.

Det viser sig så at min ven har været ansat i hendes tidligere sybutik!
(Der var hun iøvrigt heller ikke populær)

Så meget for den socialfaglige kompetence, siger jeg bare

Nu er det jo så lige, at nu ved jeg noget som hun ikke ved og tro mig, det skal udnyttes!

Når jeg næste gang skriver til hendes leder og holder ham fast på hans udtalelser ang socialfaglige kompetencer - så skal det fanme fyres af, skal det.

Bare lige en lille slut bemærkning

buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2008, 01:46   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Gad vide, om en kludetæppesyerske og musikundervisning kan få din mand i beskæftigelse?

Skal AOF komme hjem til jer hver dag, mens han arbejdsprøves?

Medbringer de så klaver, violin, eller måske en triangel?

Eller bliver det et sykursus?

Undskyld, min sorte humor, men beskæftigelsestyranniet er gået for vidt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2008, 08:28   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Wink ti hi

ja, zuza jeg har allerede gjort de forberedende øvelser

Mens han ligger i sengen kan han jo lige så godt forsøge at vedligeholde sin finmotorik, ikk´

Tror du han skal for et bedømmelses udvalg når kludetæppet er færdigt

Bare han nu består

Det bliver straks sværre ang musikken for han er total tonedøv

Hm måske skulle han gå over rapmusik det kan være at det giver ham en chance for at bestå

buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu fik jeg altså bare lige nok. Dette er uhyrligt. Zastrow Politik og Samfund 22 02-07-2013 10:42
nu må jeg altså lige have luft! buster Dit og Dat 6 11-08-2008 22:56
Fik lige lyst til at fortælle bmdc Dit og Dat 5 13-06-2008 13:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension