K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2015, 22:12   #1
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Hvad er min udvej?

Jeg er ved at tabe slaget mod social myndigheder.
Ankestyrelsen hjemvist sagen til Udbetaling Danmark og bedt dem om hastebehandling. Det har været i mere 2 måneder men UD svarer ikke .

Arbejdskadestyrelsen har behandlet min sag i 19 måneder men ingen svar ud fra status brev.
Jeg kunne aldrig møde min sagsbehandler i jobcentret.Anden aktør har nu fået min sag i 6 uger men gjorde ingenting. Det kan jeg se fra deres notat sendt til jobcenter. Aktøren ringer aldrig tilbage, svarer aldrig mail.
Jeg har været i sygedagpenge i 1 år og bliver 1 år mere.
Og jeg har ikke lov til ferie.
Jeg har hidtil ikke rykket nogen. Nu har jeg også gjort det , men hjælpe ikke. Samme svar, "du skal nok hører fra os når vi har færdigvendlet din sag" eller nogen i den retning.
Pension vil jeg under ingen omstændigheder genoptage.
Klage over anden aktør- hjælper det?

Sidst redigeret af Abdul; 31-08-2015 kl. 22:28.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2015, 22:35   #2
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
De sylter dig. Har Ankestyrelsen ikke rykket Arbejdsskadestyrelsen? Det bør være dens pligt.

Skriv til beskæftigelsesministeriet - eller ombudsmanden.
Det er dem, der kan sige noget til styrelserne
Der må stærke midler til.

Sidst redigeret af mukke; 31-08-2015 kl. 22:40.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2015, 22:51   #3
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
De sylter dig. Har Ankestyrelsen ikke rykket Arbejdsskadestyrelsen? Det bør være dens pligt.

Skriv til beskæftigelsesministeriet - eller ombudsmanden.
Det er dem, der kan sige noget til styrelserne
Der må stærke midler til.
Mit problem med Udbetaling Danmark er: jeg er berettiget til invalidetsydelse fra 2008 men de har udbetalt fra 2014, altså mangler ca. 200.000. Derudover skulle man betaler kun 2X160 kr=320 kr i underholdsbidrag da jeg fik YD. Men jeg betalte fuld dvs ca 2450/måned. Det betyder ca 150.000 kr. Den kæmper jeg. UD traf ugyldig afgørelse og Ankestyrelsen har hjemvist sagen.
Arbejdskadestyrelse sendte et status brev tilbage i maj måned da deres fristet udløb.
Nu har jeg den største og mest irriternde problem med anden aktør som vil jeg få fat først
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2015, 23:45   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ombudsmanden og beskæftigelsesministeriet....dem vil det ikke hjælpe at klage til da sagen ikke har været igennem diverse klagemyndigheder...

Du kan selvfølgelig klage over anden aktør....men tvivler på at det vil hjælpe...

Personligt ville jeg blive ved med at kontakte dem....simpelthen blive ved så længe så de bliver trætte af mig....måske det kan få dem til at reagere...

Ud over det...ja så ved jeg ikke lige hvad du kan gøre da du har gjort det som kan gøres...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2015, 08:39   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvad er det du kæmper for ?

Så vidt jeg har forstået vil du ikke have førtidspension, men arbejde. Er det fleksjob du stiler mod ?

Du er pt sygemeldt og regner med at være det 1 år mere. Det er rigtigt at man ikke kan holde ferie mens man er på sygedagpenge. Det er der ikke så meget at gøre ved.

Med hensyn til invaliditetsydelse, må det være tilkendt for lang tid siden, da man ikke giver det mere.

https://scleroseforeningen.dk/invaliditetsydelse

Spørgsmålet er hvornår du har søgt og hvordan det er foregået, for normalt er der jo forældelse på den slags.

Med hensyn til bidrag, går jeg ud fra at det er børnebidrag du tænker på.. hvis din pension har været hvilende og tilkendt før 2003, og du kun har haft krav på invaliditetsydelse, rammes du vel af den her ?

"Der er ikke ret til børnetilskud, hvis en pension er bortfaldet som følge af indtægter, eller hvis førtidspension frakendes eller bliver hvilende. Børn af personer, der alene modtager invaliditetsydelse, har ikke ret til børnetilskuddet."

http://www.socialjura.dk/content-sto...-af-1110-2007/
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2015, 09:42   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har du afgørelse på, at du er berettiget til IY fra 2008?

Har du haft en hvilende pension efter reglerne fra før 2003?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2015, 09:55   #7
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Abdul jeg synes du skal få fat i advokaterne Elmer&partner og lade dem hjælpe dig videre. Din sag - dine sager er meget komplekse og jeg tror at de penge til advokathjælp vil være givet rigtig godt ud.
Også fordi det så måske er muligt for dig at holde fokus på der hvor du er lige nu.
Den vrede og forudrettethed du naturligt har i dig i forhold til de gamle sager vil være god at prøve at få lagt lidt væk lige nu og jeg tænker at du ved at overlade dem til en advokat kan trække vejret lidt og vide at der bliver taget hånd om den del (sammen med dig selvfølgelig).

Anden aktør lyder ikke til at være særlig god nej.
Jeg tænker at du gerne vil i arbejdsprøvning/praktik lige nu? og at det er det du mener anden aktør skal hjælpe dig med? har du slet ingen mulighed for evt selv at finde en mulig praktik? og så bede anden aktør om evt at tage kontakt ?

hmmm sorry - nu tabte jeg lige tråden selv her... held og lykke til dig
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2015, 11:53   #8
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Til allesammen,
Ja. Jeg fik førtidspension før 2003 men den blev lagt hvilende da jeg blev selvstændig.Det har jeg været indtil midt 2013 da jeg blev overfaldt af 2 personer i min cafe. Efterfølgende blev jeg nødt til at lukke min cafe. Jeg sygemeldte mig, jeg kom en tur til dagpenge (A kasse), igen til sygedagpenge og blev min pension genoptaget i feb 2014. I Juni 2014 blev det igen lagt hvildende og fik jeg bevilget indvalidtesydelse. og underholdsbidrag blev sat til 162 kr. Det viste sig, at jeg havde ret til invalidetsydelse tilbage fra 2008 og det gælder tilskud til underholds bidrag. Jeg kontaktede Udbetaling danmark. Nu Ankestyrelsen har hjemvist sagen til UD.
Jeg kæmper nu for fleksjob. Og alle vurderinger er startet forfra. Jeg sygemeldte mig fra A kasse. Sygedagepenge er forlængen. Men problemet er med aktør.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2015, 12:45   #9
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det lyder som en meget oplagt sag for netop Elmer & Partners:

http://www.elmer-adv.dk/hvem-er-vi/

RING til dem.
(Deres kontaktformular virker tilsyneladende ikke).

Held og lykke
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2015, 13:08   #10
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Abdul

Jeg har fulgt flere af dine tråde, så tilgiv mig hvis jeg blander et andet spørgsmål fra en af dine andre tråde ind i denne tråd.

jeg tænkte på , om det var en mulighed for dig at få genoptaget din førtidspension nu. som jeg har forstået det er den gjort hvilende, og ja jeg Har forstået at det er et fleksjob du ønsker, men.............

grunden til mit forslag er den, at jeg tænker at hvis du her og nu fik din førtidspension igen, så ville dette give dig ro til at tænke over hvilket fleksjob du kunne tænke dig. når først du har fundet et fleksjob som du mener du kan klare, så kan du igen få gjort din pension hvilende . og så ville du samtidig slippe for at kæmpe den tunge kamp med kommunen, OG du vil kunne holde ferie uden de blander sig.

se her hvad DUKH skriver om "fra førtidspension til fleksjob"

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...rbejdsmarkedet

det ville også give dig ro til at kæmpe de andre kampe du har gang i.

jeg synes din sag viser på sørgelig vis, at systemet ikke kan finde ud af at håndtere en borgers sag, en borger som virkelig kæmper en kamp for at komme ud af en førtidspension.

jeg ønsker dig held og lykke med din sag.
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension