K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2013, 12:02   #141
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, Web ganske interessant artikel..

hvor skribenten også har et indlæg her:

Socialrådgivernes fallit

http://www.denoffentlige.dk/socialr%...t#comment-1992

"Det er underligt, at socialrådgiverne accepterer den totale fallit for deres eget fag. Lige så stille forsvinder socialrådgiverne ud af kommunerne, forsøger sig i stigende grad som private rådgivere men skaber dermed et marked, som er uden nogen troværdig fremtid."

Hvor, hetzen efter min mening, imod Ricky fortsætter samt hvor jeg også har skrevet lidt om de oplevelser vi på K10 har med socialrådgiverne.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-10-2013, 15:09   #142
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
En ganske fin og sober kommentar du har lagt derinde Peter
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2013, 12:35   #143
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, for de flotte ord, jeg overfører mit indlæg her

Danske socialrådgivere skal naturligvis være statsautoriserede!

Kære socialrådgivere.

Blandt debatørerne i denne artikel, kan jeg se, at der er prominente fagfolk, som jeg ønsker at påvirke. På en positiv og konstruktiv måde, forstås.

Når man bliver ældre, som jeg, er man nødvendigvis ikke klog, men har en livslang erfaring, som ingen kan tage fra en. Erfaringer på godt og ondt. Jeg har været inde i mange rum, herunder en årrække, som modtager at højeste invalidepension. Som professionelle socialrådgivere ved I om nogen, at det ikke er noget man bare får bevilget, fordi man har lidt småskavanker.

Jeg har gennem de sidste 10 år brugt lidt af mit overskud til at hjælpe andre mennesker, der havde behov for hjælp, når deres sag med kommunen gik i hårdknude. Jeg har fået 2 lovforslag gennem Folketinget og pt er jeg i gang med at få ændret Ankestyrelsens seneste Principafgørelse 108-13, som giver kommunerne mulighed for at tvinge en borger til lumbal operation, som et behandlingstilbud, hvis borgeren ikke tør lade sig opererer. Dermed kan borgerens sygedagpenge stoppes!

Alt nævnt, for at danne et billede af en borger der med en vis erfaring er kommet over den periode, hvor alle der er offentligt ansat er nogle banditter. Banditterne findes da. Ja, og nogle af dem er nogle store banditter, fordi at banditter inden for jeres professionelle verden har råderum til at lave den ene ulovlighed efter den anden, uden KONSEKVENS!

Dansk Socialrådgiverforening har udgivet en lille bog, "SIG NEJ.."
Sig nej til ulovlig praksis (marts 2010)

Hvilket i min begrebsverden bekræfter mig i, at der er noget rivende galt i Jeres professionelle verden.

Folketinget vedtager lovene, efterfølgende udkommer der Vejledninger der er rettet imod embedsmænd/kvinder, som ikke nødvendigvis skal følges, men udtrykker ganske tydeligt, hvad Folketinget ønsker af resultater, med en given lov. Selv jeg forstår Vejledninger.

I er naturligvis presset af embedsmands ledelsen, der bla. har som hovedmål at få budgettet til at falde på plads til politikernes glæde. Oftest er Jeres chefer åremålsansatte med bonus og ønsket om et fint CV, til den næste kommune, de skal agerer i.

Er det måske årsagen til at mange socialrådgivere overtræde Folketingets love? Det er jo et faktum at nogen træffer beslutningen om at foretage, eksempelvis, en "Lægeshopping" således at en given sag bliver bedømt til glæde for kommunens budget og ikke borgerens retsstilling.

Hvor mange af Jer har ikke overtrådt Retssikkerhedslovens §3 stk.2 som den første lov der overtrædes i begyndelsen af en sag. Overtrædelse af de politisk vedtagne sagsbehandlingsfrister. Mange af jeres chefer kæmper imod, at politikerne vedtager og offentliggøre disse, for borgeren, vigtige frister. Det kan naturligvis dokumenteres da kun ca 50% af de 98 kommuner har offentliggjort sociale sagsbehandlingsfrister. Hertil kan jeg oplyse, at jeg personligt har indgivet ca 34 klager til Statsforvaltningen Tilsynet og vundet dem alle. Tankevækkende!

Jeg har,forgæves, forsøgt, at gøre Jeres tidligere forkvinde Bettina Post opmærksom på de fordele, der kunne være, ved at danske socialrådgivere bliver medlemmer af den lille eksklusive klub af professionelle statsautoriserede, hvor samfundet mener at deres funktion er så vigtig, at samfundet kræver at de skal være statsautoriserede. Dermed står den enkelte til ansvar over for lovgivningen med en KONSEKVENS, hvis ikke man følger lovgivningen.

Men det er muligvis KONSEKVENSEN af det personlige ANSVAR, Dansk Socialrådgiverforening er nervøs for.

Er det ikke bemærkelsesværdigt, at de håndværkere der lægger de rør i jorden, der skal aflede vores menneskelige efterladenskaber, at her kræver samfundet at de skal tage et personligt ansvar for det de udfører af arbejde? De skal stå til personligt ansvar over for den lovgivning, som samfundet kræver. Det er betryggende, især når vi bygger højhuse.

Derfor hedder det Autoriseret VVS-Kloakmester, AUT-EL-Installatør etc.

Men når en dansk socialrådgiver, med beføjelser til at fjerne en borgers forsørgelsesgrundlag eller enten bremse eller foranledige en børne-§50 undersøgelse, hvor konsekvensen kan blive tvangsfjernelse af et lille barn.

Så stilles der ingen krav om det personlige ANSVAR over for lovgivningen, men oftest bliver socialrådgiverne presset til at tage flere børnesager end al fornuft siger. Det bruger Jeres forening mange kræfter på, hvor målet et et fast antal sager. Som om det løser problemstillingen.


Efter min beskedne mening skal socialrådgiverne i Danmark være statsautoriserede og dermed juridisk skilles fra embedsmandsledelsen, der så ikke kan presse en socialrådgiver ud i en situation, hvor voksne professionelle socialrådgivere føler sig tvunget til at bryde lovgivningen. Nej, vil nogen så sige, vi bryder ikke lovgivningen bevidst. Der findes et menneske man ikke kan lyve over for. Det er en selv. Vi ved udmærket når vi ikke gør tingene korrekt.

Vi havde DRs udsendelser om socialt bedrageri, Tønder, Rebild, Esbjerg og mange andre ufattelige social børnesagerne, hvor man må tage sig til hovedet over alle de ulovligheder bla socialrådgiverne var, muligvis presset til, at være en del af. Efterfølgende helt uden KONSEKVENS.

Hvor mange foto afleverede politibetjentene til forvaltningen om at noget var galt? 2 gange afleverede politiet foto-dokumentation om at noget var galt i en familie. Udover naboer, skole, pædagoger og mange andre. Hvem tog ANSVAR?

Jo, der blev fyret en enkelt eller 2 chefer der alligevel skulle på pension. Men ellers skete der ikke mere.

Ministeren for området, talte med fast stemme og fremkom med nye retningslinier etc. Så nu er der bragt orden i sagerne.

Men det grundlæggende personlige ANSVAR er stadig ikke eksisterende.

Jeg har været statsautoriseret flymekaniker i hele mit arbejdsliv. Det har aldrig givet problemer med nærmeste chef, som havde det økonomiske ansvar. Tværtimod. Men jeg havde retten, pligten og ANSVARET for at enten godkende eller ikke-godkende om 300 mennesker skulle ud af flyve med dette eller hint fly til New York.

Det ville koste millioner af dollars når jeg ikke-godkendte et fly pga fejl, der lå lige på grænsen. 300 mennesker på hotel! Det er mange penge. Men ANSVARET var placeret og hvis jeg ikke fulgte lovgivningen ville jeg omgående føle på egen krop, KONSEKVENSEN hvis ikke jeg fulgte lovgivningen. Jeg var statsautoriseret og stolt af det.

Kunne DU forestille dig, at jeg som flymekaniker, gik rundt med en lille bog i lommen " SIG NEJ, til ulovligheder" når jeg skulle godkende DIT fly pga det pres mine chefer evt forsøge at udøve. Ville DU føle dig tryg ved det? S.U.

Håber hermed at have påvirket nogle af Jer socialrådgivere til at tænke nærmere over mit indlæg.

Nu skal jeg stoppe da jeg skal indgive en klage til Tilsynet da kommunerne har fundet en ny måde at omgås Retssikkerhedslovens §3 stk.2 på. Lovgivningen vedtog Folketinget den 1. juni 1998 og skærpet den 1.april 2010 og alligevel pågår denne krig om at overholde den lille lov-§ som DU personligt har overtråd gentagne gange og DU vil fortsætte med det indtil der bliver en KONSEKVENS for dine handlinger.

Ha en fortsat god dag.

Bedste hilsner

Peter

Copy.: http://www.k10.dk/index.php

Bilag.

Lovovertrædelser
http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664

Tvungen operation, elektrochok og indtagelse af psykofarmica
http://www.k10.dk/showthread.php?t=27836

Statsautoriserede socialrådgivere.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=19235

Kommuner, og dermed socialrådgivere, der ikke overholder lovgivningen.
http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-10-2013, 15:09   #144
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bemærk venligst dette afsnit...

"Det er jo et faktum at nogen træffer beslutningen om at foretage, eksempelvis, en "Lægeshopping" således at en given sag bliver bedømt til glæde for kommunens budget og ikke borgerens retsstilling."


Som, også andre kompetente mennesker mener, men som desværre øjeblikkeligt får mundkurv på!

http://www.denoffentlige.dk/chok-og-...-virkeligheden

"I flere referater fra borgermødet i Vejle fremgår det, at en socialrådgiver fra et jobcenter afslørede en syg praksis i jobcentrene. Efter henvendelse fra DenOffentlige.dk afkræfter pågældende socialrådgiver de referater, der er givet fra hans indlæg på mødet. Han ønsker ikke at bidrage yderligere til debatten."

Men hvad sagde socialrådgiveren?:

http://vafo.dk/article/20131006/ARTIKLER/131009632

"Vi ved, at hvis vi sender en sag til en bestemt speciallæge, får vi det svar, vi ønsker, sagde socialrådgiver Christian Juul Lisberg.

Den bombe faldt klokken 22, da en del havde forladt mødet."

Nu kan vi jo tage den lille gule bog frem "Nej, til ulovligheder" som foreningen har udgivet.

Hvordan har Dansk Socialrådgiverforening det med det?

Hvad vil foreningen gøre ved denne problemstilling? Hvor ledelsen inden for embedsmænd tilsidesætter Folketingets love?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-10-2013, 19:12   #145
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Eyvind Vesselbo om autorisation bla.

http://www.denoffentlige.dk/socialkr...g#comment-2006

Socialkrisen bør være borgerlig mærkesag

Private rådgivere - dobbelt socialsystem

Det mindste man kan gøre er at sikre, at der er en form for autorisation eller certificering af de rådgivere, som borgerne kan vælge imellem. Det er da helt tosset og fuldstændig urimeligt, at der er et ureguleret marked, hvor det er tilfældigheder, der afgør om en borger får en god eller dårlig privat rådgiver,” siger Vesselbo, der er særligt opmærksom på, at mange mennesker slet ikke har pengene til professionel rådgivning."

Det markerede har K10 kommenteret i linket, til Hr. Vesselbo, V

Hvor jeg bla skriver:

"Du nævner en form for autorisation. Til hvem? Kun de private socialrådgivere? Eller også de politiske kommunalbestyrelsesmedlemmer der også i deres fritid formidler privat socialrådgivning? Samtidig med at de er politikere i kommuner der IKKE overholder den lovgivning, som du bla har vedtaget i Folketinget? Det er et faktum. Kan du se paradokset?"

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 22-10-2013 kl. 20:30.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-11-2013, 22:30   #146
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Er det ikke fantastisk at......

... at det høje Ting, Folketinget pr nuværende bruger tid og mange kræfter på et lovforslag L35 der omhandler EL- og VVS-kloak områdets autorisation.

Selve lovforslagets formål har jeg ikke sat mig ind i. Det drejer sig om konkurrence, sikkerhed etc.

http://www.ft.dk/samling/20131/lovforslag/L35/index.htm

Men inden for det sociale område, socialrådgivere, sagsbehandlere og sagsformidler, hvor disse professionelle embedsmænd/kvinder har børn, unge og ældres forsørgelsesgrundlag og fremtid i deres hænder. Herunder fjernelse af børn fra deres forældre via en §50 undersøgelse, som oftest udskydes pga økonomien.

Tænk på Tønder, Esbjerg, Brønderslev og Rebild etc med børne sex-misbrugs sager

Her findes ingen tale eller tanker om en form for autorisation, trods at i nogle kommuner er der en fejlprocent på 100% i sådanne sociale sager.

Op til 56% fejl i ankesagerne.

Jeg syntes det er særdeles tankevækkende!

Hvornår begynder politikerne at tænke på om, hvornår den enkelte socialrådgiver bliver autoriseret og dermed ansvarlig over for lovgivningen og ikke tilfældige forvaltningschefers private mening og tolkning af den sociale lovgivning?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-11-2013, 10:32   #147
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Problemet ligger jo i, at der stort set ingen socialrådgivere der træffer afgørelserne, ej heller skriver de dem.

Denne opgave er i de fleste kommuner(alle?) lagt til kommunens jurister, der arbejder helt anderledes end sagsbehandler olign.

Jurister er IKKE uddannet, på samme måde som socialrådgiver, sagsbehandlere oa.

De bevæger sig og forholder sig kun til loven, og dermed bliver sagen afgjordt, som den ville via domstolsprøvelser. Går den, så går den, eller ikke.

Dette faktum er et kæmpe problem for retssikkerheden, fordi det ikke mere er sagsbehandleren, som kender borgeren, som afgør sagen, og dermed undlades helhedsvurderingen. Det er dog fortsat sagsbehander der underskriver afgørelsen, men det er også bedrageri, i en eller anden form.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 10-11-2013 kl. 10:37.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2013, 15:26   #148
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Præcis derfor råber jeg op om en personlig autorisation..

Kære Popiae.

Fordi, at det er jo kernen i det, der er fordelen ved en autorisation, at den der underskriver netop tager ANSVARET for at dette eller hint er kontrolleret og fundet i overensstemmelse med lovgivningen.

Hvis der er ULOVLIGHEDER har den autoriserede jo netop retten til at sige NEJ, ikke med min underskrift.

Derefter kommer LØSNINGEN naturligvis, fordi hvem vil så påtage sig ANSVARET

Ingen..... før tingende er bragt i overensstemmelse med lovgivningen.

Det er kernen i at være autoriseret!

Hilsen Peter

Iøvrigt

http://www.altinget.dk/social/artike...cialraadgivere

"Frygt for nye børnesager og flere regler har fået kommuner til at ansætte socialrådgivere i stor stil siden kommunalreformen"

HVORFOR?

Fordi, at politikerne er bange for at komme i en situation med nye børnesager, hvor lovgivningen ikke er overholdt. Her ved de godt at hammeren falder hårdt, både fra pressen og Folketing hvis... eller når, den næste børnesag dukker op.

Børnesagerne kan vi IKKE undgå eller forhindre.

Men vi kan F..... Gale mig forhindre, at kommunerne laver bevidste spare-hensyns ulovligheder som de sidste års børnesager har vist. Det kan kun sket hvis nogen tager ANSVAR i disse sager.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-11-2013, 11:41   #149
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Men de har allerede et ansvar, hvor de kan retsforfølges, men det er der IKKE politisk vilje til.

Derfor taler du om forhold der allerede er til stede.

Prøv at læse loven, om deres ansvar, som komunalt ansat i kommunerne.

VH Popia

Sidst redigeret af popiae; 11-11-2013 kl. 11:48.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2013, 13:10   #150
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Børn, vores vigtigste ressurce.

http://www.altinget.dk/artikel/kommu...r-anbringelser

"Kommunerne anbragte i 2012 en tredjedel færre børn og unge end for fem år siden, viser nye tal. Børns Vilkår mener, at kommuner går efter at spare og ikke kvalitet. Socialchefer: En bevidst strategi".



Undersøgelse fra Dansk Socialrådgiverforening.
http://www.socialrdg.dk/Files/Filer/...-faglighed.pdf

"De økonomiske hensyn medfører, at sagsbehandlingstiden trækkes i langdrag. Ofte skal der fremlægges flere alternative og billigere tilbud, før den endelige beslutning træffes. Det er med til at forsinke iværksættelsen af foranstaltninger."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du fået genoptaget din ftp-sag, fordi du er 'i bedring'? L.S. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-11-2023 14:00
Jeg elsker K10 fordi (hey det rimer ;-)) Enteneller Alt det andet 4 21-08-2012 11:03
i klemme fordi jeg fejler mere end én ting... frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-05-2012 19:23
Tak fordi I er her alle sammen empowerment Din historie 2 24-06-2010 22:23
Kasseret som socialrådgiver fordi han er handicappet Odenseaneren Politik og Samfund 2 09-01-2009 02:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension