K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-12-2011, 22:11   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Penge er ikke alt

Den fattige: Jeg mangler penge så jeg kan få mad på bordet og tøj på kroppen og tag over hovedet.

Den rige: Så må du jo tage et arbejde!

Den fattige: Det kan jeg ikke, for jeg er for syg.

Den rige: Hør nu her, penge er ikke alt. Virkeligheden drejer sig om næstekærlighed, du er bare egoistisk og vil have at andre skal give dig i hoved og røv!
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2011, 22:40   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og dermed beviste den rige, at han var fattig Thi han selv stod uden næstekærlighed, og bar egoismens tornede krone, og med blottet bryst i hullet arbejdsskjorte.

Amen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2011, 23:10   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
"Penge er ikke alt"

Nej, men de er dælme rare at ha'.

Dengang da man skulle troppe op personligt for at hente sin understøttelse hver 14. dag, da var der et skilt i min lokale SID-afdeling hvorpå der stod:

Det er ingen skam at være fattig,
men det er røvkedeligt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 00:43   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvorfor skal man også give fattige penge,de bruger dem jo bare

Men skal nu ikke ønske sig R#### fuld af penge for så vil man bare give dem væk for at komme til at S####
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 11:30   #5
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Og dermed beviste den rige, at han var fattig Thi han selv stod uden næstekærlighed, og bar egoismens tornede krone, og med blottet bryst i hullet arbejdsskjorte.

Amen.
Nej.

Pointen med indlægget var at vise hvorledes de rige kan vende hele fattigdomsdebatten til at omhandle dem selv og vise at alle de fattige er de grådige, og ikke de rige og at de rige er heltene og derfor skal have alle borgerrettigheder alene, at stemmeretten skal begrænses og andre reaktionære ting (som de skriver på 180 grader: Folk på overførselsindkomst skal kun have en statsanvist bolig og madkuponer og hvis de er meget flinke kan de få lidt lommepenge).
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 14:27   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har boet i kommunal anvist bolig, men har byttet den væk da jeg røg ud i famileforøgelse, og har været på madkuponer i årevis (on and off), maden blev/bliver serveret i det lokale Medborgerhus og smager fantastisk. Så hér har madkuponer altid været det helt store hit! Særlig de dage hvor der også er æblekage.

Så det er såmænd ikke en straf at være på madkuponer, tværtimod. Det er en meget fin gode.

Så det ville være helt fint med mig, om de trak et bestemt beløb af pensionen, og i stedet gav mig madkuponer til mig og mine kære. Det ville være en sand lykke.

Undskyld, hvis jeg misforstod dit indlæg.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 14:59   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
JA,der takker jeg så af-jeg vil gerne kunne bestemme hvad og hvornår hvor jeg skal spise.

Fattig gårdene skal vel ikke indføres igen.

Har hørt om 180 grader før her inde det lyder som om det er gymnasium elever der ytre sig der...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 15:27   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
JA,der takker jeg så af-jeg vil gerne kunne bestemme hvad og hvornår hvor jeg skal spise.

Fattig gårdene skal vel ikke indføres igen.

Har hørt om 180 grader før her inde det lyder som om det er gymnasium elever der ytre sig der...
Det er vist også for gymnasieelever, sikkert derfor studenterhuen ikke trykker endnu.....

Og så føler de sig vel urimelig behandlet fordi en kontanthjælpsmodtager får mere end en på SU?

Men heldigvis er SU jo kun trappen på vejen til et bedre økonomisk liv. Og et rigere liv på en masse områder.
Så der er bestemt ikke noget at være sure over.

Synes man skal behandle hinanden pænt og ikke mugge så meget.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Penge fra Bistandsfond kan ikke fratrækkes i ledighedsydelse nfm60 Spørgsmål ang fleksjob 0 05-12-2012 11:46
Dø, for der er ikke penge til at hjælpe dig - TERM zuza Det er da strengt ! 2 22-08-2008 13:36
Penge til militær og politi - ikke til syge mv. zuza Politik og Samfund 0 01-11-2007 20:21
Penge er ikke alt Claus Andersen Dit og Dat 0 16-09-2007 13:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension