K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2009, 09:13   #1
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Uden sagsbehandler på ubestemt tid?

Har fået at vide, at jeg ikke har en sagsbehandler, da den gamle stoppede.
Jobcentret ved ikke hvornår får jeg en ny .

Hvis man få at vide, at man ingen sagsbehandler ha´ betyder det at man er smidet ud af systemet eller ......hvad?
Hvad lang tid kan man være uden sagsbehandler?

Jeg sender min ansøgning om aktindsigt bare til Jobcentret , så skal de selv finde ud hvem skal behandle min ansøgning
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 10:35   #2
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Hej Forvired

Aj hvor er det bare træls, det der. Kan slet ikke forstå, hvordan de kan komme med sådan en udmelding. På den anden side, når man har læst lidt her, burde intet overraske en *GG*.

Har desværre ingen forslag til, hvad du kan eller skal gøre, men opmuntrer i hvert fald til at du får dine sagsakter.

Jeg gjorde det, at jeg brugte den skabelon, som er her på siden og gik over i Jobcentret med den. Fik på en kopi, kvitteret på modtagelsen og det gik over alt forventning. Vidste min sagbehandler havde fri og som han kom tilbage mandag, lå papirerne i min postkasse onsdag. Så den havde de da respekt for.

Håber de så kommer i sving.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 10:47   #3
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
det er faktisk en rigtig god ide bare at sende den til jobcenter, er din sagsbehandler mindre fin i kanten og selv kommer til at behandle din anmodning kan du risikere at der mangler en del
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 11:18   #4
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
mig bekendt er det ligeså lovpligtigt og have en sagsbehandler ... som en hundeforsikring ... naturligvis under forudsætning at du har hund...

ps. dette var ikke en dårlig joke.....trods ligheden......
men er man "i systemet"... har man oww en behandler.... længere er den såmænd ik.!!!!!
mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 14:27   #5
Heslom
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2009
Indlæg: 14
Styrke: 15
Heslom er ny på vejen
Du får snart en ny

Jeg kender systemet indefra, og når en socialrådgiver f.eks. siger op eller sygemeldes, så gøres der meget for at der kommer en vikar eller de andre dækker over for den manglende, og dens borgere.
Så ring til afdelingen så vil der altid være en der kan hjælpe dig, og sig at du vil have sendt et brev, når de får ansat en ny.

Hos os dækker vi over manglende kolleger, når der opstår en sådan situation, og jeg gør altid mit bedste for at give råd og vejledning, når jeg nu er vikar for pågældende borger.

Så ingen grund til aktindsigt - vent lidt og der vil snart komme en ny.
Heslom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 23:05   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Heslom lyder godt men hvis du læser andre steder her på siden så vil du kunne se folk der ikke har kunne få kontakt til sagsbehandlere i månedesvis folk der feks ikke har nogen indtægt fordi de er faldet for sygedagpengegrænsen og derfor ikke har nogen indtægt som får at vide at så kan de slet ikke have en sagsbehandler , så desværre er det ikke alle steder det foregår så gnidningsløst som hos dig .. ærgerligt

forvired havde alligevel tænkt sig at søge aktindsigt fordi hun skal bruge den og det er i den forbindelse at hun har fundet ud af at der ikke er en sagsbehandler mere...

Så forvired ville også sende det til jobcenteret og få aktindsigt den vej de skal finde ud af at få den sendt ..

men jeg vil nu også lige skrive at når jeg har aktindsigt i mit jobcenter alene så får jeg en kopi af min jobportal , det er social afdelingen jeg søger aktindsigt i når jeg skal have alle mine journaler .. jeg har også løbende aktindsigt både ved jobcenter , ved social afdeling og ved reva på den måde har vi fået forebygget mange en misforståelse og det hele løber meget nemmere og jeg sover (når det lykkedes ) meget bedre
  Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 08:54   #7
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Forviret.
Jeg har engang fået samme besked. Søgte revalidering, men den sagsbehandler der skulle behandle min sag, gik på barsel, og de viste ikke hvornår der kom en ny. Mit svar kort og godt.
Det er jeres problem, ikke mit. I skal give mig en sagsbehandler nu. Og så blev jeg flyttet ind til ind sagsbehandler der normalt ikke behandlede revalideringssager i det område hvor mit personnummer ligger.

Så find dig ikke i det svar. Kræv at få en sagsbehandler. Gør det klart at det ikke er dit problem men deres.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 22:40   #8
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Jeg har afleveret på Jobcentret ansøgning om aktindsigt (mod kvittering). Efter de mange løgne fra sagsbehandleres side – jeg tro ikke på nogen mere . Jeg har ikke råd til at mine sygedagpenge bliver stoppet. Er sygemeldt siden november.08 og tiden arbejder imod mig.

Jeg ha´ læst i lokalavisen i dag, at Jobcentret søger sagsbehandlere til sygedagpengeafdeling.

I dag på kursus fik vi snak om sagsbehandlere. Det var overfaldende negative udtalelser . Det viste sig også, at pr.1.09 stoppede på den Jobcentret 3 sagsbehandlere. Ved ikke hvad mange er/var der ansæt før.
Samtidig konkluderede vi at de sagsbehandlere der ikke stopper jobbet i tiden har meget stor chance at bliver Jobcentres klienter pga. stress.
De er meget pressede fra lidelse side (økonomi), mange er ikke opdateret i lovgivning og ”sider på store bunker papirer” – og så oven på vi klienter ringer, skriver, mail-er og "" .

Hvem er skyldig at sådan er det bare
Heslom kan du svare på spørgsmål?

Hilsen til alle her fra

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heslom Se meddelelser
Jeg kender systemet indefra, og når en socialrådgiver f.eks. siger op eller sygemeldes, så gøres der meget for at der kommer en vikar eller de andre dækker over for den manglende, og dens borgere.
Så ring til afdelingen så vil der altid være en der kan hjælpe dig, og sig at du vil have sendt et brev, når de får ansat en ny.

Hos os dækker vi over manglende kolleger, når der opstår en sådan situation, og jeg gør altid mit bedste for at give råd og vejledning, når jeg nu er vikar for pågældende borger.

Så ingen grund til aktindsigt - vent lidt og der vil snart komme en ny.
Helsom er du stadigvæk sikker på at systemmet dækker over manglende kolleger, eller er det sagende systemet dækker?

Hilsen

jeg har glemt at sende link til indlæg: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9708
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg

Sidst redigeret af Stezu; 03-09-2009 kl. 14:27. Årsag: 3 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 09:42   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu skal vi ikke glemme at der er store forskelle på kommuner så det kan sagtens tænkes at Helsom arbejder i en kommune hvor man netop dækker ind over hinanden ved personale mangel

Men at det ikke er sådan i alle kommuner ja det har vi jo set rigtig mange beviser for ...
  Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 14:15   #10
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej Hejdien og Heslom

Jeg håber virkelig at du har ret Hejdien. Det er nok mig så kan ikke se objektiv på sagen. Men det svært, når man skal hele tiden og er deprimeret ovenpå.

Så siger jeg pænt undskyld til Heslom, at jeg blev hidsig og har tabt selvkontrol og objektivisme. Sorry Haslom.

Hilsen her fra.
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sag er stoppet på ubestemt tid Mille3 Alt det andet 8 15-09-2011 09:41
Uden Løn niceman Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 23-11-2010 01:22
Uden Løn niceman Alt det andet 1 20-11-2010 07:13
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Sagsbehandler sygemeldt på ubestemt tid! Klein Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 17-10-2007 09:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension