K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2011, 16:38   #21
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Vi kan ikke blive mere enige Curls, men det er nu engang sådan det går tit, og jeg skrev jo ikke at det var REGELEN, men en "tommelfingerregel" Og jeg mener ikke der står fuld tid nogle steder, men selvforsørgende (ret mig gerne hvis det er)
Og selvforsørgende er udregnet efter kontanthjælp, og der skal man have ca. 20-22 timer ugentligt på ordinære vilkår for at komme over den grænse...
Der er vel heller ingen lovgivning, der siger, at det skal være maks 20 timer for at få et fleksjob... ? Og ja, der kan være tale om selvforsørgende på fuld tid, men formuleringen kan godt misforstås. De 37 timer selvforsørgende betyder ikke nødvendigvis, at det absolut skal være på under 22 timer nedsat arbejdstid for at få et fleksjob.... Man kan godt have en ret nedsat arbejdsevne og have et job på 37 timer om ugen. Som jeg fortalt det tidligere, så kender jeg selv en, der har et fleksjob på 37 timer om ugen, og han har altså et varigt nedsat arbejdsevne. Der er f.eks. mange type jobs, han slet ikke kan arbejde i. Men lige det rette sted, så kan han arbejde mange timer. Så det handler om arbejdsevnen.

Man kan endda også være deltidsfleksjobber og være ansat i de samme antal timer, som man var forinden, f.eks. 30 timers fleksjob. Og få løn for 30 timer.

Der står meget godt det her i HK fleksjob pjece:

Formuleringen "fleksjob på fuldtid" er ikke nødvendigvis det samme som, at den ansatte skal være være til stede 37 timer ugentligt. Ved tilrettelæggelse af arbejdstiden skal der tages individuelle hensyn. Der kan være behov for skånehensyn, ekstra hvilepauser, behov for fravær for eksempel i forbindelse med lægebehandling og behov for nedsat tid. Der kan altså tages skånehensyn ved, at den ansatte arbejder med fuld normal indsats på nedsat tid og med en mindre indsats på fuld arbejdstid.

Fra Lov om aktiv beskæftigelsesindsats:

§ 72.

Stk. 2. Jobcenteret skal give tilbud om fleksjob på fuld tid, medmindre personen foretrækker deltidsansættelse eller er omfattet af bestemmelsen i stk. 3.

Stk. 3. Jobcenteret skal give tilbud om fleksjob på deltid, hvis den seneste ordinære beskæftigelse forud for visitationen til fleksjob var deltidsbeskæftigelse, og personen i den seneste periode på sammenlagt 12 måneder med beskæftigelse har været deltidsbeskæftiget. Som deltidsbeskæftigelse betragtes beskæftigelse, hvis varighed over en periode på 4 uger i gennemsnit er højst 30 timer om ugen.

Stk. 4. Personer omfattet af stk. 3 kan få tilbud om fleksjob på et antal timer svarende til den seneste ordinære ansættelse på deltid.


Det var bare min mening om, at man sagtens kan være fleksjobber med mere end f.eks. 25 timer ugentligt.

Det er fint nok, at der findes en tommelregel, men alligevel bør man huske på, at det er arbejdsevnen, det handler om - skånehensyn osv... Ikke nødvendigvis, hvor mange timer, det handler om.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 15:11   #22
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Tak for jeres svar igen...

Jeg undrer mig bare over min sagsbehandler siger, man kan arbejde for meget altlså over 20 timer og så ikke få fleks....
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 19:19   #23
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Olsen22 Se meddelelser
Tak for jeres svar igen...

Jeg undrer mig bare over min sagsbehandler siger, man kan arbejde for meget altlså over 20 timer og så ikke få fleks....

Tænker at det måske kunne skyldes det faktum at når man når op mod 25 timer er den del kommuner vilde med at raskmelde til selvforsørgelse på ordinært arbejdsmarkede...
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 20:26   #24
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hele omdrejningspunktet her er "ORDINÆRE" vilkår.
Hvis en arbejdsprøvning viser at du kan, uden de store skånehensyn, arbejde sådan at du på det almindelige arbejdsmarked kan få udbetalt det samme som en kontanthjælp eller mere, så raskmeldes du til det almindelige arbejdsmarked.

Det er også det jeg har skrevet tidligere. Kommer du op på omkring 20-22 timer i arbejdsprøvning UDEN større skånehensyn og/eller gener, er der ikke mere at komme efter.

Men man kan jo også arbejde 23-24 timer i prøvningen, men med STORE skånehensyn, og måske et meget begrænset arbejdsområde, så kan der bevilliges fleks. ja selv op til 37 timer ugentligt, selvom det er ret så sjældent.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 10:03   #25
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Ja det lyder også fornuftigt. Men omvendt skriver i også at man skal være ærlig og det er man jo også. Dog har jeg også en stolt hed og nogle ting fx nogle smerter er en del af hverdagen og det tænker jeg slet ikke over så når folk spørger går det godt. Ja da ...så det først når der bliver spurgt mere end til der hvor det gør ondt i nakken osv at nåh ja det har jeg da ...igen i dag..

Det jeg egentlig vil sige er at jeg næsten opgiver på forhånd når det skal være sådan en kamp med undersøgelser og arb prøvninger i flere år som nogle skriver. Da jeg valgte at gå ind i det her fik jeg af vide det kun behøves at tage de 3 mdr arb prøvning hvis sb vurderede at det var ok ...

Men i de papirer jeg har fået står der nu at sagen er diffus og kan ende med længere varende undersøgelser og arb prøvninger suk...
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge fleks på denne måde ? MortenH Spørgsmål ang fleksjob 40 02-05-2017 20:22
kan jeg søge fleks? dyring Spørgsmål ang fleksjob 9 16-04-2013 01:47
søge om fleks? mikelzen Spørgsmål ang fleksjob 4 04-03-2013 13:07
Skal, skal ikke søge fleksjob? frkhansen Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 29-08-2011 22:09
Kan jeg med rimelighed søge fleks? Fairnok Spørgsmål ang fleksjob 3 13-01-2007 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension