K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2014, 11:51   #1
mikkelbio
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
mikkelbio er ny på vejen
befordringsfradrag, ligningsloven § 9d

Hej,
Jeg har fået meddelelse fra skat om, at jeg ikke kan bruge befordringsfradrag ifølge ligningslovens § 9d, da jeg har modtaget pension på mere end 40.000 kr., samtidig med, at der er udbetalt løn i et ansættelsesforhold.

Jeg har uden held søgt oplysninger på skat og retsinformation om dette, så jeg håber en kan henvise mig til det rette sted?

Sidste år (2013) havde jeg et halvt års fastansættelse på ordinære vilkår, halv tid. Jeg er førtidspensionist (fra før 2003) og fik reguleret pensionen i den tid jeg havde anden indkomst.

Min transport til arbejde var ca. 100 km hver vej to gange om ugen, så det løber op ik et væsenligt beløb.
mikkelbio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 10:22   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Spørg skat direkte om din sag eller påklag afgørelsen til skat.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 10:34   #3
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mikkelbio Se meddelelser
Hej,
Jeg har fået meddelelse fra skat om, at jeg ikke kan bruge befordringsfradrag ifølge ligningslovens § 9d, da jeg har modtaget pension på mere end 40.000 kr., samtidig med, at der er udbetalt løn i et ansættelsesforhold.

Jeg har uden held søgt oplysninger på skat og retsinformation om dette, så jeg håber en kan henvise mig til det rette sted?

Sidste år (2013) havde jeg et halvt års fastansættelse på ordinære vilkår, halv tid. Jeg er førtidspensionist (fra før 2003) og fik reguleret pensionen i den tid jeg havde anden indkomst.

Min transport til arbejde var ca. 100 km hver vej to gange om ugen, så det løber op ik et væsenligt beløb.
Det er fordi ligningsloven er til fastholdelse af kronisk syge til arbejdsmarkedet og i og med du får pension er du jo ikke en af dem der skal fastholdes!!!
forstået på den måde at hvis du havde det samme job som fleksjobber ville det være muligt at benytte sig at fradraget ,da det vil være med til at du beholder jobbet.
Når du modtager pension er det ikke "nødvendigt" for dig at tage jobbet da du har en indkomst via pensionen. J

jeg håber du forstår hvad jeg mener da det er lidt svært at forklare. ellers spørg ;-)

--en anden ting er at du skriver at det ikke løber op i et væsentligt beløb men efter de km du siger er det da små 20000,00 kr. og det er da et væsentligt beløb i min verden !!

Sidst redigeret af anette29; 07-04-2014 kl. 10:38.
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 10:42   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
anette29
Supergodt formuleret
Go dag
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 10:54   #5
mikkelbio
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
mikkelbio er ny på vejen
Tak for svarene.
Det giver meget god mening det du skriver, Anette29.

Men har man nogen chance for at finde oplysninger om det noget sted? Det ville være rart at vide på forhånd.

Og ja, det er et væsentligt beløb! Der var en tastefejl i mit spørgsmål.
mikkelbio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 11:32   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan prøve at google ligningsloven §9d tolkning eller lovtolkning. Det giver også link til SKATs website samt angivelse af afsagte domme vedrørende paragraffen..
(Kan p.t. ikke åbne siderne pga netproblemer)

Sidst redigeret af stampe; 07-04-2014 kl. 13:20.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 11:43   #7
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
De forskellige muligheder er meget godt beskrevet her :

http://www.gigtforeningen.dk/et+godt...B8rselsfradrag
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 21:13   #8
mikkelbio
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
mikkelbio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Du kan prøve at google ligningsloven §9d tolkning eller lovtolkning. Det giver også link til SKATs website samt angivelse af afsagte domme vedrørende paragraffen..
(Kan p.t. ikke åbne siderne pga netproblemer)
Det er ikke lykkedes mig at finde noget som helst om den specifikke problematik. Det er godt nok uigennemskueligt...

Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
Det er fordi ligningsloven er til fastholdelse af kronisk syge til arbejdsmarkedet og i og med du får pension er du jo ikke en af dem der skal fastholdes!!!
forstået på den måde at hvis du havde det samme job som fleksjobber ville det være muligt at benytte sig at fradraget ,da det vil være med til at du beholder jobbet.
Når du modtager pension er det ikke "nødvendigt" for dig at tage jobbet da du har en indkomst via pensionen. J

jeg håber du forstår hvad jeg mener da det er lidt svært at forklare. ellers spørg ;-)

--en anden ting er at du skriver at det ikke løber op i et væsentligt beløb men efter de km du siger er det da små 20000,00 kr. og det er da et væsentligt beløb i min verden !!
- men kan jeg så få det normale befordringsfradrag som alle andre kan få?
mikkelbio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension