K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2014, 20:37   #1
Ulla Jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2013
Indlæg: 13
Styrke: 11
Ulla Jensen er ny på vejen
Flexjob hvordan?

Kort og godt....

Hvor meget var i igennem inden en Flexjobbevilling? - Og hvad afgjorde, at i fik bevillingen igennem?

Vh Ulla
Ulla Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 20:50   #2
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
4 år tog det for mig.....5 arbejdsprøvninger , den længste praktik var 14 mdr. samme sted.....

igennem utallige speciallæger erklæringer og møder på jobcenter osv.

det er opslidende at komme igennem, selv om du har alle med dig, da det er kommunen der bestemmer i den sidste ende.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 21:47   #3
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
mit tog lige under 18 måneder.. fra sygemelding til jeg var tilkendt flex
en arbejds prøvning på 3 måneder.. en udtalelse fra den psykiater der udredte mig og en fra min egen læge..
Mine papirer fra psykiater og læge var helt klokke klare, ingenting at komme i tvivl om i det skrevne
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 06:09   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det kan tage fra medet kort til 10 år, det kommer helt an på hvad du fejler, hvad der står i dine lægepapir.

hvis der bare er noget der mangler i dine papir, skal det være prøvet først-

alle former for medicin og behandlinger skal være af prøvet først.

og der skal ikke være nogen muligheder for du kan klarer et andet job
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 06:37   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ca. 7 måneder fra første kontakt med jobcenteret og incl en arbejdprøvning på den arbejdsplads jeg i forvejen var ansat på, men i en anden jobfunktion.

Men der stod også i alle lægepapirer, allerede inden første kontakt med jobcenteret, varig og stationær tilstand
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 07:31   #6
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
1år og 11mdr tog det her. Mistede sygedagpenge inden for det første halve år. Men kun 5 ugers arbejdsprøvning. Resten var udredning, behandling samt ventetid.
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 11:31   #7
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
fra jeg blev syg og ikke kunne mit oprindelige job så tog det 15 år for mig
men inkl det er en revalidering til ny uddannelse 4 år, 1 år i skole, et par job på 3 til 7 måneder inden jeg måtte sygemelde mig igen

al det inden jeg til sidst gav op og tog kampen med kommunen 3,5 år inkl anke osv så fik jeg Flex jobbet og al dette er nu 12 år siden da tingene var væsentlig nemmere end jeg kan forstå det er i dag.

på den positive side har jeg så siden Flex job bevillingen være i arbejde 3 steder og ikke haft så meget som en dag som ledig siden

Det kunne være gået noget hurtigere hvis jeg ikke flere gange var blevet træt af mistroen, dum i arbejde og kursuser og gik i fuldtids job selv om jeg viste jeg ikke kunne holde til det men det gav bedre økonomi og lidt fred de få månedderr der gik til mine knæ gik ned
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 12:07   #8
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
det kan tage fra medet kort til 10 år, det kommer helt an på hvad du fejler, hvad der står i dine lægepapir.

hvis der bare er noget der mangler i dine papir, skal det være prøvet først-

alle former for medicin og behandlinger skal være af prøvet først.

og der skal ikke være nogen muligheder for du kan klarer et andet job

At få fleksjob har intet at gøre med hvad du fejler men ene og alene om hvor lille/stor arbejdsevne du har.

For at få fleks skal din arbejdsevne være nedsat med minimum 50 % dvs. i "tørre" tal : du skal højest kunne magte ca.18 timer (uden skånehensyn) .hvis du kan holde til mere kan du forsørge dig selv med det almindeligt job.

Når/hvis du får din bevilling er det "bare" at komme i gang med at søge jobs du mener du kan holde til. indtil du finder dit job er du på ledighedsydelse .

Min fleksbevilling tog knap 3 år. Jeg var i arbejdsprøvning i små 6 måneder samme sted og blev så tilbudt arbejde samme sted. Jeg er så i mellemtiden blevet fyrret og var ledig i 2 dage før jeg fandt mit nuværende job ...

Sidst redigeret af anette29; 16-06-2014 kl. 12:09.
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension