K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2012, 10:52   #1
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
SF erkender: Nogle vil opleve reformen som meget katastrofalt

Det handler mest om fleksdelen, men tænk at de går ud og siger det som det er, med de store smil partierne havde på, da det blev godkendt.

"Der er ingen tvivl om, at der er nogen, der vil opleve, at det er meget katastrofalt, men omvendt så er øvelsen jo, at vi skal forhindre at folk overhovedet kommer i en situation, hvor de er afhængige af overførselsindkomster," siger SFs Anne Baastrup."

Hun understreger, at antallet af unge på førtidspension er steget drastisk.

"Vi ved, at om fem-ti år, så kunne de være blevet raske, hvis de havde fået den relevante behandling i tide."

Kilde:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...t.html?forside

Mette Frederiksen (S) svarer i nederste klip, på spørgsmålet om fleksjobbere ikke burde fredes, istedet for kun at få midlertidig godkendelse af fleksjob i fremtiden,"Jah, men det der med at frede mennesker, hvad er det så egentlig vi skal frede folk til?"

Det har hun ikke meget tilovers for.

Sidst redigeret af Thomas1981; 01-07-2012 kl. 11:02.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 10:59   #2
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Det handler mest om fleksdelen, men tænk at de går ud og siger det som det er, med de store smil partierne havde på, da det blev godkendt.

"Der er ingen tvivl om, at der er nogen, der vil opleve, at det er meget katastrofalt, men omvendt så er øvelsen jo, at vi skal forhindre at folk overhovedet kommer i en situation, hvor de er afhængige af overførselsindkomster," siger SFs Anne Baastrup."

Hun understreger, at antallet af unge på førtidspension er steget drastisk.

"Vi ved, at om fem-ti år, så kunne de være blevet raske, hvis de havde fået den relevante behandling i tide."

Kilde:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...t.html?forside
Gud nåde og trøste dem, som ikke bliver raske, efter fem års relevant behandling. Håber, de holder til tovtrækkeriet.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 11:07   #3
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pedro Se meddelelser
Gud nåde og trøste dem, som ikke bliver raske, efter fem års relevant behandling. Håber, de holder til tovtrækkeriet.
Det siger jeg også, selvom fleksjob er helt urealistisk for mig, så kan jeg godt se, det bestemt ikke bliver en dans på roser. Der vil ligge et pres på de arme mennesker der får fleks tilkendt.

Jeg ved ikke om det kom med i reformen, men det var i hvert fald fremme på et tidspunkt, at kommunerne også ville få mindre i tilskud. Hvis de tilkendte fortsat fleksjob, efter de første 5 år.

Hvis det er sådan, så er det helt tydeligt at det ikke skal kunne betale sig at frede folk. De skal kigges over skuldren og presses.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 13:27   #4
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
50.453 er i løntilskudsjob, 69.562 er i virksomhedspraktik iflg. HK-bladet for juli - tal for ledige fleksjobbere er ikke opgjort - det er da åbenlyst at regeringen er nødt til at sende folk på masseopbevaring i det de kalder afklarende forløb - hvor skal de ellers gøre af dem , nu hvor det er umuligt at få en førtidspension, og fleksjobbere fremover skal leve af supplement til lønnen .- hvis de overhovedet kan finde job.

Og Arbejdsgiverne har kronede dage med alle de mennesker der skal yde en ekstra indsats for deres ydelser, uden at det koster på virksomhedernes lønbudgetter, og uden at der er garanti for arbejde bagefter.
Den nye reform sender fremover endnu flere bundter af mennesker i afklaringsforløb til hjælp i virksomhederne som gratis arbejdskraft - hvad ellers.

Bettina Post klapper også i sine små hænder over den nye reform - hendes medlemmer behøver ikke frygte ledighed fremover.

for det skal kunne betale sig at arbejde som de kloge sir på Kristiansborg.
Også med en indsats på få timer om ugen , suppleret op med en eller anden kontanthjælpssats.

Jeg får kvalme når jeg ser den storsmilende selvfede- selvglade " flok åh så enige - for tiden ansatte på Christiansborg " der går ned at trappen efter at de er blevet enige om at reformere fleksjob/førtidspension - fornægtende , at der er problemer med deres reformer.

Åh glemte næsten at SF erkender at nogle vil finde reformen katastrofal - hvilken medmenneskelighed de udviser.

Jeg har nået - nu er det nok grænen- har kvalme af deres medlidende medfølelse over at de erkender at det de er med til er en katastrofe - DET ER FOR SENT - DE HAR SKREVET UNDER

Jeg glæder mig til næste valg - kan næsten ikke ske hurtigt nok - jeg fortryder mit kryds ved sidste valg -
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 13:50   #5
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
jeg forudser adskillige mord på såkaldte socialrådgivere.....og jeg har fuld dyb og inderlig sympati med de virkelige ofre.......og jeg mener ikke socialrådgiverne
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 13:55   #6
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
jeg forudser adskillige mord på såkaldte socialrådgivere.....og jeg har fuld dyb og inderlig sympati med de virkelige ofre.......og jeg mener ikke socialrådgiverne
Åhh hvor jeg kan tilslutte mig din mening.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 16:02   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er jo ikke socialrådgiverne der laver de forbandede regler, men vores poitikere. Så at myrde dem, giver da ikke megen mening.......det svare vel til man myrder ekspedienten fordi man har fundet et kostehår i studenterbrødet.

- men der skal selvfølgelig nok være nogen, der glemmer det faktum i kampens hede.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bødskov erkender at ny lov vil skjule dagpengetal Webmaster K10 Nyheder 0 11-04-2013 16:00
Løkke erkender Webmaster Politik og Samfund 4 14-01-2013 22:22
Kontanthj. erkender sygedom men ikke sygedapenge? Hvad så? sh10 Alt det andet 3 06-09-2011 19:58
Odsherred Kommune erkender fejl! buster Politik og Samfund 1 11-02-2011 00:15
Lidt godt kan man da opleve engang imellem. lola44 Dit og Dat 1 03-06-2010 07:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension