K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2014, 22:32   #1
anneaas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
anneaas er ny på vejen
Red face A-kasse og fleksjob

Jeg har fået tilkendt fastholdelsesfleksjob og arbejder som lærer i mit "gamle" job.

Mine spørgsmål er:

Skal jeg fortsat betale til A-kassen og fagforeningen?
Hvor mange timer må man max arbejde om ugen?
Kan man ex skrue op til 37 timer i en periode og, hvis det ikke går, så skrue ned igen?

Annette
anneaas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2014, 22:43   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det kan til enhver tid, på det kraftigste, anbefales at blive i fagforening !

De fleste fagforeninger har "rabatordninger".
Men har de ikke, er de alligevel et godt kort at have på hånden, når man ikke er ansat, på ganske almindelige vilkår.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2014, 00:34   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
A-kassen kan du rolig melde fra, men beholde fagforeningen, da de kan hjælpe ved ansættelskontakter oa. i denne forbindelse.

Det skulle da gerne fremgå af godkendelsen fra Kommunen?
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2014, 07:53   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu kan skånehensyn jo være mange ting, hvis dine skånehensyn er tid bør du overholde det du får jo dine skånehensyn fordi du har behov for det.
er
ved godt at når man er færdig med at slås med kommunen får man ofte mere energi men pas nu på dig selv og overhold dine skånehensyn, jeg arbejder selv på en skole hvor vi har en lærer som flekser, hun tager til tider nogle vikar timer som ikke bliver skrevet nogle steder men bliver afspaseret, når hun har det værer, så er alle glade som hun sig
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2014, 14:17   #5
Egeskov
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 76
Styrke: 13
Egeskov er ny på vejen
Mht. udmeldelse af a-kassen, skal du være opmærksom på, at hvis du har indbetalt til efterlønsordningen, så mister du retten til at gå på efterløn (fleksydelse hedder det for fleksjobbere). Hvis du ikke har indbetalt/ikke har planer om at søge fleksydelse, så kan du, som popiae skriver, roligt melde dig ud��
Egeskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2014, 15:03   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Egeskov Se meddelelser
Mht. udmeldelse af a-kassen, skal du være opmærksom på, at hvis du har indbetalt til efterlønsordningen, så mister du retten til at gå på efterløn (fleksydelse hedder det for fleksjobbere). Hvis du ikke har indbetalt/ikke har planer om at søge fleksydelse, så kan du, som popiae skriver, roligt melde dig ud��
Hvis du har betalt til efterløn via a kassen skal du sørge for at du bliver overført til flexydelsesordningen inden du melder di ud af a kassen..

For mit vedkommende fik jeg brev fra kommunen om at jeg kunne fortsætte indbetaling til flexydelsesordningen. Da dette var på plads meldte jeg mig ud af a kassen

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension