K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2014, 20:54   #1
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Råd søges. skal jeg kontakte job konsulenten??

hej k.10"er

håber i kan hjælpe mig med et godt råd. i fredags da jeg mødte ind på job i fritidsklubben fandt jeg en seddel liggende på køkken bordet,hvor der stod om nye åbningstider for den biks" bod som børnene kan købe mad i når de kommer fra skole. jeg har jo passet biksen ( den kaldes også biksen. ) i 7år nu. til januar har jeg arbejdet i fritidsklubben i 7.år men så finder jeg ud af at alle" mine kollegaer har haft kendskab til den nye åbningstid siden tirsdag. ( ingen" har informeret mig om noget. ) så spørger jeg min chef om hvad dette er for noget. og så siger hun.. ja,det vil jeg lige snakke med dig om. og siger så at de nu ville lave mine arbejdstider om igen (hvilket er 3.gang.) jeg møder normalt kl. 12.30 til 17. pga ny skolereform. men så siger hun at jeg ikke" skal ekspediere børnene mere (da dette er et pedagogisk arbejde.) hallo" det er jo det jeg har gjort i 7.år jeg er ansat som køkken assistent. ( hvor jeg er den der skal sørge for der altid er ugens ret. (ny ret fra uge til uge.) rart nok hun vil rykke min tid en time retur igen da dette er bedre for mit helbred. da jeg startede for 7.år siden hed min arbejdstid fra kl. 10 til kl.14.30 og fri onsdag. så for 2-3 år siden ændrede hun min tid til kl.11. til kl.15.30 da hun sagde,at det var der hun havde mest brug for mig. det har været et meget sejt træk for mit helbred men jeg bed i det sure æble da jeg jo er utrolig" glad for jobbet. nå,tilbage til spørgsmålet. så efter jeg fik beskeden (som alle har haft kendskab til i en uge.) siger hun skal træde i kraft allerede på mandag ( altså med den nye ændring hvor jeg ikke skal sælge til børnene. ) da dette nu er en pedagogisk opgave. dette vil sige,at de jo alle har vidst det siden tirsdag og jeg får besked fredag. altså har jo kun haft 3.dages varsel. (weekenden.) så blev jeg selfølgelig ked af det. så spørger hun mig om jeg tager det personligt" jeg siger ja.det gør jeg lidt. og siger så til hende om jeg skal kontakte min jobkonsulent. hun siger det behøver jeg ikke" da jeg skal fortsætte med alle de hidtidlige opgaver. ( lave ugens ret,bage boller,holde køkkenet rent,egenkontrol,bestille varer A.B catering.. handle ind mandag morgen i Netto så vi får pænt" frugt. og mælk m.m) vi får altid" dårligt frugt fra A.B catering. ordne vasketøj,skrælle gulerødder,sætte kasse i kasseapperat,stille an så alt er gjort klar til salg når børnene kommer fra skole.
men så i September altså for ca.1 md siden. ,hvor jeg skulle have min opfølgning lavet er alt".. iorden alle" de gode krydser m.m er gode og hun skriver også hun er tilfreds med mit arbejde m.m og at der ikke var behov for at jobkonsulenten kom blev jeg jo glad. ( så er det i fredags efter jeg får beskeden om de kommende nye arbejdstider siger jeg.... har jeg behov for at kontakte jobkonsulenten,siger hun nej,det behøver jeg ikke da jeg jo havde min opfølgning i September.

skal jeg være nervøs el. skal jeg bare tænke på en mindre" omstrukturering og bare arbejde som jeg plejer. argumentet" for at pedagogerne skulle overtage salget af maden var grundet vi ikke har så mange børn og de gerne ville lære dem nærmere at kende. men i min jobkontrakt står der jeg er ansat so omsorgsgiver i køkken funktionen. hvad skal jeg tænke i den formulering. ???

mvh. en meget ked af det og bange Anne-christine.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2014, 22:26   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hej Anne-Christine

Jeg forstår ikke rigtigt hvad der gør dig bange.

Din arbejdstid går tilbage til 11-15:30 som passer dig bedre. Er det rigtigt forstået?

Hun siger du beholder alle dine hidtidige opgaver?

Kan læse du er urolig, men vil du prøve at gøre det mere klart hvad du er bange for?

Kh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2014, 22:59   #3
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hej Anne-Christine

Jeg forstår ikke rigtigt hvad der gør dig bange.

Din arbejdstid går tilbage til 11-15:30 som passer dig bedre. Er det rigtigt forstået?

Hun siger du beholder alle dine hidtidige opgaver?

Kan læse du er urolig, men vil du prøve at gøre det mere klart hvad du er bange for?

Kh Akvamarin
jeg er bange for at jeg bliver fyret. for ofte når en ansat får en opgave frataget sig kommer der mange gange stille og roligt" yderligere opgaver taget fra en,så en arbejdsgiver kan komme af med en ansat. altså" begrundelsen vil så bare hedde sig at der ikke er nok at lave,så de nedlægger min stilling. jeg er offentlig ansat. der er jo også det med privat økonomien der skal hænge sammen.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2014, 23:11   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Det forstår jeg godt du er bange for, tror bare ikke det hjælper at få job kunsulendt på
Hvis der ikke er arbejde nok og med de nye skole regler er der mindre børn og loven siger det pedagoiske personale skal ansættes først

Ingen hjælp desværre

Men de må jo ikke lave mad så mon ikke du er sikret der
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2014, 23:23   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
jeg er bange for at jeg bliver fyret. for ofte når en ansat får en opgave frataget sig kommer der mange gange stille og roligt" yderligere opgaver taget fra en,så en arbejdsgiver kan komme af med en ansat. altså" begrundelsen vil så bare hedde sig at der ikke er nok at lave,så de nedlægger min stilling. jeg er offentlig ansat. der er jo også det med privat økonomien der skal hænge sammen.
Så forstår jeg bedre. Jeg synes da helt klart du skal tale med jobkonsulenten. Og fagforening hvis du er medlem af en.

Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2014, 23:39   #6
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Så forstår jeg bedre. Jeg synes da helt klart du skal tale med jobkonsulenten. Og fagforening hvis du er medlem af en.

Akvamarin
det med jobkonsulenten siger min mave også var en god ide.

lige yderligere et lille spørgsmål. hvis min jobkonsulent kommer ud og kigger-lytter på tingene,skal jeg så have udfærdiget en ny" ansettelses kontrakt ? og går den så under nye regler. ?
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2014, 02:54   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej ikke hvis det kun er skånehensyn der opdateres/ændres...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2014, 09:13   #8
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nej ikke hvis det kun er skånehensyn der opdateres/ændres...
mine skåne hensyn skal ikke ændres. det de har taget fra mig er salget" af maden. ellers skal jeg stadig lave alle de andre ting jeg plejer at gøre. ( sagde min chef i fredags. )
i jeres øjnekort af det lange ( skal jeg så bare møde op på arbejde og se hvad der sker i morgen mandag 3/11 og så se hvad der sker,og SÅ" tage efter hvad min mavefornemmelse siger,i forhold til at kontakte jobkonsulenten. ???
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2014, 11:52   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det vil jeg gøre, hvis det er uholdbart skal du have fat i ham men hvis der ikke sker andet end du ryger retur på gammel arbejdes plan, så er det vel ok.

tror de er meget presset af den nye skole reform, der bliver mindre børn og derved mindre penge, de har fået besked på de ikke må fyre deres udannet personale før andre, så måske skal du bare glemme den korte varsel og tænke på de er meget presset, kan høre på vores leder i fritteren, at de er meget presset af papirarbejde med de nye regler, så de er meget stresset
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2014, 12:16   #10
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
det vil jeg gøre, hvis det er uholdbart skal du have fat i ham men hvis der ikke sker andet end du ryger retur på gammel arbejdes plan, så er det vel ok.

tror de er meget presset af den nye skole reform, der bliver mindre børn og derved mindre penge, de har fået besked på de ikke må fyre deres udannet personale før andre, så måske skal du bare glemme den korte varsel og tænke på de er meget presset, kan høre på vores leder i fritteren, at de er meget presset af papirarbejde med de nye regler, så de er meget stresset
mange tak jjsonn ! jeg må holde pinen ud til i morgen og se hvad der sker. bare træls at skulle gå med det hele i weekenden. jeg har haft ekstremt mange epieleptiske anfald pga. det psygiske stress det har givet mig.
og det er jo netop også det jeg skal beskyttes med i forhold til jeg blandt andet er i flexjob.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension