K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2014, 18:54   #1
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Question søger advokat - retssag - friproces

Hej alle sammen

Imens dagen nærmer sig for en afgørelse i sagen om handicappede og retten til fleksjobs bevilling http://www.k10.dk/showthread.php?t=30278 søger jeg hjælp til at finde en advokat til at køre en retssag hvis det skulle blive nødvendig.

Vil derfor høre om der er nogen som kender en advokat der kender til EU rettigheder og handicap området og som ikke har problemmer med at køre friproces sager.

Mvh
Iamforever
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2014, 19:49   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Se denne dom..

Kære Iamforever.

http://www.elmer-adv.dk/ankestyrelse...dspensionssag/

dem ville jeg kontakte, hvis jeg skulle komme i din situation, en telefonopringning kan måske løse problemet, så du ved hvem du skal vælge.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-10-2014, 09:19   #3
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Hej Peter

Lyder som nogle dygtige advokater, vil ringe til dem på mandag og få scannet alle sagens akter ind samtidig.

Nu kommer jeg i tanke om at der selvfølgelig er en retshjælp i familiens bil men er retshjælp vilkårene universale ?.

Ud fra hvad jeg kan opsnuse på nettet, hos advokater og forsikring & pension omkring reglerne om retshjælp så er retshjælp dækning ikke specifik kun for det område som forsikringspolicen er købt til, altså eks. med en bil forsikring så er retshjælpen kravet ikke at en sag skal kunne henvises til en bil område tvist men dækker alle områder hos indehaveren så længe de ikke høre ind under punktet "dækker ikke".

Er det korrekt opfattet omkring retshjælp reglerne ?

Mvh
Iamforever
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2014, 09:57   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg er en novice

Kære Iamforever

... på det område, men der er mulighed for gratis rådgivning, som jeg ville bruge, hvis muligt for dig:

http://www.elmer-adv.dk/elmer-og-par...is-retshjaelp/

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-10-2014, 01:13   #5
Allando
Flere penge til fp'ere!!!
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Allando er ny på vejen
I nogle byer er der gratis retshjælp f.eks. På biblioteket en gang om ugen. Det står sikkert i en lokalavis, hvis det findes i din by. Du kan da også bare ringe til nogle advokater og spørge dem om mulighederne for fri proces.
Allando er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2014, 16:28   #6
Fortuna36
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2014
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Fortuna36 er ny på vejen
Det er din familieforsikring du kan bruge hvis du har retshjælp i denne. Fri proces afhænger af indkomst. Spørg advokat, så får du det rigtige svar.
Fortuna36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2014, 17:13   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Afprøv først det sociale system med hensyn til anke.

Sidst redigeret af stampe; 02-11-2014 kl. 17:18.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2014, 02:02   #8
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Retshjælpen i Herning, er 6 min. Advokaten hjælper med at finde. Den rigtige advokat til klienten... Og den nye advokat, skal selvfølgelig have penge... :'( min veninde er advokat, så jeg ved det via hende
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2014, 05:55   #9
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Rtshjælpsdækning i Indbo/Familieforsikring

Citat:
Oprindeligt indsendt af iamforever Se meddelelser
Nu kommer jeg i tanke om at der selvfølgelig er en retshjælp i familiens bil men er retshjælp vilkårene universale ?.

Ud fra hvad jeg kan opsnuse på nettet, hos advokater og forsikring & pension omkring reglerne om retshjælp så er retshjælp dækning ikke specifik kun for det område som forsikringspolicen er købt til, altså eks. med en bil forsikring så er retshjælpen kravet ikke at en sag skal kunne henvises til en bil område tvist men dækker alle områder hos indehaveren så længe de ikke høre ind under punktet "dækker ikke".

Er det korrekt opfattet omkring retshjælp reglerne ?
Mvh
Iamforever

Der er flere detaljer i dit spørgsmål:

1) Det er normalt din Indbo & Ansvarsforsikring (nogle steder kaldet en Familieforsikring), som har en indbygget Retshjælpsdækning.
Det er muligt, at din Bilforsikring har en lignende dækning indbygget, og det bør kunne læses direkte i din police, om den dækker Retshjælpsforhold omkring andet end bilen den er tegnet til.
Forsikringsselskaber er normalt vældigt gode til at udpensle i policen, hvad den IKKE dækker.

2) Der er som regel en selvrisiko på minimum kr.2500 på Retshjælpsdækningen - det præcise beløb står også i Policen.

3) Nu kommer det sjove:
for at få Forsikringsselskabet til overhovedet at gide gennemlæse noget om din mulige sag, for at beslutte, om din Retshjælpsdækning overhovedet kan og skal træde i kraft, SKAL et sådant sammenskriv sørme indsendes af - en advokat!

Forsikringsselskabet nægter at gennemlæse et eget fabrikeret skriv - direkte adspurgt, da jeg selv engang skulle bruge dækningen, foregik samtalen som følgende:

MIG:"Er det korrekt forstået, at jeg, hvis navn, adresse og personnummer står på policen, og som betaler den årlige præmie, ikke MÅ indsende noget om min egen mulige sag, selv, men at det SKAL gå igennem en advokat, - som jeg jo netop har brug for Retshjælpsdækningen til at betale????"
Forsikringsselskabet: "Ja".

Du bør derfor gå til en gratis Retshjælp hurtigst muligt, da de netop, som de eneste, vil skrive dette indledende brev GRATIS for dig, så du kan få taget hul på tingene.
Googl på ordene 'gratis+retshjælp+dit bynavn'

I øvrigt giver mange anstændige advokater et første gratis -kort- møde, hvor man kan nå at lufte noget for dem, men ingen, heller ikke de kendte, som Elmer & Partners eller Kroer & Pramming, påbegynder at gennemlæse en masse sagsagter uden, at der lægges et 'depositum' på typisk omkring kr.10.000..
uanset hvor meget 'de mener du har en god sag', eller hvor meget omsorg de udviser for samfundets svageste, i floromvundne vendinger, på deres hjemmesider.

Derfor har du brug for, at Retshjælpsdækningens muligheder afprøves hurtigst muligt!
Du klager selvsagt over afgørelsen hvis den er negativ, men det må på ingen måder afholde dig fra at handle som ovenfor beskrevet, da klagebehandlingen er en årelang farce, der kun foregår for at hjælpe din kommune med at spare på udbetalinger til dig.


Glem ALDRIG:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 03-11-2014 kl. 06:01.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2014, 15:52   #10
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Hej L.S

Jep, Elmer & Partnere siger: Du skal forvente, at der vil være noget egenbetaling i forbindelse med behandlingen af din sag i størrelsesordenen 10.000 kr. for den indledende gennemgang og tilskæring af sagen.

Det er lige i overkanten hvis de kun skal anmelde den til forsikringen for derefter kan få salæret dækket under sagens gang.


Med hensyn til Retshjælpen i motorforsikringen står der i feltet Dækker/omfatter:

Kasko- og delkaskoforsikringen indeholder en retshjælpsforsikring
(se side 17).
Den dækker rimelige omkostninger ved private retstvister, som
der er en vis sandsynlighed for at få medhold i ved domstolene, og
som ikke er undtaget i vores vilkår.
Ifs dækning er begrænset til 175.000 kr. pr. forsikringsbegivenhed,
og din selvrisiko er 10 % af Ifs omkostninger, dog mindst 2.500kr.
Retshjælpssager er ikke bonusbelastende.

I feltet Dækker/omfatter ikke: TOMT

Nærmere i vilkårene står der:

Din motorforsikring indeholder en retshjælpsforsikring.
Den dækker rimelige omkostninger ved
private retstvister, som der er en vis sandsynlighed
for at få medhold i ved domstolene, og som ikke er
undtaget i vores vilkår.
Du skal være involveret i sagen som privatperson,
og tvisten må ikke have noget at gøre med dit
erhverv eller dine arbejdsforhold.
Tvisten skal kunne afgøres af domstolene. I det
omfang det er muligt, er du forpligtet til først at
benytte et godkendt klagenævn fx Forbrugerklagenævnet,
inden vi kan behandle sagen.

Hvis du vil vide mere
Ovenstående er ikke en fuldstændig beskrivelse af
retshjælpsforsikringen. Betingelserne for retshjælp
er ens for alle forsikringsselskaber, bortset fra selvrisiko
og dækningssum. Du finder betingelserne
hos Forsikringsoplysningen på:
www.forsikringsoplysningen.dk.

Så ud fra hvad jeg kan læse mig til dækker bil/motor forsikringen.

Nu skal jeg bare se om Elmer & Partnere kan forhandles med.

Mvh
Iamforever
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension