K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2014, 22:09   #1
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
Oplysninger om sagsbehandlere.

Hej,

Jeg oplever at det er umuligt at få oplysninger om sagsbehandlere i Københavns kommune, kan det være rigtigt at man end ikke kan få oplyst en ansættelsesdato?

For en del år siden havde jeg en rædselsfuld sagsbehandler i statsforvaltningen, hun var så enfoldig, at det havde været til gavn for hende, og de borgere der var så uheldige at løbe ind i hende, at hun var blevet [Tekst slettet]

Jeg skrev dengang til indenrigsministeriet, som beredvilligt, kunne oplyse, at hun var ansat 14 dage, inden hun overtog min sag. Hun kom direkte fra universitetet, og havde formentligt haft et studiejob hos Mcdonalds.

Så her var der en pige, der var dum som et hul i jorden, uden nogen som helst relevant arbejdserfaring, og som skulle træffe overordentlige vigtige beslutninger, i mit, og min datters liv.

Er der nogen der har erfaring med at få oplysninger om sagsbehandlere i kommunen?

Eller befinder vi os i DDR på det punkt?
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 22:24   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Don_Martin Se meddelelser
Hej,

Jeg oplever at det er umuligt at få oplysninger om sagsbehandlere i Københavns kommune, kan det være rigtigt at man end ikke kan få oplyst en ansættelsesdato?

For en del år siden havde jeg en rædselsfuld sagsbehandler i statsforvaltningen, hun var så enfoldig, at det havde været til gavn for hende, og de borgere der var så uheldige at løbe ind i hende, at hun var blevet [Tekst slettet]

Jeg skrev dengang til indenrigsministeriet, som beredvilligt, kunne oplyse, at hun var ansat 14 dage, inden hun overtog min sag. Hun kom direkte fra universitetet, og havde formentligt haft et studiejob hos Mcdonalds.

Så her var der en pige, der var dum som et hul i jorden, uden nogen som helst relevant arbejdserfaring, og som skulle træffe overordentlige vigtige beslutninger, i mit, og min datters liv.

Er der nogen der har erfaring med at få oplysninger om sagsbehandlere i kommunen?

Eller befinder vi os i DDR på det punkt?
Jeg er ikke bekendt med at man har krav på at få medarbejdernes ancinnitet oplyst. Hvad vil du bruge det til?

Du må som udgangspunkt stole på at kommunens medarbejdere har de rette kompetencer. Det er der nogen der har vurderet ved ansættelsen.

Hvis du ikke oplever at sagsbehandlingen er korrekt, må du klage til sagsbehandlerens chef.

Jeg håber ikke at du lægger den tone an overfor kommunen som du bruger her. Man kommer længst ved at behandle sine medmennesker med respekt.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 22:39   #3
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
Kære Dino,

Tak for dit svar.

Men nej, jeg stoler som udgangspunkt ikke på at medarbejderne har de rette kompetencer.

Jeg ser gang på gang eksempler på medarbejdere, der meget tilfældet, pludselig sidder som sagsbehandlere i jobcentrene. Flere langtidsledige akedemikkere, dukker op som sagsbehandlere.

Tag nu ham her, han er sikkert vældig kompetent nu, men tænk hvis du havde havde haft ham som sagsbehandler i 2002.

Jeg ville nødigt have haft ham som sagsbehandler, jeg ville sikkert gerne have købt et tv af ham.

Anciennitet kan være afgørende, for du aner ikke hvilken baggrund din sagsbehandler.

Jobcentrene ansætter revl og krat.

Mit råd til dig er at lade være med at være så blåøjet.

Men tak igen for dit svar.

vh. Don

Det er ham her der kan skaffe en god pris på et tv:

http://dk.linkedin.com/pub/peter-%C3...?trk=pub-pbmap
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2014, 10:45   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg er enig..med respekt og høflighed kommer man længst..

men man har jo lov at spørge den enkelte - hvor længe de har haft jobbet-lavet inden-uddannelse osv...

jeg har da spurgt et par af mine sb-er grunden til de havde deres job mv..og fået et svar hver gang.,.men det kom af løst og fast snak under møderne på kommunen..de svarede beredvilligt..

tvivler på kommuner ansætter nogen der slet ikke kan noget..jeg har også oplevet - mindre søde sb-er....hvor jeg tænkte mit. .men så var min tanke de ikke bar kan gør hvad de lyster i ens sag og jeg jo ikke skulle være i kontakt med dem for evigt,...

i øvrigt har jeg kun fået en fair behandling på min vej til ftp af kommunen,.,


stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2014, 19:49   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
problemet er en god sagsbehandler kan have været i jobbet i 14 dage og en dårlig i 20 år, det er også noget med, at gøre, hvordan man mikser sammen.

Jeg havde en i jc som normalt var ret rimelig men så en dag , var hun temmelig urimelig jeg spurte hende så, hvad der stak hende og hun fortalte: at hun have brugt rigtig lang tid på, at få en i fleks job på 11 timer med mange skånebehov, og det havde vist sig hun, havde en ½ job ved siden af, hun havde ikke tænkt på det kunne ses på skattebilleten.

Kort og godt der findes gode og dårlige sagsbehandler og gode og dårlige borger, hvis sb møder dem for tit smitter det

jeg tænker også, at de fleste mennesker ikke bryder sig om, at være en ofl. person

Jeg er lige startet som lære, jeg ville være ked af, hvis jeg skulle fortælle ungernes forældre hvad jeg var udannet som
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2014, 22:36   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
jeg tænker også, at de fleste mennesker ikke bryder sig om, at være en ofl. person

Jeg er lige startet som lære, jeg ville være ked af, hvis jeg skulle fortælle ungernes forældre hvad jeg var udannet som
Lige netop det jeg vil frem til i mit indlæg.

Det kan ikke være rigtigt at sagsbehandlerne skal i forhør om de nu er gode nok. Man må have tillid til at de personer man møder i forskellige sammenhænge har de kompetencer der skal til for at bestride det job man har.

Der er en tendens til at kritisere alt og alle hvis man ikke lige får sin vilje. Jeg bryder mig ikke om at hænge folk ud med navns nævnelsen som der opfordres til her.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2014, 21:14   #7
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Don_Martin Se meddelelser
Hej,
Jeg oplever at det er umuligt at få oplysninger om sagsbehandlere i Københavns kommune,
Er der nogen der har erfaring med at få oplysninger om sagsbehandlere i kommunen?
Eller befinder vi os i DDR på det punkt?

Går ud fra, du mener deres faglige baggrund/uddannelse/kompetence til at at tage LIVSAFGØRENDE beslutninger om dit/dine pårørendes liv?

JA, vi befinder os i DDR - også på det punkt.

I og med at man har indført LEAN modellen flere steder i kommunen, bl. a i Ydelsesservice-kontorerne, er det i hvert fald dér ikke tilladt at have én fast sagsbehandler på én sag.

Så undgår man nemlig ISÆR at Borger og sagsbehandler udvikler en relation, som FY!!, kunne udmønte sig i, at Borgeren fik den hjælp der rent faktisk var berettiget, og mulig, ifølge lovgivningen.

Derudover får man afgørelser sendt, der ofte er underskrevet med kun et enkelt navn og titlen: 'sagsbehandler'. Eller 'sekretær'.
Af og til kun: 'Backoffice'.

Hvis de smider røret på eller nægter at svare på skriftlige spørgsmål til deres faglige baggrund, er det en temmelig god indikation af, at de IKKE er uddannede til det arbejde de laver - Socialrådgivende sagsbehandling.

Dem er der en skræmmende overvægt af.
Altså de ufaglærte 'sagsbehandlere'.

Du vil nu i stedet 3 ud af 5 gange støde på en jurist.
Som har mellemlange uddannelser i at ARGUMENTERE, LÆSE IND I og TOLKE til firmaets (her kommunens) bedste.

Så har vi allerede fået bortelimineret de 'bogsvage' Borgere fra den mulige protestgruppe.

Men indtil ofrene for de ulovlige overgreb - især de manipulerende udlægninger af lovens bogstav - får stoppet de ufaglærtes ansættelser i så vigtige stillinger - vil det fortsætte.




Fokus fokus fokus til de bogstavstærke!









FORDI:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 31-08-2014 kl. 21:18.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2014, 15:18   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Lad endelig være med at nedgøre personer, man kun har periferisk kendskab til og vel fordi en kendelse går den pågældende imod. Det er tankevækkende.
Det er ansættelsesmyndigheden, man skal stille spørgsmål til. Den enkelte ansatte er absolut ikke forpligtet til at svare. Det er jo ikke DDR.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2014, 17:03   #9
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
Du har helt ret, der burde være mere styr på ansættelses procedurerne til jobcentrene, eller også burde Bif melde ud hvor stor en del deres skånejob udgør, så vi ikke hakker på, de jobkonsulenter der har særlige behov.
Men måske kunne man også besidde lidt selvkritik, og undlade at søge stillinger, man ikke bare har en smule, grundlæggende kendskab til.

Jeg har også en anden vinkel på min kritik, et samfundsøkonomisk aspekt, at bruge betragtelige ressourcer, på at uddanne mennesker, for så at, placerer dem i et jobcenter, og meget ofte bruge betragtelige ressourcer og tid, på at omskole og uddanne disse mennesker, så de kan bestride deres arbejde.

Mine tre ”venner” har tilsammen 24 års universitets gang, på samvittigheden, og har 0 års relevant arbejdserfaring. Men der er også en del andre.

Verden ville bestemt være, et fattigere sted uden Cand. Mag’ ere i Religionssociologi, men hvad i al verden, skal en Cand. mag. i Religionssociologi, i et jobcenter? Og nu endda som Afdelingschef Skelbækgade, efter 20 års uddannelse i folkeskolen, gymnasiet og universitet, har han også brugt 5 år på at få en Master's degree, i Public Governance.

Jeg har set tidligere Beskæftigelsesassistenter, stige i graderne til beskæftigelseskonsulenter, og der kan man, skære 8 år på universitet af, og måske endda 3 år i gymnasiet. Man kan ”nøjes” med en kontoruddannelse.

Jeg har set folk udannet i Matas eller Fona, ende som beskæftigelseskonsulenter
Så er der IPS-teologen, hvad skal en teolog i et jobcenter? Han er gift med en teolog, som gudskelov, bruger sin uddannelse til noget relevant, det havde næsten også været for meget at bære, med to teologer i et jobcenter.
Så er der Ips- teamlederen i København, som er udannet cand. Merc., og hvis speciale lød ”Den skjulte kvindelighed - et studie i kvinders forbrug af blondeundertøj”, yes, tænker jeg, der er ingen tvivl, så er man oplagt som, sagsbehandler i et jobcenter.
Det er ikke tilsvining, men det er da, en solstråle historie, at jobcenteret kan hjælpe nogen tilbage til varig beskæftigelse, efter en svær tid, det hjælper dog, at man er ansat i jobcenteret.

Ips-teamlederens, tidligere beskæftigelse, fremgår ikke (hvorfor mon) ,som hos de to andre, men noget tyder på, at efter en periode med jobtræning er hun er havnet i et jobcenter.

En behjertet leder, har set noget potentiale, og for at hun kunne fremstå lidt mere overbevisende, har jobcenteret betalt for en coaching uddannelse. Det var dejligt, for så kunne hun starte sit coaching firma (Cvr-nr: 31645093), endda med egen revisor, Regn den ud, men gør det rigtigt.

Så sig ikke, at jobcentrene ikke gør noget for folks, uddannelse og kompetencer, ja forudsat, at du er ansat, i netop et jobcenter.

Kilder: Facebook, Linkedin, cvr.dk, Whois, og tak til Google.


Mit næste fokus område bliver, grønlænderen.




Cand. mag., Religionssociologi .
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2014, 00:12   #10
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
http://www.ugebreveta4.dk/jobkonsule...res_14397.aspx

http://www.b.dk/nationalt/langtidsle...-at-faa-et-job

20% er et konservativt skøn, jeg kan pege på de første tre.

"Hvis", du har haft en, morsom, trist, eller grotesk oplevelse med en medarbejder i:

Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Så skrev gerne, og fortæl lidt om det.

[email protected]

Jeg vil højst sansynligt kunne overgå dine oplevelser.
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension