K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2012, 09:55   #1
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Question Helbredelse???

Hej Alle her på K10 :)

Nu har jeg om 15 dage været ramt af piskesmæld og hjernerystelse i 5 år, hvoraf det i de sidste 4 år så har været kronisk...

Og nej det handler desværre ikke om at jeg er blevet helbredt eller har fundet en mirakel kur, det ville ellers være dejligt :D

Men jeg har et par spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe mig med at svar på:

1) Min mand taler med mange mennesker via hans arbejde og tit og ofte støder han på nogle som har kendskab til piskesmæld på den ene eller den anden måde. Flere af dem vel en 2-3 styks har fortalt at de fik besked på at tage et kosteskaft på nakken/skuldrene og svinge fra side til side i ca 15 min. og vupti! så fik de efter en tid med store smerter og gener, det væsentligt bedre med mindre smerter og mindre gener... Har nogen af jer hørt om denne form for behandling? - historien melder intet om hvor kort eller lang tid efter smældet var opstået før de gik i gang.. Og jeg ved ikke rigtig om jeg tør prøve, kan ikke overskue at skulle have flere smerter... kan jeg ødelægge mere?

2) Min mand kom hjem her den anden dag med en brochure for: Concept 10 10.. jeg har så læst om det men kan ikke lige se fidusen for mig i dette, men hvis man i øvrigt er rask er det vel fint nok... men vedkommende der gav min mand denne brochure har skrevet: Stanley Rosenberg og råder til at jeg undersøger og prøver dette. Har nogen erfaring fra dette?

3) Og dette er så vedrørende noget helt helt andet... jobcentret!
Som loven foreskriver skal man revurderes som ledig flekser og det bliver jeg så med jævne mellemrum. Men til trods at jeg IKKE kan klare at arbejde 12-15 timer pr uge som skrevet på mit fleksbevis fra 2008, men desværre kun 6-8 timer pr. uge, så sker der INTET... Nej, jeg skal nok bare finde noget let kontorarbejde... øh ok hvor? Hos hvem? og hvad er let kontorarbejde?
Jeg kan ikke klare at sidde længe - max 30 min. pr. dag - foran en computerskærm da jeg får migræneanfald og smerter og gener øges...
Kan det være rigtigt at man (jobcenteret) bare ser stort på at mit timetal / min præstationsevne / mín arbejdsevne er faldet til omkring det halve :confused:

Det er vist det for nu...

Håber meget på at der kommer nogle svar :kram:
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 10:43   #2
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
Kalevala er ny på vejen
Jeg vil lige nævne at jeg har tidligere været på kursus hos Stanley Rosenberg (kraniosakral terapi) og ved at han også underviser i mange andre kropsterapeutiske behandlingsformer. Han er meget, meget dygtig.
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2012, 19:16   #3
Brus83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Indlæg: 31
Styrke: 13
Brus83 er ny på vejen
Hej mawebbro,

Kender ikke til kosteskaftetricket og piskesmæld, men jeg har til gengæld en del anden erfaring omkring piskesmæld og hjernerystelse, hvis du er interesseret.

Hvor bor du henne i landet og hvad er dine specifikke problemstillinger? ? Kender en del behandlinger som måske kan hjælpe dig videre.

Brus83
Brus83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2012, 21:57   #4
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
To ting har reddet mig fra et liv med konstante nakkesmerter, er kun erklæret 8% invalid nu efter genoptræning.
Jeg er blevet behandlet efter McKENZIE system i et år, kombineret med almindelig træning bla. på bold.
Tilsidst fik jeg nogle afhandlinger hos Stanley Rosenberg.

Jeg skal selvfølgelig fortsat være opmærksom på at lave de rigtig øvelser hvis smerterne forværres, men holder jeg og med øvelserne kan jeg ingen steder være.

Jeg bliver virkelig trist når jeg læser om folk der ikke får den rigtige behandling og derfor tror deres tilstand er mere alvorlig end den er, så derfor glæder det mig at du er indstillet på at overvinde smerten.

Ps
den med kosteskaftet lyder rigtig nok, men har ikke lige prøvet på den facon.
Øvelsen vil mobilisere ryghvirvlerne, og skabe mere bevægelighed.
Mobilitet og bevægelighed er vigtigt i forhold til at helbrede nakkesmerter.
Man kan opleve svimmelhed og øgede muskelsmerter indtil man er kommet godt igang med træningen, men det er ligesom man bliver nødt til at komme igennem et større smertehelvede inden alt kommer på plads.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 18:09   #5
æbleplukkeren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
æbleplukkeren er ny på vejen
Hvad med alexander teknik? prøv at google det held og lykke med helbredelsen.
æbleplukkeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 07:52   #6
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hej med jer :-)

Og mange TAk og stort UNDSKYLD for at jeg ikke har svaret på jeres svar til mig...
Der har været en del ting, som har gjort at jeg ikke har haft overskud til at være her...

Jeg tænker at hvis jeg skal kunne føle forbedring/forværring i forbindelse med, skal vi kalde det genoptræning, så skal jeg vel egentlig først lægge min smertestillende medicin?
Eller skal jeg bare klø på?

Synes ikke det er helt nemt, kan ikke overskue at skulle have det værre, end ikke for en kortere periode.

Jeg mener jeg "gemmer" mig jo bag alle disse smertestillende piller og kan selvfølgelig mærke om jeg har mere ondt eller mindre ondt, men jeg kan jo ikke mærke den "helt ærlige smerte"...arg! håber i forstår hvad jeg mener... - hvor smart er det ...?!


Oveni dette, over 5 år efter ulykken, har jeg fået anerkendt at jeg også lider af migræne med aura..

Jeg har haft hovedpine stort set hver dag siden ulykken, nogle dag meget - andre dage lidt, og når jeg kigger i gamle dagbøger, ser jeg at jeg ofte beskriver det som åbenbart er aura.
Jeg har bare ikke haft kombineret de to ting som en migræne. Men da jeg nu skriver hovedpinedagbog, kan jeg se hvor ofte jeg har det. Min læge siger at man helst ikke skal have det mere end max 3 gange pr. mdr. øhh ok men jeg har det mellem 3 og 9 gange pr. måned.. hvis man kan kalde det for heldigt, så er jeg så heldig at auraen er oftere end selve migrænen.. auraen var ca 20 minutter pr. gang +/- dog max en halv times tid.

Jeg har efterhånden fundet ud af at kraftig hurtigt kommende aura, ofte ledsages af migrænen og jeg kan så tage migrænepille. Jeg har forsøgt at se sammenhæng i menses, smøger, kaffe, chokolade (vin er ligegyldig for det drikker jeg ikke), men da jeg var smøgfri i en periode på 7 uger, var der ingen forskel. Jeg spiser sjældent chokolade, men når jeg har gjort det er der ingen forskel. Kaffen... tjae, jeg får i hvertfald hovedpine hvis den mangler, men jeg har nedsat mit forbrug og der er ingen forskel.
Så er der menses perioden, der er lidt tendens til at jeg har flere tilfælde med migræne i en uge op til, men ikke noget klart billede.

Hvad pokker stiller man op?!

Jeg har i øvrigt den seneste tid hørt om det nogle kalder "senfølger til piskesmæld".. hvad er nu det for noget?!

Og så har jeg endvidere hørt at piskesmæld faktisk slet ikke eksistere i Frankrig!?
Noget med at man bliver scannet mv. straks efter en ulykke som kan forårsage et piskesmæld og man straks kommer i behandling - ofte dagen efter. Ikke noget med at gå hjem og spise et par panodiler og så ellers håbe på at skidtet forsvinder igen...

Nu er jeg træt, slutter og håber at min undskyldning bliver accepteret.

Ønsker jer alle en god dag
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 11:01   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Jeg tænker at hvis jeg skal kunne føle forbedring/forværring i forbindelse med, skal vi kalde det genoptræning, så skal jeg vel egentlig først lægge min smertestillende medicin?
Eller skal jeg bare klø på?
Jeg mener ikke, at du skal lægge den smertestillende medicin på hylden, for at kunne mærke en effekt af træning ell.a.

Jeg forstår godt hvad du mener, men jeg vil vove at påstå, at der følger så meget andet med det, at have ondt, at du godt vil kunne mærke en forbedring, eller evt. forværring.

Jeg tror det største "problem" er, at hvis en lidelse forværres, så mærker vi det straks, men hvis der sker en lille forbedring, så tænker vi ikke så meget over det.

Et par eksempler:

Jeg har et problem i lænden +, at jeg altid har kæmpet med spændinger i skulder-nakke-området.'
Derudover har jeg i nogle år gået og følt mig meget træt og tung i hovedet.

For et par år siden købte jeg et magnet-armbånd, i håb om, at det kunne hjælpe på mine spændinger. Jeg gik med armbåndet i et par måneder, hvorpå jeg så tog det af, for der var s'gi ingen virkning.

Et par uger senere havde jeg ondt i nakken og var meget anspændt i området. Så fik jeg øje på armbåndet, som lå i en kurv på køkkenbordet, og tog det på. Det kunne jo ikke skade.

Ca. en halv time senere faldt skuldrene ned på plads og jeg oplevede en stor lettelse.

Denne oplevelse gentog sig et stykke tid senere, hvor jeg ikke havde gået med armbåndet i en periode.

Nu går jeg med armbåndet altid.

P.g.a. nogle problemer med venstre skulder gik jeg hos en fysioterapeut i starten af året. I den forbindelse sad jeg ved pc'en og søgte efter noget om strækøvelser og afspænding.

Jeg læste så om nogle fys'er, som anbefalede nogle homøopatiske muskelafslappende piller. De hedder Spascupreel.
De lød meget lovende og var ikke særligt dyre, så de skulle da prøves. Jeg begyndte på den midt i marts, i år.

De har en rigtig god muskelafslappende effekt og jeg endte med, at tage en enkelt pille hver morgen.

Ca. midt i maj begyndte jeg, at have det bedre end jeg kan mindes, at have haft det før, jeg havde det nærmest som om, at jeg var kommet ud af en mange-årig depression.
Rygsmerterne var til at holde ud og jeg havde meget mere overskud.

Kort efter fik jeg tilbudt en anden lejlighed, så jeg gik i gang med den helt store oprydning.

vi flyttede så i slutningen af juni, og jeg klarede det hele i stiv arm, kunne klare hele verden.

For ca. 14 dage blev jeg så enig med mig selv om, at jeg godt kunne holde en pause med Spascupreel, for jeg havde det jo fantastisk og var meget afslappet.

Det skulle jeg aaaldrig have gjort.

Der gik kun få dage, så var ryggen helt tosset og jeg var træt og tung i hovedet, igen.
Derudover havde jeg helt glemt hvordan det var, at vågne op om morgenen og være spændt som en flitsbue.

Så nu er jeg begyndt på Spascupreel igen og afventer den gode langtidsvirkning.

Set i bakspejlet kan jeg jo godt se, at den gode effekt ikke var kommet "over night", men var kommet ganske gradvist, men dette havde jeg bare ikke lige opfanget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Johnny på vej til helbredelse? dudde Politik og Samfund 4 29-09-2012 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension