K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2010, 22:02   #11
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej MineBørnsMor,

Det lyder da rigtigt godt, at du kan komme på ledigheds ydelse efer sdp. stop. Så er han da ikke så slem endda den sagsbehandler du havde

Stresshåndterings kurset, er det hos Contra ?. Det skal du glæde dig til. De vil sikkert tage dig til evaluering når kurset er slut og derved se hvordan du står. Men bare du kommer på ledighedsydelse er du jo meget bedre sikret end kontant hjælp.

Husk at få det hele bekræftet skriftligt fra din sagsbehandler inden dine sdp. stopper.

Kh. EE
Jeg aner intet om hvor og hvordan i forhold til stresshåndtering. Kun at det står i ressourseprofilen, så det får jeg nok en 'indkaldelse' til snart.
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 16:57   #12
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Du er nok kommet under "Ymerparagraffen" (vores kælenavn for principafgørelse A-38), hvor man kan komme på ledighedsydelse, hvis man VED at det drejer sig om enten fleksjob eller pension, men bare mangler at finde ud af, hvilken af dem det bliver, f.eks. fordi der mangler lidt behandling eller en arbejdsprøvning.

Så det er jo da dejligt for dig
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 09:43   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Du er nok kommet under "Ymerparagraffen" (vores kælenavn for principafgørelse A-38), hvor man kan komme på ledighedsydelse, hvis man VED at det drejer sig om enten fleksjob eller pension, men bare mangler at finde ud af, hvilken af dem det bliver, f.eks. fordi der mangler lidt behandling eller en arbejdsprøvning.

Så det er jo da dejligt for dig
Hej Andersine,

I 2007 da en psykiater i sin special lægeerklæring afslutningsvis skrev at jeg ikke burde jobprøves, røg jeg ud af sdp. efter 52 uger. Jeg havde arbejdet på min tidligere arbejdsplads i 48 af de 52 uger. Burde jeg ikke have kommet under "ymer paragraffen" ? og fandtes §28 overhovedet dengang eller kom den senere ?. Kan jeg søge regres på min sag, selvom den har været over beskæftigelses ankenævnet hvor de gav medhold til kommunen?.

Skønt for Minebørnsmor at hun kommer på ledighedsydelse, ymer eller ej

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 19:25   #14
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det er ikke sikkert, det kom an på, om man VIDSTE at din arbejdsevne var nedsat i en sådan grad, at man talte enten fleksjob eller pension. Det er ikke sikkert man kunne sige det, hvis din psykiater på det tidspunkt f.eks. mente der kunne være behandlingsmuligheder.

Ymerparagraffen er for dem, hvor man VED at det er fleks eller pension, men hvor der mangler den endelige afklaring enten i form af en arbejdsprøvning eller f.eks. afventen af resultatet af en operation eller noget i den dur...

Jeg ved ikke om du kan søge regres, men tvivler, især når den har været forbi b-nævnet, hvor kommunen fik medhold.
Men der sker jo ikke noget ved at undersøge det!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 09:24   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tak for svaret Andersine, håber du husker at passe på dig selv, vi er jo mange der benytter os af din viden.

Skøøønnt at vi alle samarbejder på K10 og prøver at hjælpe hinanden.

Det var lige en fra hjertet til jer alle :-)

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 27-04-2010 kl. 09:36.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 19:55   #16
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jamen tak da, det varmer og lige tilbage igen
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 23:37   #17
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Måske jeg lige skal komme med en lille update her i min tråd.

Jeg kom til samtale hos en ny sagsbehandler. Han var sød og rar, men desværre ikke dansk. Det siger jeg ikke af nogle racistiske årsager eller noget, men jeg har i forvejen så svært ved de samtaler fordi det er svært at holde koncentrere mig om det der bliver sagt...og det gjorde det ikke lettere at det blev sagt på meget dårligt dansk. Men altså, han gjorde det meget tydeligt, og tegnede og fortalte, at jeg var der hvor der kun VAR de to muligheder. Flex eller førtids. Og nu ville de sende mig ud i noget jobprøvning og så ville han få besked om timetal, skånehensyn osv. Og hvis de 'kasserede mig' så var det førtids.

Nu er jeg så igang med det jobprøvningsforløb...SUK! De startede med at foreslå 30 timer? Jamen jeg kan ikke engang klare 10? De læste min sag igennem og jeg startede på 20 timer...jeg tror ikke jeg har været der mere end 5 pr uge? De er søde og rare og det arbejde jeg skal gøre er ingen sag, men jeg er så træt at jeg falder i søvn bare jeg sætter mig ned om formiddagen, og mit liv falder fra hinanden (vasketøj, madlavning, indkøb osv) og da jeg også skal kunne være mor for mine børn, så magter jeg bare ikke ret meget. Men nu er jeg blevet 'stemt hjem' af min vejleder, som sagde at hun ikke ville være ansvarlig for at jeg blev kørt yderligere ned imens jeg var hos dem...fantastiske dame! Så nu skal jeg med til en samtale med læge/psykolog/fysioterapeut??/sagsbehandler/vejleder og fortælle om hvordan jeg har det...spændende...glæder mig SÅ meget til jeg får lidt ro på mit liv...jeg har det fysisk dårligt af at være så udmattet og går næsten konstant rundt med adrenalinen pumpende rundt i kroppen og kvalme og svimmelhed og søvnforstyrrelser....det er jo sygt at da jeg havde det sådan da jeg var i job, så blev jeg beordret hjem af læge/TR osv...men nu SKAL man ha det sådan, det tvinges man ud i af systemet? Meget mærkelig system...!

Hov, lige et tillægsspørgsmål. Min sag faldt jo da jeg søgte førtidspension på forliggende grundlag. Årsag til afslag var at min tilstand ikke var varig. Men i selv samme uge fandt de jo så ud af at min tilstand er varig....! Skal jeg påpege det, så de bare kan køre sagen igen, eller hvordan?

Sidst redigeret af MineBørnsMor; 19-08-2010 kl. 23:40.
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 00:18   #18
hjernet
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
hjernet er ny på vejen
citat: "et tillægsspørgsmål. Min sag faldt jo da jeg søgte førtidspension på forliggende grundlag. Årsag til afslag var at min tilstand ikke var varig. Men i selv samme uge fandt de jo så ud af at min tilstand er varig....! "" Du skal påpege det i din anke... Og måske var det en god ide at have en privat socialrådgiver på sidelinien som tovholder.. Det bekymrer mig at du taler om kvalme,svimmelhed,søvnforstyrrelser og udmattethed og at forløbet har stået på i 3+ år, idet det jo er nemt at overse og ignorere at hjertet måske kan være i farezonen. Få det tjekket for en sikkerheds skyld ved hjælp af en cykeltest+ekg som viser hvordan dit hjerte har det under påvirkning. Det kan afsløre et utal af ting om dig og i bedste fald forlænge liv. En sådan test kan fjerne dig fra enhver arbejdsprøvning, hvis der er læger der mener sådan.
Måske skulle der være søgt om FP efter §18, da de derved skal undersøge alt. Hvad mener I andre ??? Er der fornuft i det jeg skriver ???

Sidst redigeret af hjernet; 20-08-2010 kl. 00:22.
hjernet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 07:38   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære MineBørnsMor,

Godt at høre at din vejleder kan passe på dig og sende dig hjem. Jeg lider selv af belastningsstress i ekstrem grad. Jeg går hurtigt "kold" og må over på sofaen, det er de samme symptomer som dig svimmelhed, træthed, spændinger og jeg kan INTET lave. I løbet af dagen bliver det kun til meget lidt, men træning hjælper mig fx. til at få nogle mere opløftende øjeblikke

Jeg fejler intet fysisk, det er altsammen psysisk betonet og jeg ved hvornår det udløses, det gør du sikkert også.

Som jeg ser det kommer du kun til ftp. via §18 og her vil de jo så gennemgå dig fra ende til anden for at afklare dig helbredsmæssigt. Du skriver at din lidelse er varig, hvilken har du ? Er alle behandlingsmuligheder udtømt, det er så det næste spørgsmål ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 09:06   #20
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Flexjob på under 12-15 timer er stort set umuligt at få, så jeg kan godt forstå din sagsbehandler på DET område.
Den arbejdsplads du får skal jo betale for dig og det er en stor udgisft i forhold til hvad de får for pengene.
Derfor vil De ikke tage "os" ind med så lidt arbejdsevne.

Kæmpe til dig.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag af sdp hvad nu ???? Scorpion Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 28-09-2012 12:17
afslag og hvad så ? ene Spørgsmål ang fleksjob 7 17-06-2012 10:04
Afslag på kontanthjælp, hvad gør vi nu...? Brille Alt det andet 8 26-10-2011 01:11
Afslag - hvad nu? Tin64 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 22-08-2010 14:32
Afslag på fleksjob og hvad nu jfm Spørgsmål ang fleksjob 9 21-01-2010 16:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension