K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2014, 13:04   #21
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du kan møde en veludannet sagsbahandler der kendes reglerne så godt at du sidder fast eller du kan møde en der kæmper for dig.

Men får du en ny hver uge, er det jo ret ligemeget hvad udannelse personerne har , for så har de jo ikke muligheden for at hjælpe
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2014, 16:34   #22
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
--------------------------------------------------------------------------------------

Du har ret igen, uddannelsen betyder oftes ingenting, hvis medarbejderen, er engageret og har empati.

Jeg hygger mig blot over at se, mennesker der i forvejen har 20 -25, års "skolegang" bag sig, få kurser og efteruddannelse i hovedet og røv, for at bestride stillinger i BIF, hvor det ikke ligefrem er raketvidenskab, de beskæftiger sig med.

Men også at se, tidligere "holistiske bananplukkere", dukke op som beskæftigelseskonsulenter. Der er altså en del med ret så sære baggrunde!

I modsætning til mig, bærer du over med det, god egenskab!

----------------------------------------------------------

Blot til info til, alle jer ægte ”Certificeret professionel KaosCoach®” coaches.

http://www.kaoscoach.dk/ http://coachcamp.dk/

EmpowerCoaching v/Marcela Christjansen, eksisterer ikke længere, CVR nummeret er dog blevet genbrugt, jeg kender ikke reglerne for enkeltmandsvirksomheder. CVR. 28209304.

Certificeret professionel KaosCoach®” , er registreret som ”varemærke” frem til maj 2017.

Bliver det ikke fornyet til den tid, kan jeg udleve min drøm, som gedefarmer i Mogadishu. ”Certificeret professionel KaosGoats®”

”Certificeret professionel KaosCoach®”, risikerer at glide ud i glemselen i 2017.

Bør, de stolte KaosCoaches, ikke lave en gruppe på Facebook, til bevarelsen af, i det mindste varemærket, det koster lidt over kr. 2000, at registrere et sådant varemærke.

http://dk.linkedin.com/pub/peder-bent-ahrens/5/31b/45

------------------------------------------------------------------------
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2014, 19:57   #23
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Overassistent

Citat:
Oprindeligt indsendt af Don_Martin Se meddelelser
Hej,

Jeg oplever at det er umuligt at få oplysninger om sagsbehandlere i Københavns kommune, kan det være rigtigt at man end ikke kan få oplyst en ansættelsesdato?

For en del år siden havde jeg en rædselsfuld sagsbehandler i statsforvaltningen, hun var så enfoldig, at det havde været til gavn for hende, og de borgere der var så uheldige at løbe ind i hende, at hun var blevet [Tekst slettet]

Jeg skrev dengang til indenrigsministeriet, som beredvilligt, kunne oplyse, at hun var ansat 14 dage, inden hun overtog min sag. Hun kom direkte fra universitetet, og havde formentligt haft et studiejob hos Mcdonalds.

Så her var der en pige, der var dum som et hul i jorden, uden nogen som helst relevant arbejdserfaring, og som skulle træffe overordentlige vigtige beslutninger, i mit, og min datters liv.

Er der nogen der har erfaring med at få oplysninger om sagsbehandlere i kommunen?

Eller befinder vi os i DDR på det punkt?
På de breve jeg modtager fra min sagsbehandler står der "Overassistent".
Det betyder udelukkende at hun har en vis anciennitet.

Idet "konen" er dum som en "dør" og på enhver måde mangler såvel logisk sans som med-menneskelige kvalifikationer, må din teori omkring anciennitet kunne skydes til jorden.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2014, 01:28   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 25
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
tror tit det er skide lige meget hvad ens sagsbehandler er udannet som, det der betyder noget er den menskelige faktot
Jeg er helt enig.

Den værste sb der nogensinde var inde over min sag havde titel af "diplomsagsformidler".
Det lyder jo pokkers fornemt, men hvad fa.... nytter det når kæl...., øøh, jeg mener kvindemennesket, er fuld af løgn, bager rævekager m.m.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2016, 02:58   #25
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
Stor Respekt til Psykisk sårbare, der hjælper Psykisk sårbare borgere med at komme i arbejde!

Knapt så meget respekt, hvis man bare vil have lidt opmærksomhed.

http://www.djoefbladet.dk/blad/2015/...e.aspx http://


http://bea-ebersbach.com/about.php

"Born in 1970 I was a flower-power child at heart. I was formally trained in marketing management, but quickly realized that this was not my desired line of work.

For several years I've used my creative talent to work on smaller frames and collages. Recently I've made the tranformation into larger frames and abstract figures, and this is the result. "


Det var da et nyt begreb: introvert Flower-power child …........


Køb blomster, køb blomster .........

----------------------------------------------------------------------------------
Jeg er ofte fyldt med tristesse, når jeg læser herinde, det her er da lidt sjovt.
-----------------------------------------------------------------------------------
Sydhavnsprinsessen
Der er vedholdende rygter om, at der i aften er gode muligheder for prinsessesighting i København.
Paris Hilton - forget it baby.. her er tale om en virkelig kendis.

hvis 50 joiner den her gruppe farver jeg mit hår grønt
Der står stadig 500 i beskrivelsen.. og jeg kender forøvrigt ikke Oliver, men hvis han skal have lilla hår, så må vi jo alle gøre en indsats.

hvis 50 joiner den her gruppe farver jeg mit hår grønt·
SÅDAN venner! Godt gået. smile emoticon
Oliver sæt i gang - og husk billeder...

Jeg har egen revisor, der er tilgængelig næsten døgnet rundt, så det går nok uden kursus. Men god fornøjelse..

Tak til Facebook der aldrig glemmer!
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2016, 17:25   #26
Lathyrus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2015
Indlæg: 87
Styrke: 9
Lathyrus er ny på vejen
Efter at have læst denne tråd, har jeg så forstået ret, at man kan starte som offentligt ansat beskæftigelses konsulent, hvis man i rimelig grad kan læse og skrive på Dansk.

Så tror pokker , at der er så stor forskel, på "kvaliteten" / effektiviteten, fra jobcenter til jobcenter og kommune til kommune.

Kontor assistent, butiks assistent, stewardesse, økonom, Anthropolog, Teolog, Jurist. etc etc

Var det så ikke en ide, at kræve en 100 % ensartet (efter) uddannelse, en art offentlig certificering, så der ikke spildes tid og penge, på eksempelvis, coaching kurser / uddannelser, som alligevel ikke er akkrediterede uddannelser her i landet.

Sagsbehandlerne er i forevejen overbebyrdede med administrative opgaver, så de bruger ganske lidt tid på borgerne, det gør det ikke bedre, at de ansættes i et væk, uden tilstrækkelige kvalifikationer, så de skal sendes på kursus i et væk.

Løsning, ansæt kvalificerede sagsbehandlere / beskæftigelseskonsulenter, eller vent med at slippe dem løs på Borgerne, før de er tilstrækkeligt kvalificerede, føl-ordninger kunne også være en mulighed.

Kan det have sin rigtighed, at man som akademiker, i en kommune, træder ind på et højere løntrin, alene fordi man har en mange årig uddannelse?

Jeg kan se fidusen med jurister, ingenører, biologer osv osv, der har målrettet en uddannelse til en stilling, men eksempelvis en religions sociolog, i et jobcenter, hvordan kan det berettige en højere løn, end en lavt uddannet, med stort engagement.

Lad os dog få Statsautoriserede sagsbehandlere/ beskæftigelses konsulenter, så der er større sandsynlighed for at borgerne, får kvalificeret hjælp, og vel ikke helt urimeligt at sagsbehandlere og Beskæftigelses konsulenterne bliver aflønnet efter reelle, kvalifikationer og ikke fordi de har nosset rundt, på et universitet i mange år , og er endt med en uddannelse de alligevel ikke kan bruge til noget, relevant.

Så ser vi måske også færre ""pyntede cv'er

https://www.djoef.dk/~/media/documen...igt.ashx?la=da,
Lathyrus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2016, 20:25   #27
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, kære Lathyrus....

.... det er en god ide.

Statsautoriserede socialrådgivere, med personligt ansvar over for lovgivningen.

Nøjagtig som de håndværkere der nedlægger vores kloakrør, der afleder vores menneskelige efterladenskaber. AUT.-VVS-Kloakmester.

Eller som når du går til en autoriseret fodterapeut med en dårlig tå.

Her kræver samfundet en autorisation da man mener opgaven er så væsentlig at der skal udvises et krav til udførelsen af jobbet.

Men ikke når en socialrådgiver sidder og vurderer i tunge børnesager, eksempelvis

http://www.k10.dk/showthread.php?t=19235

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-05-2016, 23:51   #28
Lathyrus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2015
Indlæg: 87
Styrke: 9
Lathyrus er ny på vejen
Hej Peter,

Her kan du finde din autoriserede kloakmester : http://www.sik.dk/ , men vedkommende der kan afgøre, dit barns fremtid, aner du intet om.

Og ja, sikkert ligesom dig, har jeg mere tiltro til min foddame, end til min "sagsbehandler", hun er i det mindste autoriseret.

Nu lever vi i en tid, hvor ekshibitionisme, er en forudsætning, for at leve et moderne liv, Facebook, selfies, og min favorit: Linkedin.

Det er så pinligt at se, selvtilfredse, offentligt ansatte, udstille deres manglende kompetancer og tvivlsomme forudsætninger, for at bestride de stillinger, de oftest ganske tilfældigt er havnet i.

Gud bevare Danmark .............
Lathyrus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2016, 00:03   #29
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, for den Lathyrus.....

... den kendte jeg ikke og vil straks bruge den til enhver lejlighed.

Jeg har gjort opmærksom på dit fine link her, som omhandler ønsket om statsautoriserede socialrådgivere med personligt ansvar over for lovgivningen: http://www.k10.dk/showthread.php?p=342244#post342244


Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 18-05-2016 kl. 00:32.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-05-2016, 23:05   #30
Lathyrus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2015
Indlæg: 87
Styrke: 9
Lathyrus er ny på vejen
Bemærk disse stillings opslag, til koordinerende sagsbehandler, ved Jobcenter København.

Der er noget trygt i at vælge / ansætte, nogen der minder om en selv, så den inkompetente og uerfarne, ansætter den næste inkompetente og uerfarne, og sådan fortsætter det.

http://www.ofir.dk/Resultat/Jobannon...obId=329564118

"Der er ikke krav om, at du har en specifik uddannelse eller erfaring, men det vil være en fordel, hvis du har en administrativ uddannelse fra beskæftigelsesområdet, en uddannelse som socialrådgiver eller administrationsbachelor, hvor dine kompetencer kan anvendes beskæftigelsesrettet med vores arbejdsområde - borgere over 30 år der ikke står lige foran arbejdsmarkedet.

Vigtigst er det dog, at du har interesse for arbejdsmarkedsforhold og beskæftigelsespolitik – samt forståelse for borgernes problemer og potentiale."


https://www.jobzonen.dk/job/6804794/...%C3%B8benhavn/

"Der er ikke krav om, at du har en specifik uddannelse eller erfaring, men det vil være en fordel, hvis du har en administrativ uddannelse fra beskæftigelsesområdet, en uddannelse som socialrådgiver eller administrationsbachelor, hvor dine kompetencer kan anvendes beskæftigelsesrettet med vores arbejdsområde - borgere over 30 år i ressourceforløb.

Vigtigst er det dog, at du har interesse for arbejdsmarkedsforhold og beskæftigelsespolitik - samt forståelse for borgernes problemer og potentiale. "

Sidst redigeret af Lathyrus; 18-05-2016 kl. 23:06. Årsag: træt
Lathyrus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension