K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2014, 12:18   #21
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja det har du ret i. Men der kommer netop et større og større skel, når man udhuler overførselsindkomsterne.
Efter sigende er der ca 800.000 personer på sådanne ydelser af forskellig art. Her er stemmer at hente, hvis man har troværdige hensigter og ikke blot er populistiske.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2014, 02:51   #22
frankmj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2009
Indlæg: 149
Styrke: 15
frankmj er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jeg forstår ikke hvad der menes, og det står ikke i linket.

Betyder den nye beregningsmodel at en pensionist eks. ikke får glæde af sine rentefradrag ?
For så er der jo tale om en tilbagegang af format !

Vil enhver FPer fremover få udbetalt nøjagtig det samme antal kroner, efter skat ?
For der vil bestemt også være tale om en meget stor tilbagegang i det tilfælde !

Eller hvad menes i grunden med beregnes efter forskudsopgørelsen?
Det betyder at januar udbetalingen bliver beregnet ud fra din forskudsopgørelse, som bliver dannet i november 2014. Du kan du ændre forskudsopgørelsen inde på SKAT's hjemmeside.

Det vil sige at pensionen automatisk bliver reguleret ned, hvis du og din evt. partners øvrige indtægter overstiger grænsebeløbene.

Dine evt. renteudgifter har ikke indflydelse på din pension, men alene på hvor meget du skal betale i skat.

Hvis du ændrer din forskudsopgørelse i løbet af året, vil din pension også bliver reguleret.

/Frank
__________________
Der er altid nogen, der har det værre end mig...
frankmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2014, 16:31   #23
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jeg forstår ikke hvad der menes, og det står ikke i linket.

Betyder den nye beregningsmodel at en pensionist eks. ikke får glæde af sine rentefradrag ?
For så er der jo tale om en tilbagegang af format !

Vil enhver FPer fremover få udbetalt nøjagtig det samme antal kroner, efter skat ?
For der vil bestemt også være tale om en meget stor tilbagegang i det tilfælde !

Eller hvad menes i grunden med beregnes efter forskudsopgørelsen?
Bare rolig....Du får glæde af dit rentefradrag.

Som frankmj skriver i et indlæg, "Når årsopgørelsen fra SKAT for 2015 er klar i foråret 2016, opgør Udbetaling Danmark, om du har fået den pension, som du har ret til i 2015. Har du fået for lidt i pension, får du pensionen udbetalt, og har du fået for meget, skal du betale pension tilbage.

Den første efterregulering af din pension sker i maj måned 2016 for året 2015."

Det betyder at først forskudsregistrere du, hvis du har væsentlige indtægter/fradrag i forhold til sidste år, og din pension beregnes for hvad du midlertidig skal have i løbende mdr. pension.
Hvis du så har indbetalt 50.000 kr. på ratepension opsparing, og har "glemt" at forskudsregistrere beløbet, vil du få en pæn slat penge tilbage fra skattevæsnet, når de beregner din årsopgørelse.

Mvh Mr x
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2014, 17:09   #24
frankmj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2009
Indlæg: 149
Styrke: 15
frankmj er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser
Hvis du så har indbetalt 50.000 kr. på ratepension opsparing, og har "glemt" at forskudsregistrere beløbet, vil du få en pæn slat penge tilbage fra skattevæsnet, når de beregner din årsopgørelse.

Mvh Mr x
Indbetaling på ratepension, ændrer ikke din pension med mindre du har en indtægt ud over "grænsebeløbet" på 72.200 i 2014 og 73.300 i 2015.

/Frank
__________________
Der er altid nogen, der har det værre end mig...
frankmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2014, 17:51   #25
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
fRankmj

Jeg har en rate pension jeg sætter ind hvert år til jul..
Betyder det nogen ændringer

Jeg er straffet alt det jeg kan hvad mht ægtefælle..

Jeg synes det hele er lidt indviklet ..

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2014, 18:13   #26
frankmj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2009
Indlæg: 149
Styrke: 15
frankmj er ny på vejen
Kommer lidt an på Jeres fælles økonomi. Er I begge pensionister? Har i indtægt ved siden af pensionen? Ellers gå ind på ældresagens side med eksempler på beregning af pensionen her: http://www.aeldresagen.dk/faa-raad-o...r/default.aspx

/Frank
__________________
Der er altid nogen, der har det værre end mig...
frankmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2014, 19:10   #27
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser
Bare rolig....Du får glæde af dit rentefradrag.

Som frankmj skriver i et indlæg, "Når årsopgørelsen fra SKAT for 2015 er klar i foråret 2016, opgør Udbetaling Danmark, om du har fået den pension, som du har ret til i 2015. Har du fået for lidt i pension, får du pensionen udbetalt, og har du fået for meget, skal du betale pension tilbage.

Den første efterregulering af din pension sker i maj måned 2016 for året 2015."

Det betyder at først forskudsregistrere du, hvis du har væsentlige indtægter/fradrag i forhold til sidste år, og din pension beregnes for hvad du midlertidig skal have i løbende mdr. pension.
Hvis du så har indbetalt 50.000 kr. på ratepension opsparing, og har "glemt" at forskudsregistrere beløbet, vil du få en pæn slat penge tilbage fra skattevæsnet, når de beregner din årsopgørelse.

Mvh Mr x
Jeg forstår ikke ?

Hvad er forskellen på, som det er nu, og som det bliver.

Alle og enhver der har en lønindtægt i DK får udbetalt sin løn efter fradrag af skat, beregnet på baggrund af forskudsopgørelsen.

Hvad er det nye ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 11:38   #28
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Se nærmere om ændrede regler fra 2015 på fx borger.dk
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 18:17   #29
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Se nærmere om ændrede regler fra 2015 på fx borger.dk
Ærligt talt er det lidt svært at vide hvad man skal lede efter, ud fra de lidt løsrevne meddelelser folk er kommet med i denne tråd.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2014, 00:32   #30
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frankmj Se meddelelser
Indbetaling på ratepension, ændrer ikke din pension med mindre du har en indtægt ud over "grænsebeløbet" på 72.200 i 2014 og 73.300 i 2015.

/Frank
Rigtigt men du får stadig ca. 39% af 50.000 kr. tilbage i skat, som du så igen skal refundere til Skat efter en årrække når du går på folkepension skal have din ratepension udbetalt .

Men det kan ikke anbefales at indbetale mere på ratepension, end man kan udnytte af fradrag i sin personlige indkomst. Undtagelsen skulle da lige være hvis man forventer pensionskasserne kan forrente ens penge bedre end en selv, men i så fald vil en "Alderspensions opsparing" at være at foretrække.

Mvh Mr x

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jeg forstår ikke ?

Hvad er forskellen på, som det er nu, og som det bliver.

Alle og enhver der har en lønindtægt i DK får udbetalt sin løn efter fradrag af skat, beregnet på baggrund af forskudsopgørelsen.

Hvad er det nye ?
Det nye er at det ser ud til 6 mdr.s regel fjernes, som spurgt og besvaret i indlæg 9, 10 og 11

Reglen der betyder myndighederne kun må give borgeren 6 mdr.`s tilbagebetaling.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension