K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2014, 22:36   #1
Futte030
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
Futte030 er ny på vejen
Ansøgning om førtidspension

Hej er ny her inde er lidt nervøs for hvad der nu sker var til møde med Rehabiliteringteamet som har indstillet mig til førtidspension jeg er under 40. i læge papirerne står der at min diagnose er stationær. Min arbejdsevner er af uden betydning i alle erhverv. Hvor lang tid skal man regne med inden man får svar og er det muligt at få førtidspension efter de nye regler.
Futte030 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2014, 02:51   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er absolut muligt at få en førtidspension....det er dog svært...specielt hvis man er under de 40 år..

Men hvis rehab teamet har indstillet dig til en førtidspension...så plejer kommunerne som regel at følge denne indstilling...

Ang hvor lang tid der vil gå....tja det er forskelligt fra kommune til kommune...

Mange får dog selve afgørelsen inden for ca 14 dage...men hæng mig ikke op på at det er sådan i din kommune..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2014, 14:00   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser

Ang hvor lang tid der vil gå....tja det er forskelligt fra kommune til kommune...

Mange får dog selve afgørelsen inden for ca 14 dage...men hæng mig ikke op på at det er sådan i din kommune..
I København er behandlingstiden i Pensionsteamet mere end 3 måneder.

Go søndag
Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2014, 15:28   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er rigtigt....de har max 3 måneder til at få afgjort sagen....dette er en fastsat frist ifølge loven...

Mange har bare fået deres afgørelse meget hurtigere...men det er som sagt forskelligt fra kommune til kommune...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2014, 18:55   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvis man render Københavns Kommune på dørene (selvom de siger 3 måneder) så gik der i mit tilfælde kun en måned... men jeg havde også frasagt mig muligheden for fremmøde i pensionsnævnet, idet formanden for pensionsnævnet faktisk deltog i mit "rehabiliteringsmøde" (som jeg iøvrigt også fik fremskyndet fordi jeg var helt hysterisk efter det første rehabiliteringsmøde jeg var til 1 måned tidligere, og hvor jeg fik 5 års ressourceforløb.)

Jeg prøver bare at sige at man skal rende dem på dørene, ellers sker der INTET
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2014, 22:43   #6
LPE
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
LPE er ny på vejen
det er ikke alle kommuner der hører efter rehabiliteringsteamet .
Jeg er to gange ( sidst her i efteråret ) blevet indstillet til pension i Odense kommune .
Men beslutningsforum der består af to socialrådgivere og en jurist afviser begge gange . De kommer ikke med begrundelser som de skal efter loven.
Så nu har jeg anket sagen !!
Det er absurd og spild af ressorcer at have rehabiliteringsteams i Kommunerne hvis deres beslutning ikke er gældende - hvorfor skal der sidde nogen der overhovedet ikke er lægefaglige og have det endelige ord ? .
Odense kommunes sociallæge har også været inde over min sag og vurderet at det er stationært .
Dette er ikke for at tage modet fra dig - og ønsker dig det bedste .
( mere i frustration over min egen sag )
LPE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2014, 12:58   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er absurd og spild af ressorcer at have rehabiliteringsteams i Kommunerne hvis deres beslutning ikke er gældende -

Det er ikke rehabiliteringsteamets opgave at beslutte. De "samler sammen" og indstiller. Det er altid kommunen, der afgør sagen. Kommunen er aldrig bundet af rehabteamets indstilling, men følger den ofte, også fordi den som regel er velunderbygget.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2014, 13:54   #8
LPE
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
LPE er ny på vejen
jeg ved godt at rehabiliteringsteamet indstiller uden beslutningsret - men det er efter min mening nok, at der sidder et kvalificeret team - de burde have beslutnings kompetancerne . Jeg mener da det er voldsomt dyrt for samfundet ( der med sagt for dig og mig som skatteydere ) med dette tunge system.

Sidst redigeret af LPE; 03-11-2014 kl. 13:57.
LPE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2014, 15:24   #9
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
I min sag gik der en uge fra indstilling til jobcenteret havde godkendt indstillingen.
Der var tale om et ressourceforløb.

Jeg har dog kendskab til en borger som blev indstillet til førtidspension, men her valgte jobcenteret at stille spørgsmål til indstillingen, hvorefter sagen trak ud i 2 måneder ialt.

Herefter valgte jobcenteret så at godkende indstillingen, efter at de havde fået svar fra Rehabiliteringsteamet.

Men Jobcenteret er ej forpligtet til at følge Rehabiliteringsteamets indstilling.

Spild af ressourcer vil jeg ikke kalde det. Jeg syntes at det er fint, at der både er et pensionsnævn og et rehabiliteringsteam.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2014, 13:23   #10
Futte030
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
Futte030 er ny på vejen
Hej tak for svarene, har lige fået brev om at der bliver truffet afgørelse
den 18 november. der rejses ansøgning om førtidspension efter lov om social pension § 18. så nu er det bare at vente på en afgørelse, det bliver nogle lange dage
Futte030 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension