K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2014, 15:46   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Min ansøgning om merudgift § 100 endnu engang sendt retur til Kommunen.

Hej. Så er min ansøgning endnu engang sendt retur til kommunen. Sidst blev min læge sur over endnu engang at skulle udfylde lægeattest . Skal nævnes til De af jer som ikke har set flere af mine indlæg om dette herinde, at jeg har ansøgt om dette i 2008 og endnu ikke fået dette godkendt. Jeg har alt hvad der skal bruges til dette, og alligevel skriver sagsbehandler som det passer hende. Sidst fik jeg også medhold af lægekonsulenten i kommunen, det omskrev hun bare. ( Hun kan ikke døje mig), jeg har bedt om en ny behandler af min sag, men dette kan ikke lade sig gøre, og derfor har jeg nu sagt til hendes øverste at det bliver igennem hende at alt kontakt foregår.

Men hvornår er det nok, hvor mange gange har en kommune lov til at sende den til Ankestyrelsen? Og De sende den retur. Jeg føler mig jo ærligt talt som en idiot efterhånden. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2014, 18:18   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Min §100 sag startede i 2008 eller 2009, og den kører også bare frem og tilbage mellem kommunen og anke.

Nu har Københavns Kommune påstået at tilkendelses tidspunktet er der hvor en eventuel udbetaling vil starte fra... det er ikke korrekt... så hvis jeg nogensinde får tilkendt noget, så kommer der dette tovtrækkeri bagefter.

Det er sagen uden ende.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2014, 14:47   #3
Robin91
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2011
Indlæg: 39
Styrke: 13
Robin91 er ny på vejen
Lang tid

Jeg bliver da helt nervøs over at det kan tage så mange år at få det igennem, må man spørge hvorfor jeres ikke er godkendt endnu?
Robin91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2014, 09:10   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis en Merudgiftsydelse, tilkendes, at du tilhører personkreds, og iøvrigt har udgifter udover 6000kr pr år, gælder dette fra ansøgningstidspunktet.

Dette ligger som en princip afgørelse fra Ankestyrelsen.

EVt snak med Ankestyrelsen om at de indskærper overfor kommunen de fejl de laver.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2014, 09:31   #5
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 12
carolines er ny på vejen
Ikke for at genere nogen, men ind imellem går det okay hurtigt igennem (sådan alt taget i betragtning). Jeg fik i øvrigt udbetalt fra ansøgningstidspunktet - uden det mindste bøvl

Sidst redigeret af carolines; 31-10-2014 kl. 09:53.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2014, 14:28   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det hedder sig, at tildelte ydelser, der hører under Serviceloven, udbetales fra ansøgningstidspunktet. Håber det holder vand.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2014, 18:43   #7
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Anketyrelsen tur/retur - HVOR MANGE GANGE?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej. Så er min ansøgning endnu engang sendt retur til kommunen..........
Men hvornår er det nok, hvor mange gange har en kommune lov til at sende den til Ankestyrelsen? Og De sende den retur. Jeg føler mig jo ærligt talt som en idiot efterhånden. Indiansummer
Hej Indiansummer

- du må meget gerne skrive kort i denne her tråd, der lige præcis handler om Ankestyrelsen, og bl.a. gerne vil have nogle poster om, HVOR mange gange borgerne oplever, at en sag kan sendes frem og tilbage til/fra Ankestyrelsen.
Kun hvis vi kan påvise den luskede metode, der afslører hvad vi på k10 er helt klar over, at der bevidst sjuskes med en sagsbehandling hvorefter kommunerne via Ankestyrelsen får hjælp til at trække eventuelle udbetalinger ud (fordi AST's sagsbehandlingstid er 10-12 måneder), kan vi håbe at få skrevet artikler om DET specifikke problem:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28266




fordi:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension