K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2012, 17:34   #1
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Fortrinsadgang ved jobsøgning

Som handicappet har man ret til at få ustedt en attest fra jobcenteret om, forhånds adgang ved jobsøgning.
(det har INTET at gøre med fleksjobsbevis)Beviset kan udsteds til alle med handicap, også selvom de arbejder fuld tid, men det er også relevant for os der søger fleksjob at anvende.

Beviset sikrer at alle offentlige arbejdsgivere SKAL kalde en ansøger til en personlig samtale, vel at mærke hvis man er kvalificeret til de krav der stilles i jobopslaget.
Sker det ikke skal arbejdsgiver komme med en rigtig god grund overfor jobcenteret, det samme skal arbejdsgiver hvis man ikke får jobbet trods kvalifikationer.

Fordi jobkonsulenten kommer så tidligt ind over, er det altså ikke nok for en arbejdsgiver at sige at det er besværligt at skulle ansætte en i kørestol, fordi der ikke er en rampe de to trin op ind til kantinen, eller hvad ved jeg.
Beviset vil sikre at der grundlæggende bliver undersøgt hvad der kan gøres for at udligne de barrierer der måtte være for at ansætte en handicappet.

Jeg synes det er en rigtig god måde at fastholde offentlige arbejdsgivere i deres andel af de sociale kapitler.

Afvises en ansøger udelukkende på baggrund af handicappet vil det have konsekvenser i forhold til organisationens øverste ledelse, men kan også resulterer i en tur i arbejdsretten for virksomheden.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 18:00   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Som handicappet har man ret til at få ustedt en attest fra jobcenteret om, forhånds adgang ved jobsøgning.
(det har INTET at gøre med fleksjobsbevis)Beviset kan udsteds til alle med handicap, også selvom de arbejder fuld tid, men det er også relevant for os der søger fleksjob at anvende.

Beviset sikrer at alle offentlige arbejdsgivere SKAL kalde en ansøger til en personlig samtale, vel at mærke hvis man er kvalificeret til de krav der stilles i jobopslaget.
Sker det ikke skal arbejdsgiver komme med en rigtig god grund overfor jobcenteret, det samme skal arbejdsgiver hvis man ikke får jobbet trods kvalifikationer.

Fordi jobkonsulenten kommer så tidligt ind over, er det altså ikke nok for en arbejdsgiver at sige at det er besværligt at skulle ansætte en i kørestol, fordi der ikke er en rampe de to trin op ind til kantinen, eller hvad ved jeg.
Beviset vil sikre at der grundlæggende bliver undersøgt hvad der kan gøres for at udligne de barrierer der måtte være for at ansætte en handicappet.

Jeg synes det er en rigtig god måde at fastholde offentlige arbejdsgivere i deres andel af de sociale kapitler.

Afvises en ansøger udelukkende på baggrund af handicappet vil det have konsekvenser i forhold til organisationens øverste ledelse, men kan også resulterer i en tur i arbejdsretten for virksomheden.
Velkommen her til K10..

Gælder det både fysisk og psysisk.. og er det der forhånds adgang ved jobsøgning noget nyt der er kommet til??

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 18:10   #3
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Velkommen her til K10..

Gælder det både fysisk og psysisk.. og er det der forhånds adgang ved jobsøgning noget nyt der er kommet til??

Knus Lone
Det gælder alle former for handicap, og er ikke nyt, bare ikke særligt brugt.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 23:06   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har engang fået oplyst nogle lignende regler i forb. med revalidering.

Det var noget med, at hvis en person har taget en uddannelse på revalidering og efterfølgende søger en opslået stilling indenfor kommune eller stat, hvis der så er flere ansøgere med samme kvalifikationer (og ingen bedre), som den der har fået revalidering, så skal de ansætte den person som har fået revalidering.

Det må være noget i samme stil.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 23:24   #5
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har engang fået oplyst nogle lignende regler i forb. med revalidering.

Det var noget med, at hvis en person har taget en uddannelse på revalidering og efterfølgende søger en opslået stilling indenfor kommune eller stat, hvis der så er flere ansøgere med samme kvalifikationer (og ingen bedre), som den der har fået revalidering, så skal de ansætte den person som har fået revalidering.

Det må være noget i samme stil.
Vil tro det er den samme attest, idet man jo tilkendes en revalidering på baggrund af et eller andet "handicap"

Det er iøvrigt det samme papir man kan anvende hvis man vil være pølsemand, eller komme foran køen når man ansøger om at blive taxavognmand.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 16:45   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Denne "attest" har jeg benyttet mig af 1-2 gange for mange år siden. Det hedder FORTRINSADGANG til et job. Så man kan komme til samtale....

Mere om fortrinsadgang til jobsamtaler kan læses her:

http://vidensnetvaerket.dk/ordninger/fortrinsadgang
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 16:58   #7
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Denne "

Mere om fortrinsadgang til jobsamtaler kan læses her:

http://vidensnetvaerket.dk/ordninger/fortrinsadgang
Forbløffende - aldrig set før - aldrig hørt om -
Aldrig oplyst i arbejdsløshedsperioder som flekser fra Jobcenter - heller

Tak for den
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 17:36   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Forbløffende - aldrig set før - aldrig hørt om -
Aldrig oplyst i arbejdsløshedsperioder som flekser fra Jobcenter - heller

Tak for den
Det er faktisk ikke så længe siden, jeg kom til at tænke på, om fortrinsadgangen også gjaldt til fleksjobbere. Men det må det jo være... Så den vil jeg absolut bruge, når jeg vil bruge den...

Jeg brugte det dengang, jeg var arbejdsløs (ikke fleksjobber).

Den bør bruges meget mere til alle handicappede - det kunne måske få virksomhederne til at vågne mere op for, at handicappede altså godt kan bruges på arbejdsmarkedet. Der er nogle der kan holde sig tilbage, men med fortrinsadgangen kan det måske åbne op for de fordomme nogle kan have....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 18:13   #9
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
[QUOTE=§ABC;207325]Som handicappet har man ret til at få ustedt en attest fra jobcenteret om, forhånds adgang ved jobsøgning.
(men det er også relevant for os der søger fleksjob at anvende.

Beviset sikrer at alle offentlige arbejdsgivere SKAL kalde en ansøger til en personlig samtale, vel at mærke hvis man er kvalificeret til de krav der stilles ""

§ABC - Ups - glemte en tak til dig for oplysningen til os fleksere - Syns den er pokkers vigtigat ha under overvejelse.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 19:05   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Men har man lyst til, at have det stempel, du har fårhånds ret, nej jeg vil heller selv
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobsøgning med fleksbevilling Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 4 12-01-2013 20:34
Jobsøgning - flexjob KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 6 13-04-2012 11:47
Jobsøgning flexjob Peter8 Spørgsmål ang fleksjob 4 23-10-2011 23:39
fleksjob og jobsøgning Bibliotricen Spørgsmål ang fleksjob 4 30-10-2009 21:18
fortrinsadgang til ledige stillinger hos offentlige arbejdsgivere zuza Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 1 15-05-2007 20:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension