K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2012, 20:23   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Uden du må hænge mig op på det (for er ikke inde i den del og satser på andre byder ind her *gg*) mener jeg det er 2 eller 3 måneder.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 20:28   #12
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det kommer jo an på hvad arbejdsprøvningen skal bruges til... Men normalen er ca. 3 måneder...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 20:31   #13
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
Hej LUM
Godt idé. jeg kunne jo tilføje i brevet at jeg talte med "lederens navn" og at jeg gerne vil informeres så snart der er en ny på sagen.
jeg ved ikke hvordan de lavers arbejdsprøvning, men jeg har haft besøg af jobkonsulenen, som fik mine arbejdstider igennem det sidste år, med beskrivelse af fravær. Han sagde det måske kunne bruges til afklaring.. så jeg håber at vi kan nå jobafprøvningen inden april. Ved du hvor langt tid man normalt bruger på afprøvning?
Normalt starter man ud med 13 uger som så kan forlænges.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 11:05   #14
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
og det er normalt noget man kan klare på sin nuværende arbejdspalds?
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 11:29   #15
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Min sag holdt "fri", da min gamle SB blev sygemeldt. Han blev så fritstillet efter
1½ måned ca. Jeg kunne godt få oplyst ting fra min sag, men der var ingen der havde bemyndigelse til at foretage sig noget.
Og nu har jeg så en ny SB, der indtil videre har brugt hele starten det nye år, på at sætte sig ind i min sag. Jeg ved godt hun har mange andre klienter, men nu er det snart 3. måned. Jeg åbner spændt min postkasse alle hverdag, i håbet om en indkaldelse til et møde. Det ville hun sende så snart hun havde været min sag igennem.

Din sag bliver ikke videregivet til nogen efter 1 md. hvis det er ligesom her i min kommune. Hvis de forventer vedkommende kommer tilbage i nærmeste fremtid, hvordan man så end måler og vejer, hvor længe det er.

Men... i din situation syntes jeg også det er et kanon brev du har tænkt dig at skrive ;-)
Og i din situation hvor du er så tæt på, ville jeg helt sikkert også presse på for at skubbe på din fleksjobsag.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 00:45   #16
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
kan de så helt lovligt bare spilde din tid Thomas1981 uden det får konsekvenser for dem???? Er da ikke i orden at dine kostbare 52 uger skal bruges på den måde...
Selvfølgelig skal ny sagsbehandler sættes ind i sagen, men der må da være et loft for hvor lang tid, der må gå....Eller de uger burde lægges i den anden ende af din sygemelding!!!!
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 08:16   #17
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af heidi kastrup Se meddelelser
kan de så helt lovligt bare spilde din tid Thomas1981 uden det får konsekvenser for dem???? Er da ikke i orden at dine kostbare 52 uger skal bruges på den måde...
Selvfølgelig skal ny sagsbehandler sættes ind i sagen, men der må da være et loft for hvor lang tid, der må gå....Eller de uger burde lægges i den anden ende af din sygemelding!!!!
Loftet er den lovmæssige opfølgning der skal ske i sagen, alt efter hvilken kategori man er i efter sygedagpengeloven.

Tiden bliver IKKE lagt til i den anden ende...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 09:55   #18
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
nej det tænkte jeg nok....men finder det alligevel for dårligt, når der går så lang tid...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 15:12   #19
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Det skal retfærdigvis siges at de lavede en opfølgning i starten af januar, som de lod Contra afholde. Men opfølgningen kunne i sagens natur ikke blive til meget andet end, hvordan går det. Da vedkommende ikke var inde i min sag.

Men reelt har min sag stået stille i 3 mdr. Sygdom kan ramme alle, det er bare ekstra uheldigt med tidsspilde i de her tider hvor alderen er på den forkerte side af 35-40 år, og man har brug for afklaring.

Heldigvis er jeg på kontanthjælp, på den måde at forstå at jeg har et forsørgelsesgrundlag, og kommunen så måske er mere motiverede for at sagsbehandle? I forhold til at komme fra sygedagpenge til ingenting.

Men i den her tråd omkring en fleksjobsafgørelse, der er så tæt på. Håber jeg virkelig nogen hurtigt kan komme indover, og føre sagen over målstregen.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 20:31   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
og det er normalt noget man kan klare på sin nuværende arbejdspalds?
Hej BSR,

Det vil da i den grad være oplagt at din arbejdsprøvning til evt. fleksjob foregår på din nuværende arbejdsplads. Dette ikke mindst idet de også er interesseret i at ansætte dig på disse vilkår. Derfor er svaret at selvfølgelig kan arbejdsprøvningen sagtens foregår på din nuværende arbejdsplads.

Jeg forstår godt hvorfor du spørger, fordi når man høre ordet arbejdsprøvning, så tror man at der skal stables en masse på benene omkring forhold, skånebehov og andre lign. "regler".

Sådan er det ofte ikke, faktisk er det i dag i de fleste kommuner sådan at det er den arbejdsprøvede selv, der "hitter ud af", dog med hjælp om nyttigt, hvilke skånebehov der måtte være brug for. Så man skal vitterligt være vaks og huske selv at sige til.

Såvidt jeg husker fra din anden tråd (som du nok burde have fortsat med dine spørgsmål i denne tråd husk det) så har du fysiske mén og har fået noget på plads med din arbejdsgiver og ergoterapeut vedr. dette??

I forbindelse med din arbejdsprøvning, der gælder det om at du i den grad får sat det op som du minimum vil have det på din arbejdsplads hver dag. Dette være sig: mødetider, pauser, arbejdstid, arbejdsplads, arbejdsstilling - fysisk, placering og hvad man nu ellers kan komme på. Du skal tænke på at du evt. skal være i dette job i de næste mange år af dit liv og så nytter det ikke at du begrænser dig, nærmest tværtimod.

Mht. Kommunen, så er det bare med at gå dem på klingen i forhold til at få fortsat din sag under sygedagpenge og medens du er ved din arbejdsgiver som ser ud til rigtigt gerne at ville ansætte dig. Bliver kommunen ved med at "dovne den", så se om ikke din virksomhed kan hjælpe dig ved at kontakte jobcenter chefen, bare så din arbejdsgiver også kan se at du gerne vil det her. Arbejdsgiveren får jo også refusion fra kommunen, mens du er på sdp. suppleret løn.

Jeg håber at det lykkedes for dig, men husk på at stille krav i "begge ender".
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
"løn" mens jeg venter på af finde job Peer Alt det andet 8 17-11-2012 03:35
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Allerød Byråd holder øhh " møde" Stella Politik og Samfund 1 12-09-2007 11:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension