K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2010, 20:03   #1
piat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Lokation: vordingborg
Indlæg: 1
Styrke: 0
piat er ny på vejen
Question hvad nu?

hej mit navn er pia...
for 2år siden statede jeg min ansøgning om førtidspension og for en måned siden fik jeg så et afslag med begrundelse at jeg ikke var syg nok.
jeg har anket dommen men det er snart en måned siden.. når jeg ringer til vordingborg kommune kan de ikke svare mig på hvornår jeg høre noget....
hvordan kan de tillade sig at give mig et afslag med at jeg ikke er syg nok???
jeg har afleveret en 18 sider lang sygereport fra 5 forskellige læger og sygehuse.. jeg har colitis ulsarosa (år 2000) meget store pygiske problemer pga den sydom og et dødt spædbarn for 2 år siden.. jeg er fyret fra de sidste 3 stykker arbejde jeg havde og jeg har ikke været i job træning under ansøgningen fordi jeg er sygemelt og jeg har været indlagt 3 gange de sidste 2 år... jeg er led og ked af at man ikke kan få et ærligt svar fra dem ang svar fra jeg anket den.. men hvad med hvis jeg får afslag igen.. ryger det så avtomatisk til beskeftielsesnævnet eller skal jeg selv gøre det??? og hvor længe har de rat til at holde informationer tilbage???
og det sidste... hvad er udbetalingen sådan ca for det er der heller ingen der kan svare på...:
venlig hilsen pia
piat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 20:37   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Udbetalingen som førtidspensionist?
Det kan du læse om her:
https://www.borger.dk/Emner/pension-...ield2Bookmark1
Det afhænger af om du er enlig osv.

Med hensyn til hvor længe de må være om at behandle din klage må du kunne finde her:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner
Umiddelbart bør din klage så vidt jeg ved behandles inden for 4 uger.

Øvrigt kan jeg ikke svare på.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 20:48   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Når du har klaget over deres afgørelse inden 4 uger, så havde de 4 uger til at revurdere afgørelsen. Men de kan godt forlænge den, hvis de har behov for at undersøge yderligere midt i revurderingen, men så skal de absolut også oplyse dig, at de har overskredet de 4 uger og oplyse dig, hvornår du så kan forvente en afgørelse om de vil fastholde deres afslag eller ej.

Fastholder de deres afslag, så skal de sende det ind til nævnet. Og det er noget kommunen selv skal gøre - dvs. de skal sende det ind til nævnet.

Men du kan hvis du føler, du aldrig hører fra kommunen om, hvad de vil eller hvor langt de er kommet i din klagesag, så prøv at ring til nævnet og fortæl det til dem, at du intet hører fra kommunen. Måske kan nævnet give dem en løftet pegefinger, fordi de er for langsomme.... For de har pligt til at behandle din klagesag.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 21:40   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
I stedet for at ringe og spørge synes jeg du skal skrive.

Skriv et brev hvori du stiller de spørgsmål du ønsker svar på, gå op og aflever det på kommunen, men husk endelig at bede om en kvittering på at de har modtaget det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension