K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2008, 12:58   #121
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
------------------------------

Citat:
Kære Tom Behnke

Det var nu ikke ment som en advarsel omkring hvorvidt dine mails bliver offentliggjort - blot til orientering er vi mange der følger de dialoger der er blandt borgere og politikere - vi er jo i en strenge situation og håber på hjælp fra de ansvarlige!
Altså nu kan du ikke offentliggøre hans mail det vil han ikke have , som jeg læser det, men som jeg kan tyde det så må det jo unægtelig være det at Benny sætter et svar ind fra ham og du så reagere på det ved at skrive til ham og prøver at hjælpe ham ved at oplyse ham om nogle ting som han burde vide og kunne se selv som retsordføre (har jeg ret ? )
Nå lad os lege et øjeblik at jeg har ret ....

Så kan jeg kun sige ...

Hvem fanden tror Tom Benke lige at han er , som jeg kan se det så har Benny sendt en mail til hans boks (en mail boks der er offentlig og som tilhøre folketinget , altså alle os borgere )

Og Benny henvender sig til ham som en borger der søger oplysninger og hjælp til alle de ulovligheder der foregår i det kommunale system ...

Når du så oplyser ham om hvordan tingene hænger sammen får du en tak for advarelsen ... advarsel om hvad ?

og hvordan kan det være en privat mail, det er et spørgsmål stillet for at hjælpe alle de borgere landet over der er i klemme og kender jeg Benny ret så har han garenteret sin hjemmeside som signatur på sin mail...

Så havde Tom Behnke gidet at gå ind og læse på den så ville han vide at der var en stor sandsynlighed for at det blev offentliggjort ....

vil det sige at hvis en borger skriver med nogle spørgsmål til en folkevalgt så mener denne at det er privat korrespondance ?

det er lidt langt ude, eller er det kun mig der mener at en folkevalgt der har en mail adresse og som korespondere med en fra folket , skal vide at sådan en mail kan lægges ud til gavn for andre i samme situation ?

Man må jo formode at TB ikke har noget at skjule...

Nå men det gør vel at det nu vil være en god ide at oplyse div politikkere om at deres mail vil blive offentliggjort ,og det burde jo ikke være noget problem for de er jo valgt af folket og er til for folket ....

Citat:
www.k10.dk er et forum hvor mange henter råd og vejledning, desværre er siden præget af mange groteske historier, hvor al rimelighed hører op.

Jeg håber, at du også har læst resten af min mail, og vil reagerer på indholdet her også, det kan da ikke være rimeligt at syge mennesker bliver behandlet værre en kvæg?

Mon du skal regne med svar, du har jo oplyst ham om at hans evt svar vil blive offentliggjort ...

Citat:
Det er et skalkeskjul at sige der er gode vejledningsskrivelser på området, når ikke én klageinstans - ej heller ansvarlig minister - forholder sig til at de ikke bliver overholdt! For den almindelige borger ser det ud til at være rent tidsspilde at udfærdige retningslinier, når de end ikke er det stykke papir værd, som de er skrevet på!
Mon ikke godt han ved det, men ikke kan se hvorfor han skal bruge tid på at forsvare det, det nemmeste ville jo være at lade være med at svare på din henvendelse.

Citat:
Er du uenig i ovenstående skal jeg bede dig have ulejlighed med at nævne HVEM der forholder sig til at retningslinier for Sociallæger ikke efterleves, og HVEM man med resultat kan klage til?

Denne mail offenliggøres på www.k10.dk

På forhånd tak for ulejligheden


Lena Bæk Michelsen
Ja Lena jeg for min del glæder mig til at se svaret , men jeg ville nu også godt se hvad TB har skrevet til dig , men ok du vælger at respektere hans ønske og det er fint nok...

jeg ville nok ikke have gjort det (men forstår at du gør det ) og jeg ville ikke have gjort det ud fra at du allerede i din første mail gjorde opmærksom på at svar fra ham ville blive offentliggjort dermed må han regne med at hans mail om advarsel ??? også ville blive offentliggjort...

Jeg syntes sq han er et fjols, han er valgt af folket er til for folket og skal arbejde for folket ....

han blev ikke en ophøjet person da han kom i folketinget og han er ikke på nogen høj hest ophævet over os andre.. det er øjensynligt kun ham selv der mener det ...
  Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 13:02   #122
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
PS. Jeg kræver dokumentation fra Gladsaxe Kommune om, at disse urigtige og skadespådragende oplysninger, er fjernet fra mine journaler og andre papirer i kommunen. Dette krav skal opfyldes, så der ikke i fremtiden opstår problemer ved kommunens personaleudskiftninger.

PS. Jeg ønsker ligeledes dokumenteret at Gladsaxe Kommune bekendtgør sin lægekonsulent med, at lægekonsulent Claus Bjerregaard har vurderet og udtalt sig i henhold til ukorrekte og fremlagte oplysninger fra sagsbehandler Lene Larsen, der ikke er lægelige oplysninger. Dette er vigtigt.
Datatilsynet har dags dato orienteret Benny Gerhard om oversendelsen til Glasaxe Kommune.[/QUOTE]

Benny bliver spændene at se hvor længe der går inden du høre fra Gladsaxe kommune, jeg håber at de for en gang skyld gør det rigtige

godt gået Benny
  Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 15:36   #123
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
i henhold til brev fra Tom Benke der lød:

Kære Benny Gerhard,

Tak for tilsendte.

Jeg har hæftet mig ved Ankestyrelsens undersøgelse, der viser, at kommunerne og lægekonsulenterne kender deres roller. Jeg har samtidig med glæde set, at ministeren ved udsendelse af ny vejledning igen vil understrege, at lægekonsulenterne ikke må komme med selvstændige vurderinger, men alene oversætte andre lægers erklæringer, så udvalget kan træffe afgørelse i de enkelte sager.

Det er det bedst opnåelige på nuværende tidspunkt.
Med venlig hilsen

Tom Behnke, MF
Retspolitisk ordfører
Det Konservative Folkeparti


Medlem af Folketinget (KF)

Christiansborg
DK-1240 København K.
Dir. +45 33 37 42 10
www.konservative.dk


har netop i dag hørt at det oftest er studerende og meget unge 'ikke' læger der sidder på posten som lægekonsulenter..... hvordan kan de så kende deres rolle ??
Kan det virkelig være rigtigt
ved nogen mere om det, det er da noget vi bør ligge vægt på fremover, hvis det er sandt...

men det ville da ikke overraske nogen...

Kitter

Sidst redigeret af kitter; 30-01-2008 kl. 15:38. Årsag: fejl i overskrift
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2008, 16:32   #124
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Brev indleveret den 1. februer 2008 kl. 13,55

Søborg d. 31.01.2008

Borgmester
Karin Søjberg Holst
Rådhuset
2860 Søborg


Kære Borgmester

Banken har i brev af 25. januar 2008 meddelt mig, at bankens engagement siger stop.

Det betyder samtidig, at banken på grund af overtræk på lønkonti til udbetaling af løn til hjælpere, og at jeg ikke har noget brugbart rådighedsbeløb på min pensionskonto, ikke vil kunne gennemføre udbetaling til hjælpere næste gang, altså i februar- løn.

Jeg har en skatterestance på 41.093,00 kroner fra oktober måned, da der ikke var dækning på lønkonto. Skal ifølge aftale med SKAT betales den 1. februar 2008.
Derefter vil der igen være skatteafregning igen medio februar, men der vil ikke være dækning.

Påløben gæld på lønkonti fra 2001 til 2004 da kommunen fjernede 75% af min hjælp betyder, at påløbne renter i dag ikke længere kan udredes.

Jeg har således taget lån i hus 3 gange, og min bank vil ikke vedstå, at jeg optager endnu et.

Gladsaxe Kommune er, som det er borgmesteren bekendt, skyldig i ved brug af usandfærdige oplysninger, at mit liv er lagt økonomisk i ruiner. Dertil kommer et totalt ødelagt helbred både fysisk og psykisk.

”Jeg påbegynder således februar måned med minus på konto, og regninger jeg ikke kan betale. Jeg har ikke penge til mad og andre nødvendigheder”.

Overtræk (ikke afvikling) af gæld på lønkonti (renter) + restanceskat udgør Kr. 115.396,11

Jeg skal derfor bede borgmesteren iværksætte, at gæld på lønkonti til selvansatte hjælpere omgående bliver indfriet.

Gæld på lønkonto…

1. Gæld på konto fra 1992 – 2001. Gladsaxe Kommune fratog mig bevilget døgnhjælp fra 1988, der som ”begrundelse” skulle ses i lyset af kommunens økonomi? Kr. 424.960,11

2. Gæld på konto fra 2001. Gladsaxe Kommune fratog mig hjælp ved brug af ”usandheder” om mit funktionsniveau? Kr. 199.343,00

Restanceskat fra oktober 2007 Kr. 41.093,00 I alt. Kr. 665.396,11

Datatilsynet er nu gået ind i sagen som Gladsaxe Kommune er bekendtgjort med i brev af 29. januar 2008.

De ”usande” oplysninger der af sagsbehandler og i strid med min sociale sikkerhed, er forelagt og brugt af kommunens lægekonsulent til vurdering, og således af kommunen til lovstridigt at fratage mig min nødvendige hjælp, skal omgående fjernes i henhold til persondatalovens § 37.

PS: Jeg skal i samme anledning anmode Gladsaxe Kommune om omgående, at iværksætte den i brev af 13. december 2007 publicerede inddrivelse af ”sagsomkostninger ved domstolene”, – der blev foranlediget på grund af ovennævnte ”usandheder” – på beløb stort 116.400,00 kroner.

De 70.000,00 kroner er en ”ulovlig opkrævning”, og dermed forsøg på ”pengeafpresning”, da Gladsaxe Kommune har modtaget pengene fra staten senest 14 dage efter landsretsdommen, hvor jeg havde fri proces.

Straffeloven

§ 300 a. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som, uden at betingelserne for at anvende § 279 foreligger, på retsstridig måde forsætligt eller groft uagtsomt bevirker, at en person undladelse, og derved påfører ham eller nogen, for hvem handlingen eller undladelsen bliver afgørende, der befinder sig i en vildfarelse, af denne grund bestemmes til en handling eller, et betydeligt formuetab.

Straffeloven

§ 150. Når nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, misbruger sin stilling til at tvinge nogen til at gøre, tåle eller undlade noget, straffes han med fængsel indtil 3 år.

§ 151. Den, som tilskynder eller medvirker til, at nogen, der er underordnet vedkommende i offentlig tjeneste eller hverv, forbryder sig i denne tjeneste, straffes, uden hensyn til om den underordnede kan straffes eller på grund af vildfarelse eller af andre grunde er straffri, efter den for den pågældende forbrydelse gældende bestemmelse.

§ 155. Misbruger nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, sin stilling til at krænke privates eller det offentliges ret, straffes han med bøde eller fængsel indtil 4 måneder. Sker det for at skaffe sig eller andre uberettiget fordel, kan fængsel indtil 2 år anvendes.

Erstatningsansvarsloven

Godtgørelse for tort

§ 26. Den, der er ansvarlig for en retsstridig krænkelse af en andens frihed, fred, ære eller person, skal betale den forurettede godtgørelse for tort.

Vedlagt kopi: Brev af 25.01.2008 fra Danske Bank, og kontooversigt m/afmærket lønkonti.

Venlig hilsen


Benny Gerhard

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 01-02-2008 kl. 16:36.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2008, 16:45   #125
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
Kære Benny

jeg har slet ikke ord for hvad jeg mener om din sk... kommune

til gengæld gør du mig glad ved at nævne de § i straffeloven, dem
kan jeg se, at jeg også kan drage ind i min sag. Det havde jeg slet
ikke tænkt på ..

jeg håber det allerbedste for dig

God weekend

Kitter

du er min inspiration til at kæmpe for et bedre Danmark for ALLE
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2008, 22:39   #126
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr ankestyrelsens undersøgelse af lægekonsulenter.
Det må da undre at deres undersøgelse netop viser at lægekonsulenter udmærkedet kender retningslinjerne for hvad de må?
hvor er det så filmen knækker.
hvorfor bliver dette spørgsmål ikke besvaret. Det er så ikke lægekonsulenterne der ikke kender retningslinjer, men KOMMUNERNER der befaler anderledes, ser bort fra disse.
Kommunerne opsætter jo deres egne retningslinjer, og hvor er lovgivningen for det?
Selvfølgelig skal lægekonsulenten vide bedre, men får de andre regler at vide, og kommunen tager ansvaret fordi de er administrative medarbejdere, er der jo frit spil,
det er en af forklaringerne på vores store problemer med de forbandede lægekonsulenter.
undres bare over at Ankestyrelsens Jurister ikke har hjerne til at gennemskue dette
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 16:18   #127
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen Se meddelelser
Vedr ankestyrelsens undersøgelse af lægekonsulenter.
Det må da undre at deres undersøgelse netop viser at lægekonsulenter udmærkedet kender retningslinjerne for hvad de må?
hvor er det så filmen knækker.
hvorfor bliver dette spørgsmål ikke besvaret. Det er så ikke lægekonsulenterne der ikke kender retningslinjer, men KOMMUNERNER der befaler anderledes, ser bort fra disse.
Kommunerne opsætter jo deres egne retningslinjer, og hvor er lovgivningen for det?
vh popiae
Det ved du godt Pia!

"Filmen knækker ikke". Lægekonsulenterne kender retningslinjerne, og er bevidst om, at de ikke bliver straffet for at bryde lægeloven.

Kommunerne kan uden problemer for deres benyttede læge, diktere hvad de skal vurdere/udtale.

Lovgivningen er der, nemlig lægeloven og lægens aflagte lægeløfte -men det ses der bort fra!

PS: Spørg Velfærdsministeren ???

Benny G.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 16:27   #128
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
ALTING FÅR ENDE, DETTE VIL JEG BETEGNE SOM EN SOCIAL - UMENNESKELIG - "SKANDALE"!

----- Original Message -----
From: "BENNY GERHARD" <[email protected]>
To: <[email protected]>; "Venstres Landsorganisation" <[email protected]>; <[email protected]>; <[email protected]>; "Det Konservative Folkeparti" <[email protected]>; <[email protected]>; <[email protected]>; <[email protected]>; <[email protected]>; <[email protected]>; <[email protected]>; <[email protected]>; "Justitsministeriet" <[email protected]>; "Line Barfod" <[email protected]>; <[email protected]>; <[email protected]>; <[email protected]>; "Folketinget" <[email protected]>
Sent: Monday, February 04, 2008 12:52 PM
Subject: Fw: Benny Gerhard


> MAIL TIL
>
> Velfærdsminister Karen Jespersen ( til de politiske partier, og
> Folketingets Socialudvalg )
>
> Kære minister
>
> Her er så resultatet af Gladsaxe Kommunes "magtmisbrug" hvor
> "ansvarsfrie - lægekonsulenter", koldt og kynisk bliver brugt til, at
> bringe folk i fordærv.
>
> Det er ministerens skyld. Du står bag projektet med "ansvarsfrie" læger.
>
> Mvh. Benny Gerhard
>
> ----- Original Message -----
> From: "BENNY GERHARD" <[email protected]>
> To: <[email protected]>; <[email protected]>;
> <[email protected]>; <[email protected]>;
> <[email protected]>; <[email protected]>;
> <[email protected]>; <[email protected]>;
> <[email protected]>; <[email protected]>;
> <[email protected]>; <[email protected]>;
> <[email protected]>; <[email protected]>;
> <[email protected]>; <[email protected]>;
> <[email protected]>; <[email protected]>;
> <[email protected]>; <[email protected]>;
> <[email protected]>; <[email protected]>; <[email protected]>;
> <[email protected]>; "Venstres Landsorganisation"
> <[email protected]>; <[email protected]>; <[email protected]>; "Det Konservative
> Folkeparti" <[email protected]>; <[email protected]>; <[email protected]>;
> <[email protected]>; <[email protected]>;
> <[email protected]>; <[email protected]>; <[email protected]>; "Justitsministeriet"
> <[email protected]>; "Line Barfod" <[email protected]>; <[email protected]>; <[email protected]>;
> <[email protected]>; "Folketinget" <[email protected]>
> Sent: Monday, February 04, 2008 12:31 PM
> Subject: Fw: Benny Gerhardf
>
>
>>
>> Til Byrådsmedlemmerne i Gladsaxe Kommune, til de politiske partier, og
>> Folketingets Socialudvalg.

>>
>> Kære Byrådsmedlemmer
>>
>> Dette er i hovedtræk BORGMESTERENS værk, som kommunens sociansvarlige leder - et ødelagt liv baseret på kommunens løgne - og nu kan jeg
> så sulte til slut.
>>
>> Benny Gerhard
>>
>> www.Benny-G.dk
>>
>>
>> ----- Original Message -----
>> From: Christian Castenskiold Dahl
>> To: BENNY GERHARD
>> Sent: Monday, February 04, 2008 10:43 AM
>> Subject: Re: Benny Gerhardf
>>
>>
>>
>> Hej Benny Gerhard
>>
>> Jeg kan nu se at der er gået penge ind på kontoen og jeg har derfor
>> inddækket dit overtræk.
>> Der er nu 900 kr. til disposition på din løbende konto.
>>
>> Jeg skal bede dig sørge for at dine konti ikke går i overtræk fremover,
>> idet dine regninger ellers ikke vil blive betalt
>> og dit Visakort vil blive spærret.
>>
>> Angående dit hus vil vores anbefaling være et salg hurtigst muligt,
>> således at du sikrer din friværdi
>> og ikke risikere at komme videre med gæld fra huset.
>> Baggrunden for anbefalingen er at du ikke har råd til at betale dine
>> løbende terminer og renteudgifter på lånene i banken.

>>
>> Ovenstående er i overenstemmelse med vores telefonsamtaler.
>>
>> Hvis det giver aneldning til spørgsmål er du velkommen til at vende
>> tilbage.
>>
>>
>>
>> Med venlig hilsen
>> Christian Castenskiold Dahl
>> Teamchef - DB
>>
>> Danske Bank
>> Lyngby Afdeling

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 04-02-2008 kl. 16:34.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 16:52   #129
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Åh, Benny... Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal sige.

Det gør mig så usigeligt ondt at bo i et land, der behandler folk sådan.

Tænk, at du (vi) har betalt skat (som var en slags forsikring) til et system, som var indrettet til at hjælpe folk. (Vi betaler stadig HØJ skat, men får ingen hjælp.)

Jeg håber virkelig, at nogen snart ser, hvor grotesk det hele er.

Jeg kan kun sende dig 1.000
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 21:13   #130
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej Benny.
Min skrivelse er bestemt også ment at lægekonsulenter aflægger alt moral, ved kommunenes dørtærskel. Men det er famne for dårligt at Ankestyrelsen, ikke har hjerne til at regne dette misbrug, og sjolfen af vores liv og helbred, ud.
Og jeg mener netop at det er særlig problematisk at lægekonsulenter udmærkedet kender vejledningen på området, dette gør det bare værre, og lugte af embedsmisbrug.

Jeg håber virkelig at nogen kan hjælpe dig, så du ikke mister dit hus.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension