K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2012, 22:15   #1
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Min sag om flex nærmer sig en afslutning

Jep endelig er min sag om flex på vej mod en snarlig afslutning, og det ser jeg virkelig frem til, efter knap 8 år som sygemeldt efter arbejdsskade.

I denne uge havde jeg møde med chef,og jobkonsulent, et positivt møde. Han havde haft min sag med på fagligt team, for at finde ud af hvad der manglede i min sag, og der er så lidt i min ressourceprofil der skal rettes til.

I næste uge skal jobkonsulenter og jeg lave min ressourceprofil færdig, så den er klar til snarlig afgørelse. Og det lød som om at det blev meget snart den kom til afgørelse ( inden 1/4 ), men at det ikke blev i sidste øjeblik men meget snart.

Jeg glæder mig vildt til at få en afgørelse, men også nervøs for evt afslag, og det fylder rigtig meget for tiden.

Det bedste af det er at hvis jeg får godkendelse til flex igennem, ja så har jeg sandsynligvis også et flexjob i min arbejdsprøvning. Så det er enten eller for får jeg ikke godkendelsen, ja så er der heller ikke noget job.

Jeg er pt i arbejdsprøvning/ opkvalificering 2 3/4 time pr dag, har skånehensyn i form af ingen løft over skulderhøjde, ingen tunge løft, ingen gentagende bevægelser, vekslende arbejdsstillinger. Jeg har hjælpemidler i form af lille rullebord, stort rullebord, og hvilestol.

Så endelig er der lys forude, begynder at kunne lugte en afgørelse i det fjerne, endelig kan jeg slippe ud af det kommunale system, og få ro i mit liv. Og samtidig kan jeg få min sag i ASK afgjort endeligt.

Sidst redigeret af supersus; 27-01-2012 kl. 22:25.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 22:19   #2
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Dejligt for dig Supersus - det skal nok gå igennem
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 22:23   #3
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Hvor er det skønt for dig

Mange kram Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 22:32   #4
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej

lyder som om du har en god sag - det jeg tænker er, at det er nok svært for kommunen at sige nej , når der er et job på hånden.

Håber meget jeg har ret.

Pøj pøj herfra
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 22:37   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
håber den gå i gennem, 8 år er lang tid
endelig kan jeg slippe ud af det kommunale system
det slipper du så ikke helt for, når du er på fleks
med mindre du kan beholde dit måske nye job til du skal gå på almindelig pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 09:13   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
håber den gå i gennem, 8 år er lang tid
endelig kan jeg slippe ud af det kommunale system
det slipper du så ikke helt for, når du er på fleks
med mindre du kan beholde dit måske nye job til du skal gå på almindelig pension
Jeg slipper da i det mindste for at skulle igennem tingene til godkendelse en gang til, og ved da hvor jeg står.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 09:37   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Den skal nok gå igennem, vi krydser fingre.

Det kan vel også bedst betale sig for din kommune at du er på fleks frem for kontanthjælp som jeg mener at huske at du er på?

Umiddelbart er din sag jo kørt i stilling til fleks og fleksjob, så det skulle da være mærkeligt andet. Ved du hvornår du får en afgørelse?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 09:45   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Den skal nok gå igennem, vi krydser fingre.

Det kan vel også bedst betale sig for din kommune at du er på fleks frem for kontanthjælp som jeg mener at huske at du er på?

Umiddelbart er din sag jo kørt i stilling til fleks og fleksjob, så det skulle da være mærkeligt andet. Ved du hvornår du får en afgørelse?
Jeg har ikke nogen ca dato endnu, kun at det blev snart, og inden 1/4, men vil da lige høre jobkonsulenten på torsdag om han har en tidshorisont for afgørelsen.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 18:56   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Her er så lidt update.

Jeg har i dag været hos min jobkonsulent, og opdateret min ressorceprofil. Sagen var jo med på møde i det faglige udvalg så det der skulle beskrives mere udførligt var mine tidligere jobs, og så havde han lidt spørgsmål fra udvalget bla om hvad der var min største begrænsning for at komme ud på arbejdsmarkedet, og der var jeg slet ikke itvivl det var mine arme. Jeg skulle så også lige beskrive min dag fra jeg stod op til jeg gik i seng.

Tidshorisonten var vi enige om, der skal falde afgørelse inden 1/4 når min arbejdsprøvning stopper ( der er sandsynligvis et job der venter ).
Han ville kontakte mig når han havde lidt datoer for udvalg, afgørelser, så jeg var med hele vejen. Jeg får også sagen til gennemlæsning, og kommentar.

Nerverne er godt nok begyndt at melde deres ankomst, nu hvor afgørelsens time nærmer sig.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
Indstillet til flex / Den nye flex lov Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 7 18-09-2012 20:21
ang flex job ricco Din historie 21 02-08-2011 16:15
Afslutning fra arbejdsmarkedscenter tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 21-02-2011 15:56
Afslutning på forløb gittedl Din historie 11 20-11-2009 20:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension