K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2011, 09:12   #1
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
sanktioneret til kontanthjælp fra ledighedsydelse

Hey der
Er der nogen herinde som som ved om kommunen må sanktionere en fleksjobber på ledighedsydelse,blot fordi man beder om at få uddybet valgmuligheder for anden aktør?
Og må man fratage mig retten til at korespondere med sagsbehandler via mail?
Jeg har været fleksjobsomfattet siden 2004,og har altid selv fundet mine jobs. Efter en alvorlig trafikulykke i 2008 og lang tids sygemelding,har jeg i 2010 selv sørget for kontakt med arbejdsgivere,og har været indkaldt til 4 jobsamtaler,hvor alle arbejdsgivere var indstillet på at ansætte mig,men pga. uduelig sagsbehandling fra kommunens side, så sprang arbejdsgiver fra.I nov.2010 bliver jeg indkaldt til møde med jobkonsulent,socialrådgiver og dennes teamchef,hvor jeg bliver bombarderet med alverdens usandheder og mistænkeliggørelser,og de vil have mig til at underskrive en erklæring der giver anden aktør mulighed for at gennemgå mine lægeoplysninger. Altså jeg havde jo ikke engang udfyldt resurseprofil på det tidspunkt,og bad så om en LÆ145 sundhedstilstandsrapport,så man ihvertfald havde de opdaterede data at arbejde med. Men i december 2010,får jeg brev fra sagsbehandler at hun finder det tvivlsomt om jeg står til rådighed,og indstiller mig til sanktion af ledighedsydelse og overflyttelse til kontanthjælp,dog stadig som fleksjobs omfattet. Efter partshøring,bliver sanktionen så godkendt med tilbagevirkende kraft fra 01.01.2011.Jeg har så gentagne gange skriftligt bedt sagsbehandler om dokumentation på hvad der ligger til grund for hendes tvivlsomhed,men det får jeg aldrig svar på. I går fik jeg så mail fra teamchefen at jeg fremover ikke måtte korespondere via mails,men skulle bestille tider hos socialrådgiver til samtale.
På forhånd tak
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 10:07   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Den skulle du have anket promte, men nu er det så desværre lidt for sent, og dog, for du kan roligt tillade dig at anke afslag på at få af hvide hvad deres begrundelse bygger på.

Det kan du tillade dig fordi du som borger gerne må (og kan) betrakte manglende reaktion som værende et afslag.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 10:29   #3
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
jeg ha rogså lige fået at vide at jeg ikke længere skal forvente svar på mails. så har man kun tlf og personligt fremmøde tilbage. de er sku snu til at få ting til kun at være mundlige! men jeg finder mig ikke i det og tager fremover en diktafon med ind til samtalen. det har min sb nemlig givet lov til.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 10:41   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
skriv direkte til statsforvaltningen, og be dem tage stilling til din klagemulighed, promte.

Selvsagt du hat mulighed for at klage videre.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 11:31   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
I denne: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126303

står følgende:

"§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed."

Mange lidelser, bl.a. kroniske smerter, medfører problemer med hukommelse og koncentration, og derfor vil jeg mene, at man ikke har "mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag" hvis man nægtes at få tingene på skrift.

Hvis man nægtes kontakt via mail, så vil mit bedste råd være, at man, efter et møde, går hjem og skriver et alm. brev til sb, hvori man refererer til samtalen og slutter med at spørge om man har forstået det korrekt.

Dette brev afleverer man personligt ved skranken, mod kvittering selvfølgelig, og vedlægger kopi af §4 i bekendtgørelse om retssikkerhed....... , som findes i mit første link.

Hvis man også nægtes skriftligt svar i alm. brev, så må der klages, man kan evt. starte med borgmester og samtlige byrødder, eller som popiae forslår.

Hvis de vil gøre tingene besværlige, så må de jo mides om, at døren svinger begge veje.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 15:11   #6
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Hej alle venner og veninder,smiler.
Tak for de hurtige svar.
Ja den kommunalforvaltning er ved at være noget sølle efterhånden ,og jeg har enda været klient hos kommunen længe tid end borgmesteren har været der.Jeg fik faktisk en mail først fra min sagsbehandler på forspørgsel om det var normal prosedure at hun havde en støtte person til at overhøre mine samtaler,og videresende mine mails til Teamchef . Her svarede hun at det jo var for at sikre mig mine rettigheder så der ikke opstod misforståelser fremadrettet. Ja der er ikke langt fra klient til klientgjort.Jeg har for øvrigt lige læst Kirsten Ketschers Socialret 2. udgave om almindelige principper og grundværdier. Spændende godnatlæsning fra en dr.jur og professor i socialret ved Det Juridiske Fakultet på Københavns Universitet. Mange gode henvisninger,til os der er kommet i klemme i systemet
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 15:33   #7
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
hmmm... nu har jeg flere gange her i forumet se at man skal lade vær med at tage tlf når det er fra det offentlige.." sagsbehandler "

så vil da være glad for at høre om man har loven med i at nægte det.

grunden er at en siger et og en anden noget andet..

så man ender med at blive ret forvirret.. men kan jo også være en ændring som er kommet ind med 4 toget her i 2011.. ???

og spørgsmålet er tænkt for en sygedagpenge modtager som er angst for at have tlf henvendelse da koncentrationen går ud ved overraskende opkald fra denne kant..

Sidst redigeret af maja-bell; 02-02-2011 kl. 15:39.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 17:58   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
hmmm... nu har jeg flere gange her i forumet se at man skal lade vær med at tage tlf når det er fra det offentlige.." sagsbehandler "

så vil da være glad for at høre om man har loven med i at nægte det.

grunden er at en siger et og en anden noget andet..

så man ender med at blive ret forvirret.. men kan jo også være en ændring som er kommet ind med 4 toget her i 2011.. ???

og spørgsmålet er tænkt for en sygedagpenge modtager som er angst for at have tlf henvendelse da koncentrationen går ud ved overraskende opkald fra denne kant..
For det første har jeg endnu ikke mødt nogen lovgivning hvoraf det fremgår, at man skal have en telefon for, at få udbetalt sociale ydelser.

For det andet vil jeg henvise til §4 i denne: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126303
som har denne ordlyd:
"§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed."

Hvis man har en lidelse, der gør, at man ikke kan koncentrere sig om en (uventet) telefonsamtale, eller huske et ord af samtalen bagefter, så har man (som jeg læser loven) lov at nægte, at deltage i (uventede) telefonsamtaler.
Hvis sb ikke vil respektere sådan et ønske fra en borger, som har problemer der ligner ovenstående, så bør der klages, da sagsbehandlingen så ikke er tilrettelagt så borgeren selv har mulighed "for at medvirke ved behandlingen af sin sag".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 03-02-2011 kl. 12:30.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 18:50   #9
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jeg kan ikke finde nogen steder hvor der står at man skal have en telefon, kun en postadresse. der er en regel om at kommunikation kan foregå elektronisk hvis borgeren ønsker det og ellers på papir.

http://webcache.googleusercontent.co...=www.google.dk

Sidst redigeret af østerbro; 02-02-2011 kl. 19:08. Årsag: slettet noget vrøvl
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 19:04   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Bed om SKRIFTLIG afgørelse på fratagelse af din ledighedsydelse !
Og KLAG !! Du har ret til en skriftlig afgørelse iflg. forvaltningsloven § 23.

Jeg har kun lige her en principafgørelse vedrørende om sanktion og stop af ledighedsydelse. Der står bla.:


Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg finder, at der ikke er hjemmel til at anvende sanktionsreglerne i lov om sygedagpenge ved standsning af ledighedsydelse.

og


... på den anden side ikke har nogen sanktionsmulighed, såfremt borgeren ikke medvirker. Kommunen mener, at det således alene er borgeren, der afgør, om sagen skal følges op eller ej.


Link til principafgørelsen: http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...ar/017-10.aspx

Men du bør i klagen oplyse, at du jo ikke har nægtet at samarbejde..... Du kan i klagen nævne denne principafgørelse (oplys principafgørelsenr.)

Hvis ikke de reagerer på din klage og fortsat ikke vil give dig en skriftlig afgørelse, så kontakt gerne arbejdsmarkedsstyrelsen og forklar din situation. Evt. også til statsforvaltningen.

Sidst redigeret af curls; 02-02-2011 kl. 19:09.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sanktioneret for at være syg? Kontanthjælp.. Nødråb Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 03-09-2012 15:46
Sanktioneret til kontanthjælp i arbejdsprøvning Teletrold Spørgsmål ang fleksjob 9 21-04-2012 10:20
Kontanthjælp/ledighedsydelse Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 3 07-04-2010 19:37
ledighedsydelse til kontanthjælp??? kirsten01 Spørgsmål ang fleksjob 4 26-01-2010 18:39
kontanthjælp / ledighedsydelse Larzini Spørgsmål ang fleksjob 1 18-08-2008 16:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension