K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2008, 21:43   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det er barske sager.

Men din advokat kan måske se på de punkter, som beskrevet.

Det er hovedformålet med hele lovgivningen at hjælpe borgere hurtigst muligt IND på arbejdsmarkedet - ved hjælp af PLANER.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 21:46   #12
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af museen Se meddelelser
Her i kommunen, har lægekonsulenten, fortalt mig ( jeg havde en bisidder med) at ifølge statestikken skulle jeg ikke have ondt, så derfor kunne de ikke vurdere bare på syn, at jeg havde ondt. Museen
Så kan man jo spørge sig selv, hvorfra de dårlige erfaringer m.h.t operation kommer. For der er vel ikke nogen der lader sig operere for noget, som de ikke har gener af.
Inden debatten på netdoktor.dk blev lavet om, kunne man læse om flere der havde dårlige erfaringer med op., og som levede i et frygteligt smertehelvede.

For nylig fandt jeg denne side: http://www.netterimages.com/image/anterolisthesis.htm
Det 3. billede har jeg printet ud, så vil jeg vise det til min sagsbeh. og fortælle hende, at det nederste billede forestiller min ryg/lænd.
Måske det vil hjælpe lidt på forståelsen.

Sidst redigeret af Stezu; 17-10-2008 kl. 12:32. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2008, 10:53   #13
museen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2008
Lokation: Solrød
Alder: 67
Indlæg: 11
Styrke: 16
museen er ny på vejen
operation

Hej Trold

På Roskilde vil de ikke foretage sådan en operation, fordi den dels kan give smerter eller i værste fald, kan komme til at ødelægge nogle nerver.
Det er kun en operation de tager, hvis jeg ikke har følelser i benen og har ufrivillig vandladning.
Museen
museen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2008, 13:16   #14
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af museen Se meddelelser
Det er kun en operation de tager, hvis jeg ikke har følelser i benen og har ufrivillig vandladning.
Museen
På sin vis lyder det ganske fornuftigt.
Og dog.
I foråret 2007 blev min mor opereret for spinalstenose i lænden. Den eneste grund til, at hun sagde ja til op var, at en fysioterapeut havde fortalt hende, at hvis først hun fik problemer med bl.a. ufrivillig vandladning, så ville de problemer ikke kunne afhjælpes med op.
Og mon ikke de samme vil være gældende m.h.t. spondylolistese.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2008, 18:05   #15
museen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2008
Lokation: Solrød
Alder: 67
Indlæg: 11
Styrke: 16
museen er ny på vejen
operation

Jeg spurte til operation i 2006/07
De siger at, det er en operation de helst vil undgå.
Museen
museen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2008, 18:30   #16
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Mussen.
Vil bare lige fortælle at min mor også har en alvorlig spondylolistese. Hun havnede hos neurokirugerne på Odense universitets hospital, som gerne ville opererer. MEN det var med en risiko på 30% for at hun ville blive lam i underkrop og miste kontrol over blærerfunktionen. Desuden ville man overhovedet ikke love at en operation ville fjerne smerter. Det var der meget lidt sandsynlighed for. Så min mor fravalgte operationen.

Hun har i stedet været i kontakt med smerteklinikken på Odense Univsersitets Hospital. De fik medicineret hende ind med noget som hedder Baklofen, et stof der ellers bruges til spastikere. Men det fjerne næsten hendes smerter i ryggen og ben. Noget morfin overhovedet ikke hjalp på.

Min mor kan altså i dag leve et nogenlunde smertefrit liv. Hun har så stadigt sin dårlige ryg, og skal altid passe på ikke at overbelaste den med løft, lange gåture ect. Det lykkedes så ikke altid, og så opstår der selvfølgeligt smerter og hun må holde en pause i sine gøremål.

Før hun fik medicin kunne hun ikke skelne mellem hvornår hun skulle holde pauser for der havde hun konstant smerter (svarende til en 9-10 på en smerteskala fra 0-10, med 10 som værste smerte). Efter hun fik baklofen er hendes smerte niveau faldet til 1-2. Men når hun får belastet ryggen for meget så stiger den og så ved hun det er tid til at slappe af.

Jeg kan godt forstå du har fravalgt operation, og jeg håber du får din førtidspension, så du også kan tage de fornødne hensyn til ryg. Måske skal du også overveje at komme i behandling på en smerteklinik. Her vil de ikke betvivle dine smerter. Og det kan være de også kan gøre noget for dine smerter, så du kan få en mindre smertefyldt tilværelse.

Held og lykke

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 09:31   #17
museen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2008
Lokation: Solrød
Alder: 67
Indlæg: 11
Styrke: 16
museen er ny på vejen
Hej Velcro.
Tak for ordene.
Jeg har lige fået brev fra kommunen, en kopi, for de havde sendt originalen til min advokat. Her skrev de at, de ville foreslå en arb.psykolog ??. Det kunne de have fundet ud af for 2½ år siden. Min advokat mener at de prøver at træde vande. Han mener at de, ved de har lavet e´n brøler og prøver at dække over den. Vi går nok i retten med kommunen.
Museen
museen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endnu en dom Connie Politik og Samfund 3 01-04-2010 23:05
Endnu et par føs'dage Viper Dit og Dat 7 03-01-2010 20:50
Endnu engang... Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 24-11-2009 22:04
Den kører endnu...... guffii Dit og Dat 4 28-03-2007 02:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension